Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2003] Help op Functies werkt niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Kom op mijn werk een probleem tegen met de help functie in het "Functie invoegen" / "Insert Function" dialoog venster.

Afbeeldingslocatie: http://www.excel-2010.com/wp-content/uploads/2009/12/insert-function-dialogue-box-in-excel-2010.gif

Als men dus daar op "Help-informatie over deze functie" / "Help on this function" klik komt een nieuw dialoogvenster met de help erin. Echter kan met in dat dialoogvenster nergens op klikken om meer informatie en voorbeeldden te zien.

Er verschijnt dan volgende foutmelding: "Fout: Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object" / "Error: Object doesn't support this property or method"

Als ik dan op fout opsporen klik komt die uiteraard met een VB editor met daarin een HTML document.

Echter als ik de help functie aanroep via F1 of het Help menu en dan vervolgens de functie opzoek werkt het wel. Dus gaat de help knop in het Dialoogvenster "Functie invoegen" naar een verkeerde locatie. Heb van beiden dus de bron bekeken en geconstateerd dat de help functie van het dialoogvenster naar een lokaal CHM bestand gaan en de F1 help naar Office.microsoft.com.
Help in dialoogvenster "Functie invoegen":
mk:@MSITStore:C:\Program%20Files\Microsoft%20Office\OFFICE11\1043\xlmain11.chm::/html/xlfctCOUNT1.htm

Help via F1 en dan de functie opgezocht:
http://office.microsoft.c...e%2De91f78bd5dcb&respos=1
De machines draaien trouwens XP SP3 met IE 7 of IE 8. Ik denk haast dat de help alleen onder IE6 werkt of dat er iets anders in de weg zit (Virusscanner o.i.d.). Zelf heb ik het met IE7 en IE8 getest en deze fout ondervonden.

Nu heb ik al lopen googlen en yahooen maar kan nergens een Patch of Fix vinden om ervoor te zorgen dat de help functie van het dialoogvenster ook naar Office.microsoft.com gaat, of dat IE die foutmelding niet meer geeft.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1. Bestaat dat pad wel naar die CHM?
2. Heb je al een Office Repair uitgevoerd of laatste servicepack nog eens gedraaid?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Het bestand bestaat idd. Voor de duidelijkheid, dit is bij elke geteste machine. Heb Office geherinstalleerd en geüpdatet. Ik zelf heb een vrij nieuwe machine (2 maanden geleden ingericht) en ik heb het zelfde probleem.

Blijkt structureel te zijn.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Niemand een idee???