Toon posts:

Nortel/Avaya Policy Based Routing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In ons netwerk is er een default gateway gedefinieerd om zo verbinding met het internet te kunnen maken. Graag zouden wij een firewall opstelling willen testen door het internet verkeer van een of meerdere VLANs te herleiden naar een tweede default gateway.

Ik neem aan dat de juiste manier om dit te doen is via Policy Based Routing of kortweg PBR.
De coreswitch die het internet verkeer regelt heeft (zeer gelimiteerde) opties die deze functie ondersteund.

Helaas krijg ik dit niet werkende.

Het betreft een stacked configuratie:
5520-24T-PWR
5530-24FTD

Alle help is welkom.

Toon

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt vast al wel een voorbeeld van een configuratie of policy die nu niet (volledig) werkt om hier te posten? Of stel ik nu teveel eisen aan wat er al staat, waar je graag heen wilt en hoe we je wel/niet kunnen adviseren?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 02-05-2011 10:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Het is vrij gecompliceerd en vergt iemand met ervaring met deze switches om tot een juiste oplossing te komen.
Veel van de benamingen gebruikt in de configuratie omgeving (Device Manager, niet die van Windows) zijn nogal dubieus en zonder context en bovendien betekenen ze vaak helemaal niet van wat je ervan verwacht.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:58
Je kan toch voor de vlan's die je anders wil laten redirecten een andere default gateway aan de client geven ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:07
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:13:
Het is vrij gecompliceerd en vergt iemand met ervaring met deze switches om tot een juiste oplossing te komen.
Dan is de hamvraag voor de wasmachine: "Alle hulp is welkom" maar vervolgens wil je iemand die er ervaring mee heeft?

Als je een beetje meer met de billen bloot gaat over wat je wil dan kan ik (en zo misschien nog een hele berg andere Tweakers!) met een bescheiden stukje Nortel ervaring je op weg helpen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:32
Tja, je bent toch zeker dat bovengenoemde switches effectief PBR ondersteunen hé ? Had daarstraks in wat PDF's aan het kijken geweest van een ER5510 en die doet dat dus niet...wel QoS met policies;traffic shaping etc maar routering op basis van bepaalde policies stond niet direct iets in...

Dus, wat zegt je documentatie alvast ?

...heb even wat gekeken op de Avaya support site en ik denk dat je het kan schudden met PBR op deze units...de routing-config guide voor de 5000 familie, waaronder jouw units vallen zegt niets over PBR, wel wat OSPF, RIP, wat VRRP etc,etc maar geen fancy dingen zoals PBR.

https://support.avaya.com...alogID=10319262&stateId=0 0 10317862
Pagina: 1