Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Word 2007] Kan niet docx. koppelingen openen (2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn vorige topic gesloten is zonder mij een kans te geven het aan te passen, hier nogmaals mijn vraag incl. het desbetreffende advies dat de moderater gaf.

Ik heb eigenlijk het zelfde probleem als de volgende persoon, alleen werkt de oplossing niet.
http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=35177
Hallo,

Ik heb microsoft word 2007 op mijn computer. Als ik hierin een tekstbestand maak, op sla en afsluit, dan kan ik hem vervolgens niet meer openen.

Als ik het opgeslagen bestand wil openen dan vraagt hij om een programma om te openen in te stellen. Word 2007 staat niet bij het aanbevolen rijtje, dus ik klik op bladeren, ga naar word en klik op openen. Maar vervolgens staat word nog steeds niet bij de mogelijke/aanbevolen programma's en kan ik deze dus nog niet kiezen.

Ik heb het geprobeerd om op verschillende manieren op te lossen:
openen met.. lukt niet
eigenschappen --> wijzigen lukt niet
bestandstype aan programma koppelen lukt niet

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. De enige manier waarbij ik het bestand kan openen, is door eerst word op te starten en vervolgens het bestand te openen. Het bestand is gewoon een .docx bestand en het is ook alleen bij dit soort bestanden. Een .doc opent hij wel gewoon.

Heeft iemand misschien hier een oplossing voor?
Antwoord:
Hier de oplossing:
1 Type regedit in "Uitvoeren" in het menu Start en maak een backup voor het geval er iets misgaat.
2 Zoek de map HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>
Explorer>FileEXts>.doc>OpenWithProgids
3 Wijzig de naam van de sleutel: DOC_auto_file naar: Word.Document.12 (Let op de puntjes)(De waarde blijft gelijk)
4 Sluit Regedit
5 Open Standaardprogramma's in het configuratiescherm. Klik op de link "bestandextensies aan een programma koppelen" (o.i.d.) Zoek naar .doc in de lijst. Dubbelklik hierop en klik in het venster op Microsoft Word.
6 Sluit af en klaar is kees
Ik heb Windows Vista als besturingsprogramma, heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden? Ik heb al opnieuw installeren geprobeerd samen met de boven genoemde oplossing. Echter kon ik als nog niet Word 2007 selecteren bij het "openen met..."

Bij voorbaat dank

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
En als je handmatig het bestand met winword opent?

Verwijderd

Topicstarter
De enige manier waarbij ik het bestand kan openen, is door eerst word op te starten en vervolgens het bestand te openen. Het bestand is gewoon een .docx bestand en het is ook alleen bij dit soort bestanden. Een .doc opent hij wel gewoon.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Wat gebeurd er als je de .docx eerst aan een heel ander programma koppelt? Dat je zegt dat hij het moet openen in Notepad bijvoorbeeld. Even rebooten en daarna opnieuw proberen te koppelen aan Word.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets heb ik ook net geprobeerd alleen werkte dat ook niet. Hij staat het gewoon niet toe om Winword te koppelen aan .docx. Als ik in de lijst openen met... een extra programma wil toevoegen en dan winword selecteer in de office2007 folder verschijnt dit programma gewoonweg niet in de lijst....

• Rupie
En wat staat er in regedit in:

HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>
Explorer>FileEXts>.docx>OpenWithList

Ik zou in ieder geval 'a' verwachten met waarde WINWORD.EXE en MRUList met als waarde 'a'

Verwijderd

Topicstarter
a heeft als waarde firefox.exe en MRUList bgdfeac ....

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Verander dat firefox.exe naar WINDOWRD.exe

En even voor de duidelijkheid, als je word opent en dan via openen dat bestand probeert te openen, werkt dat?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 16:43
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:11:
a heeft als waarde firefox.exe en MRUList bgdfeac ....
Wijzig je settings:

"a"=WINWORD.EXE
"MRUList"=a

Zoals Rupie al eerder heeft vermeld :)

[ Voor 8% gewijzigd door mhoogendam op 02-05-2011 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beatboxx schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:14:
Verander dat firefox.exe naar WINDOWRD.exe

En even voor de duidelijkheid, als je word opent en dan via openen dat bestand probeert te openen, werkt dat?
Ja dat werkt gewoon.

Ik heb het aangepast maar ik kan echter nog steeds niet het document linken aan Winword =\

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 14:21 ]

• Rupie
Dat wat jij bedoelt met 'linken aan winword' is hetzelfde als wat je net in je register gedaan hebt in principe ;) Ik zou dan ook verwachten dat je, nadat je "a" op 'WINWORD.exe' hebt gezet en de MRUList op 'a' hebt gezet, na een keer herstarten van je systeem je geen probleem meer zou moeten hebben. Staat het na een reboot nog wel zoals je het net ingesteld hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het uitmaakt maar dit zie ik nog meer in

HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>
Explorer>FileEXts>.docx>OpenWithList

Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b204/SordidMaster/dfasdadsadasd.jpg

Dit is alleen een oud screenshot, waarin het volgende gewijzigd is.

"a"=WINWORD.EXE
"MRUList"=a

• Rupie
b t/m g zou ik wegdonderen. Dat zijn als het goed is de programma's die staan als je met je rechtermuisknop op een .docx bestand klikt en voor 'openen met' kiest.

Verwijderd

Topicstarter
Regedit ziet er nu als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b204/SordidMaster/dfasdadsadasd-1.jpg

Ik kan echter nog steeds niet de documenten openen zonder eerst word op te starten.

• klaboem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 11:39
Hier de oplossing:
1 Type regedit in "Uitvoeren" in het menu Start en maak een backup voor het geval er iets misgaat.
2 Zoek de map HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>
Explorer>FileEXts>.doc>OpenWithProgids
3 Wijzig de naam van de sleutel: DOC_auto_file naar: Word.Document.12 (Let op de puntjes)(De waarde blijft gelijk)
4 Sluit Regedit
5 Open Standaardprogramma's in het configuratiescherm. Klik op de link "bestandextensies aan een programma koppelen" (o.i.d.) Zoek naar .doc in de lijst. Dubbelklik hierop en klik in het venster op Microsoft Word.
6 Sluit af en klaar is kees
Ik gok dat bovenstaande moet werken als je DOCX ipv doc gebruikt.

• Rupie
Goed gespot klaboem!
En anders nog even zoeken op "Word.Document.12" in je register. Die wordt als het goed is ergens in de classes_root gekoppeld aan winword.exe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het heeft gewerkt!

De oplossing van Klaboem werkte.

Heel erg bedankt voor jullie hulp allemaal!
Pagina: 1