Aangezien mijn vorige topic gesloten is zonder mij een kans te geven het aan te passen, hier nogmaals mijn vraag incl. het desbetreffende advies dat de moderater gaf.
Ik heb eigenlijk het zelfde probleem als de volgende persoon, alleen werkt de oplossing niet.
http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=35177
Bij voorbaat dank
Ik heb eigenlijk het zelfde probleem als de volgende persoon, alleen werkt de oplossing niet.
http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=35177
Antwoord:Hallo,
Ik heb microsoft word 2007 op mijn computer. Als ik hierin een tekstbestand maak, op sla en afsluit, dan kan ik hem vervolgens niet meer openen.
Als ik het opgeslagen bestand wil openen dan vraagt hij om een programma om te openen in te stellen. Word 2007 staat niet bij het aanbevolen rijtje, dus ik klik op bladeren, ga naar word en klik op openen. Maar vervolgens staat word nog steeds niet bij de mogelijke/aanbevolen programma's en kan ik deze dus nog niet kiezen.
Ik heb het geprobeerd om op verschillende manieren op te lossen:
openen met.. lukt niet
eigenschappen --> wijzigen lukt niet
bestandstype aan programma koppelen lukt niet
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. De enige manier waarbij ik het bestand kan openen, is door eerst word op te starten en vervolgens het bestand te openen. Het bestand is gewoon een .docx bestand en het is ook alleen bij dit soort bestanden. Een .doc opent hij wel gewoon.
Heeft iemand misschien hier een oplossing voor?
Ik heb Windows Vista als besturingsprogramma, heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden? Ik heb al opnieuw installeren geprobeerd samen met de boven genoemde oplossing. Echter kon ik als nog niet Word 2007 selecteren bij het "openen met..."Hier de oplossing:
1 Type regedit in "Uitvoeren" in het menu Start en maak een backup voor het geval er iets misgaat.
2 Zoek de map HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>
Explorer>FileEXts>.doc>OpenWithProgids
3 Wijzig de naam van de sleutel: DOC_auto_file naar: Word.Document.12 (Let op de puntjes)(De waarde blijft gelijk)
4 Sluit Regedit
5 Open Standaardprogramma's in het configuratiescherm. Klik op de link "bestandextensies aan een programma koppelen" (o.i.d.) Zoek naar .doc in de lijst. Dubbelklik hierop en klik in het venster op Microsoft Word.
6 Sluit af en klaar is kees
Bij voorbaat dank