Advies Schijfruimte vergroten

Pagina: 1
Acties:
  • 749 views

• Matiso88
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Ik wil graag mijn schijfruimte en werkgeheugen vergroten van mijn Acer Aspire 7730z
Weet iemand wat er zo goedkoop en betrouwbaar mogelijk is hiervoor. SSD-schijven, HDD Brackets, Hdd connectoren enzo?

En ik wil me werkgeheugen vergroten, maar ik weet niet of deze laptop dat aankan. huidig geheugen is 3gb. uitbreiden naar 4 graag.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://tweakers.net/pricewatch/ en *knip* ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Kid Jansen op 04-05-2011 09:56 . Reden: dat is niet zo aardig ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
Matiso88 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:06:
Ik wil graag mijn schijfruimte en werkgeheugen vergroten van mijn Acer Aspire 7730z
Weet iemand wat er zo goedkoop en betrouwbaar mogelijk is hiervoor. SSD-schijven, HDD Brackets, Hdd connectoren enzo?
Als het goedkoop moet dan gewoon de huidige schijf vervangen door een andere 2.5" s-ata. een schijf bijplaatsen, aangezien je laptop blijkbaar een tweede hdd bay heeft. Enigste waar je op moet letten is dat de allergrootste schijven wat dikker zijn dan normale 2.5" schijven en er dus ws niet in passen.
En ik wil me werkgeheugen vergroten, maar ik weet niet of deze laptop dat aankan. huidig geheugen is 3gb. uitbreiden naar 4 graag.
Dat kun je gewoon vinden op de Acer site. Zie verder hier waar je aan moet voldoen wil je van de volledige 4GB gebruik maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Nielson op 02-05-2011 10:24 ]

• Matiso88
Okej een "fatsoenlijke" SSD heb ik gevonden. Worden er hiero ook nog aparte brackets verkocht of zit dat bij de SSD? en schroeven ook?

pricewatch: Samsung Spinpoint M7 HM500JI, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
Matiso88 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:39:
Okej een "fatsoenlijke" SSD heb ik gevonden. Worden er hiero ook nog aparte brackets verkocht of zit dat bij de SSD? en schroeven ook?

pricewatch: Samsung Spinpoint M7 HM500JI, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm
Dat is geen ssd maar een normale hdd. En wat bedoel je precies met bracket? Als je deze hdd ipv je huidige monteert heb je geen extra materialen nodig, monteer je 'm ernaast dan is dit afhankelijk van je laptop.

• Matiso88
Nielson schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:47:
[...]
Dat is geen ssd maar een normale hdd. En wat bedoel je precies met bracket? Als je deze hdd ipv je huidige monteert heb je geen extra materialen nodig, monteer je 'm ernaast dan is dit afhankelijk van je laptop.
Neej ik wil deze naast mijn huidige monteren. En met een Hdd-bracket bedoel ik een behuizing waardoor deze hdd makkelijk op z'n plaats blijft:
http://www.replacedirect....-interne-hdd-bracket.html

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-02 17:22
Als goed is ben je die niet nodig. Dit kun je altijd even controleren door het klepje waar de hdd moet komen weg te halen.

• Matiso88
ExploitSolo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:30:
Als goed is ben je die niet nodig. Dit kun je altijd even controleren door het klepje waar de hdd moet komen weg te halen.
Mooi wel dat ik die nodig heb, de bay waar die moet komen is leeg, dus ik vrees dak em nodig heb. plus bij mijn huidige hdd is een hdd connector te bespeuren en die zit in de lege bay ook niet :(

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

heuveltje

KoelkastFilosoof

Matiso88 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:36:
[...]

Mooi wel dat ik die nodig heb, de bay waar die moet komen is leeg, dus ik vrees dak em nodig heb. plus bij mijn huidige hdd is een hdd connector te bespeuren en die zit in de lege bay ook niet :(
Oftewel die bay is geen hdd bay :?
Klinkt alsof je het in de accubay wilt duwen :)

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 03-05-2011 19:00 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 10:36
Hoe ik het gewoon op internet lees ook van hun website is het volgende:

One or two hard disk drives:

Main HDD: 120 – 500 GB.

2nd HDD: 120 – 320 GB.

(vermoed dat een grotere harde schijf ook wel zal gaan passen op de 2e HDD)

Up to 2 GB of DDR2 667 MHz memory, upgradeable to 4 GB using
two soDIMM modules.

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-12-2025
Matiso88 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:36:
[...]

Als er geen HDD connector on de twede bay zit kun je geen tweede HDD aansluiten. Op sommige modellen word uit kostenoverweging dit soort extra connectors weggelaten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik eerlijk ben, dan zijn dit wel heel erg basic vragen, zeker voor iemand van 22 die een ICT beheer opleiding volgt, veelal zijn dit MBO opleidingen op de leeftijd zal je bezig zijn met de opleiding af te ronden.

Tevens mag ik hopen en verwachten dat je op de leeftijd van 22 met affiniteit met ICT toch wat meer voor- of eigenonderzoek kunt plegen. Of een laptop is te upgraden kun je alleen achterkomen door naar de specificaties en handleiding van de fabrikant te kijken.

Of een upgrade van 3GB naar 4GB nut heeft hangt ook af welke OS je gebruikt, met name of dit een 32bit of 64bit OS is. Ik mag aannemen dat bekend is dat een 32bit OS maar tot maximaal 4GB aan geheugen kan adresseren. In de praktijk komt die vaak neer op 3,2GB die je daadwerkelijk beschikbaar hebt.

In iedergeval verwachten wij hier op GoT toch wat meer eigen initiatief, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.