Oplichting via Ebay Duitsland.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 04:19
Hier mij klein verhaal die nog niet afgelopen is...

Op 9/4 kocht ik op ebay een 980x Processor Nieuw, ongeopend doos van een gebruiker met, op eerste zicht, een heel goed feedback (158).
Echter was Paypal geen optie voor deze aankoop een wegens die positieve feedback ben ik dezelfde dag overgegaan naar een bank overschrijving.
Nu heb ik al meermaals vanuit Duitsland goederen gekocht en ik weet dat via bankoverschrijving 3 werkdagen neemt.
Dus op 13/4 mail ik deze verkoper om te vragen als hij mijn geld goed gekregen heb (637€). Op 14/4 s'avonds krijg ik een antwoord dat hij mijn geld goed gekregen heb en zal de dag daarnaa 15/4 overgaan naar de levering. Zoals gemeld in de ebay advertentie word die via DHL verzonden. Tot daar alles goed.
Ik verwacht dus een pakket dinsdag 17/4 ten laatste woensdag 18/4.
We zijn dan woensdag 18/4.. niet gekregen. Ik stuur dezelfde avond een bericht via ebay om te vragen waar die pakket blijft..
Ik kreeg de dag daarna geen reactie en ben gaan zoeken naar zijn gegevens op internet, na kort termijn kon ik zijn adres, naam, telefoon & mobile nummer achterhalen. Dus bellen via skype.. maar kreeg alleen zijn vrouw aan de lijn die absoluut geen Engels begreep maar wel kon zeggen dat hij pas rond 16h00 zou thuis zijn. Bellen, bellen, bellen geen antwoord, mail worden eveneens niet geantwoord.
Op 22/04 heb ik wel een geschil gestart bij Ebay..
Op 26/04 eindelijk antwoord.. dat hij had mijn CPU op een verkeerde adres opgestuurd (verkeerde postcode 3010 ipv 3020) en dat het pakje hem terug bezorgt was.
Hij excuseer zich en belooft die pak te sturen naar de correct adres.
Die pak word op 27/04 gestuurd via DHL en na enige tijd kreeg ik vandaag (02/05) de postbode aan deur.
Heel gelukkige, met de doos in mijn handen, ga ik de keuken in, neem een klein mesje en doet voorzichtig die doos open.. en, nee het kan niet waar zijn .. die doos is gevuld met garbage stof, wat papier maar geen boxed CPU te bespeuren. Ik ontploft, ik zou nu iemand kunnen vermoorden.

Nu had ik wel al gezocht op internet ivm fraude via ebay en ben toen op een forum post op fok.nl gebost waar iemand ongeveer dezelfde meegemaakt heeft.. Ik heb toen contact opgenomen met hem hij was heel hulpzaam en gaf mij de link door voor aangifte te doen via internet op de site van de polizei.. hier dus : http://www.polizei-bw.de/...tteilungzuStraftaten.aspx

De enigste probleem is dat ik totaal geen Duits kan. Moest er iemand hier mij kunnen helpen met een vertaling, ik heb al een tekst klaar.

Moraal van het verhaal... NOOIT niet meer betalen op die manier.. PAYPAL is de enigste "safe".

Ik hou jullie zeker op de hoogte,

MVG,

w00tie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beetje warrig verhaal desondanks vervelend.

Mogelijk zou het helpen als de nick-handle van de verkoper bekend is; niet dat dat de persoon tegen zou houden om volgende week een nieuwe aan te maken, maar toch.

Ik vraag me ook af of je al aan je bank gevraagd hebt om het geld terug te halen; bij mijn ABN-rekening kan ik op elk moment een afschrijving terughalen en in veel gevallen (niet altijd) beslist de bank in het voordeel van de rekeninghouder tenzij je een heel wazig verhaal ophangt of niets kan bewijzen.

Mogelijk, maar vraag dat even na, kan je ook gewoon aangifte doen op het lokale politiebureau en neem dan even de gegevens van bureau Duitsland mee (in de woonplaats van de verkoper). De link die je gaf doet hier helemaal niks. Maar ja, ik neem aan dat je vast wel iemand kent die wel iets van Duits kan; die persoon kan vast wel helpen bij online aangifte ofzo.

Mag is desondanks subtiel opmerken dat PayPal ook niet safe is; in veel gevallen zal een dispute lang duren en zijn een flink aantal typen transacties uitgesloten van terugname. Het openen van een geschil bij eBay zal misschien iets helpen maar in deze zullen ze ook geen geld teruggeven; zij bemoeien zich niet met overschrijvingen die je zelf gedaan hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 02-05-2011 12:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
Dank u voor de snelle reply..

ondertussen heb ik al iemand die mijn tekst vertaalt heeft..:-)
Ik zal onmiddellijk mijn bank bellen.
ik ga momenteel geen namen noemen ik wacht af op zijn reactie.
Aangifte ga ik nu doen...

blijkbaar is hun site overbelast voor het ogenblik..

gr,

[ Voor 10% gewijzigd door wootie op 02-05-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:03
Misschien kun je ze naam en adres als "leverage" gebruiken om er wat druk achter te zetten bij hem? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MAX3400 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:59:
Beetje warrig verhaal desondanks vervelend.

Mogelijk zou het helpen als de nick-handle van de verkoper bekend is; niet dat dat de persoon tegen zou houden om volgende week een nieuwe aan te maken, maar toch.

Ik vraag me ook af of je al aan je bank gevraagd hebt om het geld terug te halen; bij mijn ABN-rekening kan ik op elk moment een afschrijving terughalen en in veel gevallen (niet altijd) beslist de bank in het voordeel van de rekeninghouder tenzij je een heel wazig verhaal ophangt of niets kan bewijzen.

Mogelijk, maar vraag dat even na, kan je ook gewoon aangifte doen op het lokale politiebureau en neem dan even de gegevens van bureau Duitsland mee (in de woonplaats van de verkoper). De link die je gaf doet hier helemaal niks. Maar ja, ik neem aan dat je vast wel iemand kent die wel iets van Duits kan; die persoon kan vast wel helpen bij online aangifte ofzo.

Mag is desondanks subtiel opmerken dat PayPal ook niet safe is; in veel gevallen zal een dispute lang duren en zijn een flink aantal typen transacties uitgesloten van terugname. Het openen van een geschil bij eBay zal misschien iets helpen maar in deze zullen ze ook geen geld teruggeven; zij bemoeien zich niet met overschrijvingen die je zelf gedaan hebt.
Een (automatische)afschrijving kun je bij elke bank terugdraaien. Een overboeking/overschrijving niet, die heb je immers zelf gedaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:03

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Even een simpele vraag: Heb je nog contact gezocht met de verkoper NADAT je hebt geconstateerd dat het pakje leeg was of ben je van plan meteen naar de politie te rennen?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Marzman schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:08:
[...]

Een (automatische)afschrijving kun je bij elke bank terugdraaien. Een overboeking/overschrijving niet, die heb je immers zelf gedaan.
+1 ik heb niet helemaal goed gelezen inderdaad...

99% van mijn afschrijvingen zijn allemaal incasso, vandaar dat ik gillend gek wordt van alle opties om te storneren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
Die zaak stinkt van het begin..
Communicatie is heel moeilijk.. en nu na bijna een maand wachten krijg ik dit..
Trouwens ik heb Ebay gebeld en ze zeiden ook dat er iets niet in orde was met die transactie.. meer weet ik niet.
Ja ik ga aangifte doen..

[ Voor 29% gewijzigd door wootie op 02-05-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
nu heb ik ff lucht nodig ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 18:07
Misschien jezelf ook afvragen of het handig is om via Ebay Duitsland spullen te kopen als je geen Duits spreekt. Vind je het gek dat de communicatie dan moeilijk is...

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Caeruleus schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:15:
Misschien jezelf ook afvragen of het handig is om via Ebay Duitsland spullen te kopen als je geen Duits spreekt. Vind je het gek dat de communicatie dan moeilijk is...
Waarom niet, als je kijkt hoe veel mensen tegenwoordig dingen bestellen bij DealExtreme zonder dat ze Chinees spreken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien is het account van die verkoper gehackt. Een nieuw eBay account aanmaken is namelijk heel lastig, althans als je geen zuivere bedoelingen hebt.

Iemand met een positieve feedback van 158 zal zich wel 2 keer bedenken voor hij dit soort dingen uit gaat halen. Mijn feedback is heel belangrijk voor mij, en dan sta ik 'maar' op 58. Voor 600 euro winst ga ik geen risico lopen op account opheffen.

Jammer dat je geen paypal kon gebruiken - zal misschien onderdeel van de fraud zijn.

Waarom post je de ebay usernaam niet?

En volg de eBay klachten procedure! Wat overigens lastig is als je geen duits kent, maar gebruik dan google website translate of zo.

[ Voor 17% gewijzigd door joopv op 02-05-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Caeruleus schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:15:
Waarom niet? Of het nu uit duitsland, china of uzubekistan komt, principes en voorwaardes op Ebay lijken me duidelijk, zolang je maar wel gebruikt maar van de extra 'beveiliging' zoals paypal. En juist door dit laatste heeft de TS dus een aardig probleem.
joopv schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:19:
Waarom post je de ebay usernaam niet?
Klopjacht en schandpaal wordt hier niet erg op prijs gesteld, het voegt dan ook weinig toe aan zijn probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 02-05-2011 12:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
Ik koop al jaren dinges van overal in de wereld zelf Japan zonder enige probleem..
Das dus den eerste keer dat zoiets mij overkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zeg... hoe zag de verpakking er uit toen je het ontving? Het is toch ook mogelijk dat het pakket is leeggerooft, ergens tussen Duitsland en jouw adres?
Iemand met een behoorlijke positieve feedback zie ik niet zo gauw de boel oplichten.
Hoe dan ook is het een rotsituatie, daar niet van.

Probeer eens een Duitstalig bericht te sturen naar de verkoper. Misschien dat ie dan sneller reageert. Leg de situatie uit, en begin niet meteen over schandpaalpraktijken. Dat werkt in de eerste instantie alleen maar averechts.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
daarmee ga ik gegevens niet direct op internet plaatsen..

Nu zoek ik eingelijk de juiste afmetingen van zo'n Core I7 980x boxed.. want volgens mij past zo'n boxed doos totaal niet in de pakket dat hij gestuurd heeft..

Ik zal vanavond wa fotos plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frAmEd
  • Laatst online: 13-09 15:19
Die feedback van die verkoper zegt (wat mij betreft dan) helemaal niks, want:

1) kan 158x iets kopen zijn, 0x verkopen (zegt dus niks over zijn betrouwbaarheid)
2) kunnen dingen van lage waarde geweest zijn, niet de moeite om mensen op te lichten

Ik heb zelf (vaker zelfs) meegemaakt dat verkopers na 100/200/300 positieve feedbacks opeens mensen gingen oplichten, mensen vertrouwen je dan eenmaal en kopen dus ook sneller dure objecten van je. Wat maakt die ene negatieve feedback voor hem uit? Hij zal nog steeds 99+% hebben en 600 euro in zijn zak, ideaal.

Daarnaast denk ik dat dit een verloren zaak is. Binnen Nederland is het al moeilijk om je geld terug te krijgen omdat het de politie niks interesseert, laat staan in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
zie hier het artikel ivm scam enzo..

http://forum.fok.nl/topic/1553196

Ik kan alleen maar hopen dat ik mijn geld terug krijg.
Ik zou echt moeten weten wat de afmetingen van zo'n boxed processor zijn..

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
frAmEd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:32:
Die feedback van die verkoper zegt (wat mij betreft dan) helemaal niks, want:

1) kan 158x iets kopen zijn, 0x verkopen (zegt dus niks over zijn betrouwbaarheid)
2) kunnen dingen van lage waarde geweest zijn, niet de moeite om mensen op te lichten
Je krijgt feedback van zowel koop als verkoop akties. En je kunt over de afgelopen 3 maanden precies zien wat iemand ge/verkocht heeft.
Ik heb zelf (vaker zelfs) meegemaakt dat verkopers na 100/200/300 positieve feedbacks opeens mensen gingen oplichten, mensen vertrouwen je dan eenmaal en kopen dus ook sneller dure objecten van je. Wat maakt die ene negatieve feedback voor hem uit? Hij zal nog steeds 99+% hebben en 600 euro in zijn zak, ideaal.
Een zeer waarschijnlijk geval van fraude kost je je account. Iemand die serieus bezig is op eBay zal dat echt niet doen. Iemand die te goeder trouw is en wiens account gehackt is, is een ander geval.
Daarnaast denk ik dat dit een verloren zaak is. Binnen Nederland is het al moeilijk om je geld terug te krijgen omdat het de politie niks interesseert, laat staan in het buitenland.
Als je het niet probeert is het sowiezo een verloren zaak. Je moet het op zijn minst proberen, al is het maar voor de statistieken en je eigen gemoedsrust ("had ik maar...").

Overigens kan ik verstaanbaar "technisch" duits praten en lezen/schrijven, maar bij dat ambtelijke duits van die overheidsinstanties zoals politie en gemeentes heb ik toch wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:15
wootie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 16:47:
zie hier het artikel ivm scam enzo..

http://forum.fok.nl/topic/1553196

Ik kan alleen maar hopen dat ik mijn geld terug krijg.
Ik zou echt moeten weten wat de afmetingen van zo'n boxed processor zijn..

gr,
Dikke respect voor de duitse (internet) politie.

Hopelijk loopt het voor jou hetzelfde, hoeveel van zijn gegevens heb je? (nee die hoef je hier niet neer te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
status update..

gisteren avond contact gehad met de verkoper via Skype..
veel blabla.. eerst wou hij dus (zoal ik verwacht had) de probleem op DHL stekken maar dan wanneer ik hem duidelijk maakte dat de product dat hij mij verkocht heeft totaal niet paste in zijn "doos" was het eventjes stil.. na lang nadenken zei dat de advertentie op eBay foutief was (op toch de beeld) een zei dat de product een nieuwe, gesloten retail doos was maar dan zonder cooler... Natuurlijk een DIKKE leugen want Intel heeft nooit een retail doos met i7 980x zonder cooler gehad.
Politie van DE heeft mij ook bevestigd dat die persoon bij hun gekend was. Daarmee heb ik alle informatie aan hun doorgespeeld.
Ik heb dus een deadline opgesteld .. vanavond ten laatste mijn geld terug of ik ga verder met mijn klacht bij de politie.
wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gelukkig ken je zijn gegevens en neemt hij de telefoon/mail gewoon op... Hopelijk loopt alles netjes voor je af en heb je inderdaad je geld binnenkort terug...

Doe wel ff wat aan je Nederlandse spelling & grammatica
wootie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:59:
@Max..

sry voor mijn gebrekkige Nederlands.. mijn moedertaal is Frans en spreken is geen probleem mij maar schrijven blijf een groot probleem.. Ik doe mij best en moest je fouten zien zowel grammatica als zin constructie heb ik geen probleem als jullie mij verbeteren..

Duidelijk; heb er geen problemen mee tenzij je een echte Hollander zou zijn. ;) Internationale valstrikken; een Fransman op een Nederlands forum om een Duitse oplichter van zijn Amerikaanse processor af te helpen met Europese valuta.

[ Voor 58% gewijzigd door MAX3400 op 03-05-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
@Max..

sry voor mijn gebrekkige Nederlands.. mijn moedertaal is Frans en spreken is geen probleem mij maar schrijven blijf een groot probleem.. Ik doe mij best en moest je fouten zien zowel grammatica als zin constructie heb ik geen probleem als jullie mij verbeteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
wootie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:59:
Ik doe mij best en moest je fouten zien zowel grammatica als zin constructie heb ik geen probleem als jullie mij verbeteren..
Dat verklaart idd veel, vond je teksten ook erg moeilijk leesbaar. Probeer eens een automatische spellingchecker zoals bv in firefox zit te gebruiken, dat scheelt denk ik al heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
offtopic..
Ik gebruik wel die spellingchecker van firefox. De vorm van mijn zin zijn eingelijk de groot probleem.

back on topic :
Daarvoor heb ik wel wat onderzoek gedaan ivm die problematiek.
Wat ik gevonden heb is dat de product dat hij verkocht (core i7 980x retail, nieuw, in de sealed box) totaal niet past in de doos dat hij gestuurd heeft. Een retail 980x heeft een veel grotere doos dan een normaal i7.
Aan de onderkant van de doos is ook precies transparant tape geplakt die op eerste zicht niet zo opvalt. En daarmee wist ik al genoeg over welke richting hij wou gaan...

Dus de maandag avond nam hij contact naar mijn kei harde reactie via ebay...
Ik vroeg eerst als hij zijn "doos" herkende.. en hij antwoordde onmiddellijk ja. Hij begon eerst te zeggen dat waarschijnlijk die processor ontvreemd is geweest tijdens de vervoer.
Ik zei dan tegen hem dat wat ik gekocht heb totaal niet pasten in de doos dat hij gebruikt heeft.. dat deze veel te klein was. Hij stuurde toen een mail van amazon met wat afmeting.. waarop ik een link van YT (YouTube: Intel Core i7 Extreme 980X Six Core 32nm Processor Unboxing & First Look Linus Tech Tips) stuurde met de unboxing van zo'n retail core i7 980x... een zei nog eens dat hij moest stoppen met liggen...
Hij begon dan te praten over van alles en nog wat en een paar minuten daarna zie hij : "sorry maar ik heb een foutje gedaan, het is een retail i7 980x die ik gewonnen heb in een wedstrijd maar het is een retail model zonder cooler daarmee is de doos(van die cpu) kleiner en past zonder probleem in mijn doos.
Ik antwoorde toen dat hij een DIKKE oplichter was want Retail extreme processors van Intel worden ALTIJD verkocht met cooler. Er besta geen retail packaging zonder cooler voor die soort processor. Ik eiste mij geld terug anders zou ik verdere stappen zouden ondernemen..
Ondertussen heb ik klacht neergelegd bij de Duitse polite.. en morgen zal dat doen bij de Belgische politie.

Sindsdien (maandag) heb ik niets niet meer gehoord van hem.. en ook geen geld.

wordt vervolgt..

[ Voor 7% gewijzigd door wootie op 04-05-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
[...]

Duidelijk; heb er geen problemen mee tenzij je een echte Hollander zou zijn. ;) Internationale valstrikken; een Fransman op een Nederlands forum om een Duitse oplichter van zijn Amerikaanse processor af te helpen met Europese valuta.
Wel, ik ben belg, van oorsprong Franstalige maar woon in Vlaanderen al meer dan 20 jaar..
Mijn groot probleem met schrijven is de zin constructie die meer op zijn Frans is dan op zijn Vlaams...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
wootie schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:30:
[...]

Wel, ik ben belg, van oorsprong Franstalige maar woon in Vlaanderen al meer dan 20 jaar..
Mijn groot probleem met schrijven is de zin constructie die meer op zijn Frans is dan op zijn Vlaams...
Heel offtopic: Proficiat met je Nederlands. Nederlandstaligen zien veel fouten, maar verstaan 100% wat je bedoelt. Doe zo verder, Nederlands is niet de gemakkelijkste taal :)
[/offtopic]

Hopelijk kom je er uit met de politie... Ik volg dit topic, om te leren uit dingen die anderen overkomen. Het kan misschien nog, maar hopelijk niet, van pas komen.

[ Voor 14% gewijzigd door fl1p op 06-05-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
Thanks,, ik hou jullie op de hoogte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
Update...

De Polizei doet toch zijn werk precies goed want nu het dat heet word voor die verkoper begint hij mij te bedreigen.. Ik heb daar wel absoluut geen schriek van.

Lees wat hij schrijft :

-> Herr Yves W. d. T.!
->Danke für die negative Bewertung und DANKE für Interpol und polizeiliche Maßnahmen!
->Fortan wird hier nicht mehr übersetzt denn wer international kauft sollte auch international lesen und schreiben können!
->Fakten wie folgt:1:
->Sie kamen mehrfachen Aufforderungen um Kartonmanipulation auszuschließen nicht nach!
->2: Sie meldeten bis Dato keinerlei Schadensmeldung bei DHL!
->3: Sie schickten mir via Interpol die Kriminalpolizei ins Haus!
->4: Sie sind nicht in der Lage eine wie auch immer geartete Lösung des Debakels mit mir zu finden!
->5: Sie Bewerten mich Rufschädigend negativ und schreiben öffentlich das ich Ihnen Geld stahl!
->6: Nun leben Sie mit den kommenden Konsequenzen!
->Die Vermutung liegt nahe:
->1:Sie haben die Ware erhalten und handeln hier vorsätzlich in betrügerischer Absicht!
->2: Sie sind an keinerlei Lösungsfindung & Ausgleich der Schadenssumme interessiert!Rechtliche Schritte wurden von mir eingeleitet!
->eBay Sicherheitsteam.

En dat is wat ik heb geaantwoord :

->Dear Mister G. ,

->You talk now about the weight of the package. Let me tell you that on that the "quittung" the 2Kg mention doesnt not reflect the weight of the package but the tarification (from 0 to 2kg).
->I will submit this "quittung" to DHL/Deutsche Post specialists who then will confirm that. Also this quittung is very strange.2,0Kg is the pricing not the real weight. On the other side there is another "quittung" which is complete non sense.Here a copy :http://imageshack.us/photo/my-images/715/1dhlbroadcastingreceipt.jpg/
->Beside that I paid to you 20€ shipping cost.
->May I remind you that YOU and only YOU are responsible for the shipping.
->I'm buying things on Ebay for years and never had such experience.
->Please let Ebay security call me.. I would love to talk to them.
->You want to sue.. do it. Everything is really clear from my side which is absolutely not your case.

Nu sinds die affaire, heb ik vele contact van mij gesproken en ja ik ken wat mensen in Duitsland.
Er is mij bevestigd geweest, dat de gewicht slaagt op de tarificatie (0->2Kg) en niet de reële gewicht.
Plus die "quittung" is gewoon waardeloos... 0€ betalen ? en dan een andere "quittung" voor 10Kg met bestemming Duitsland (6,90€)..
En ik zou heel graag met de mensen van Ebay Security spreken over die zaak .. liefst zo snel mogelijk.. Alles spreek hem gewoon tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

http://pages.ebay.nl/help...use&continue=Doorgaan+%3E

Laat een kort & bondig verhaal achter maar duidelijk dat er niet geleverd is en dat je nu bedreigd wordt.

Redelijk grote kans dat eBay hier echt wel achteraan zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik neem aan dat je veel moeite hebt gedaan om het geld voor zo'n processor bij elkaar te krijgen. Wat ik niet begrijp is dat dan je zo'n duur ding via internet hebt besteld. Maargoed, ik kan niet anders zeggen dat dit een zeer vervelende situatie is. Kan je bij de bank niet aangeven dat er is gefraudeerd? Ondanks de verkoper nogal vreemd reageert houdt ik de optie open dat tijdens het transport de inhoud gestolen kan zijn geweest. Jullie zijn dan beiden slachtoffers, maar vergeet niet dat jij alleen je 600 euro kwijt bent. Door valse beschuldigingen kan zijn hele leven onterecht worden geruïneerd.
Als hij bij de politie te boek staat als fraudeur dan sta je in mijn ogen sterk, mocht het om andere incidenten gaan dan is er voor mij geen aanleiding dat die een potentiële oplichter is. Wat ik jou aanraad is om je woede even aan de kant te schuiven, en kijken of er eventueel andere partijen aansprakelijk gehouden kunnen worden voor de ontstane situatie. Praat met hem en kijk of jullie samen (mocht hij ook een slachtoffer zijn) wat kunnen ondernemen. Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

paQ

pfoeh petje af voor de Duitse politie zeg _/-\o_
gaat verdorie nog rap ook d:)b
Even uitprinten en naar Opstelten sturen...

Heb je terugkoppeling gekregen al van de Duitse politie? of heb je het alleen nog maar via de verkoper vernomen?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Inderdaad petje af voor de Duitse politie.. Daar kan Nederland een voorbeeld aannemen met dat lakse beleid....

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 14:15
is er nog update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik ben ook wel benieuwt en ik vind je Nederlands niet eens zo heel slecht hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Onlangs ook een deal afgesloten hier bij Tweakers,koper wil via Paypal alles regelen,maar verkoper moest dan 1.34€ betalen,en toen ging de verkoop niet meer door,ik heb mijn geld teruggekregen van Paypal,als je zekerheid wil van zowel koper als verkoper doe je er best aan dat je via Paypal de handeling regelt,Alleen nog kopen en verkopen met deze is geen optie.Wie veilig en betrouwbaar handelt hoeft zich geen zorgen te maken.

Mvg Mathias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted Zeyde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik wens je heel veel succes ! Ted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootie
Ik heb gisteren een samenvatting in Duits gestuurd naar de locale Polizei die met die dossier belast is.
Verleden week heeft een kennis die duits spreek gebeld en ze hebben bevestig dat ze zullen die zaak afhandelen.

Nu mij conclusie is dat die gast inderdaad 200% een oplichter is door de volgende te kunnen vaststellen (in chronologische orde) :
- Pakket verstuurd naar verkeerde adres (geen tracking/ bon / bewijs)
- Pakket pas na een kleine maand thuisgekregen.
- Pakket was leeg. (inhoud was : plastiek zak, stof en duitse reclame folders)
- De object dat ik gekocht heb was te groot om in die pakket te passen
dat gemeld bij de verkoper, aantwoord : „ich übersendete Ihnen eine 980er CPU in der
orignalen BOX 'nur" ohne Kühler. Dies ist und war mein Verschulden"
- Verkoper beweert dat hij een Retail (boxed) 980x zonder cooler heeft opgestuurd maar die product besta niet eens. Intel verkoop alleen 980x retail MET cooler.
Origineel Ebay aanbod meld duidelijk
- Bezeichnung: Intel® Core™ i7-980X Prozessor Extreme Edition
- Modell: BX80613I7980X
- Verkoper zegt dan dat het in het vervoer (door DHL/Deutsche Post) iemand heeft de inhoud gestolen en probeer de verantwoordelijkheid op mij te zetten
Hij probeer zijn verhaal waar te maken door de kasticket van DHL te tonen met erop "gewicht 2kg".
De pakket dat ik kreeg woog 450gr.
Die 2kg gaat over de tarificatie (0->2kg) . Hoe kan het dan een processor alleen (300-400gr) ineens met verpakking & beschermingsmateriaal 2kg wegen ?

Er zijn nog details/informatie die zijn schuld kunnen aantonen...

Nu zou ik doodgraag de mensen van Ebay security willen spreken want die klopt van geen kanten, de politie is inderdaad al met een crimineel onderzoek bezig die normaal binnen enkele weken zijn vruchten gaan worpen.

Ondertussen heeft de verkoper mij bedreig met een proces wegens laster, ik had in feedback geschreven dat een oplichter & dief was die mij 637€ gestolen had. En ook probeer (Ebay? Politie?) wijs te maken dat ik de processor zou ontvreemd... gek de wereld op zijn kop.

@PaQ : ik heb de nodige informatie ivm de Duitse politie gekregen van iemand op een andere forum die ook was opgelicht via Ebay. En na 2 maand heeft hij wel zijn geld teruggekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door wootie op 16-05-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan zie http://www.tigerdirect.co...em-Details.asp?EdpNo=9461
Helemaal onderaan:

Manufactured by: Intel
Warranty provided by: Intel
Limited Warranty: 36 months parts; 36 months labor
Mfg Part No: BX80613i7980X
UPC No: 735858214209
Box Size: ( Length: 8, Width: 8, Depth: 7 )
Shipping Weight: 2.0500 pound(s)

inches en pounds even omrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 21:18
De verpakking zou dus 20,3 bij 20,3 bij 17,8 moeten zijn en de verpakking inclusief proc+fan+blok zou een gewicht moeten hebben van ongeveer 0,9 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29

EraZor

Don't mention the war

En? Nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Zit de TS in een Duitsecel? Of is er geen nieuws meer?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
Het is nu inderdaad wel al lang geleden dat er nog iets gepost werd...
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik ook! TS, ben je zelf gearresteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:01

alienfruit

the alien you never expected

Wel gek dat de TS in het Engels reageert ipv. in het Frans. De verkoper wilde immers niet meer vertalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Omdat er, ook in Duitsland, meer mensen Engeks kunnen, dan Frans ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Is er ooit nog iets van de TS vernomen....? Ik ben best wel nieuwsgierig hoe dit is afgelopen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1