Volgens mij geeft CrystalDiskInfo gewoon slechte waarden aan. 128 graden celcius kan uberhaupt al nooit, want dan zou dat ding allang niet meer reageren.
Dit zij de ruwe waarden hè. Want je gaat me niet zeggen dat als je hem NET binnen hebt, hij al 100 uur aan staat, hij al 100 keer aan is gegaan en 120 oplosbare fouten heeft gehad. etc.
En grote kans dat het Fahrenheit is.
Misschien is een ander programma gebruiken.
En grote kans dat het Fahrenheit is.
Misschien is een ander programma gebruiken.
ik heb hem zins vandaag ! heb vanavond Windows er op gezet en wou gaan testen naar snelheid en dan loopt ie vast in HD tune.
En ja ik heb een LEGAALE windows 7 professional 64 bit
wel programma kan ik nog meer gebruiken ?
En ja ik heb een LEGAALE windows 7 professional 64 bit
wel programma kan ik nog meer gebruiken ?
LOL! Klok, klepel, etc.jeroen3 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 01:22:
Dit zij de ruwe waarden hè. Want je gaat me niet zeggen dat als je hem NET binnen hebt, hij al 100 uur aan staat, hij al 100 keer aan is gegaan en 120 oplosbare fouten heeft gehad. etc.
Of jezelf even inlezen wat deze waardes werkelijk betekenen?Misschien is een ander programma gebruiken.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Specificaties van je PC?
Heb je misschien Intel ICH9/10 AHCI/RAID chipset? If so; heb je de Intel Rapid Storage drivers geinstalleerd staan?
Heb je misschien Intel ICH9/10 AHCI/RAID chipset? If so; heb je de Intel Rapid Storage drivers geinstalleerd staan?
Je zou eens naar de site van OCZ kunnen gaan en daar de toolbox downloaden. Wellicht is dat progsel meer geschikt (en geschreven) voor je Vertex. Vraag me niet om linkjes, kun je vast zelf wel opzoeken!
http://yor.minitroopers.com
Of normaal reageren. Hij vergist zich inderdaad in zijn voorbeeld, maar er is wel degelijk iets mis. Die SMART errors slaan helemaal nergens op.Brad Pitt schreef op maandag 02 mei 2011 @ 01:26:
LOL! Klok, klepel, etc.
..
Of jezelf even inlezen wat deze waardes werkelijk betekenen?
Hoezo? Waarom moet iemand zo stellig bepaalde feiten ventileren die nergens op slaan? Creëer je alleen maar FUD mee. Dus als je er weinig vanaf weet: topic lezen, "ohhh okay dat weet ik niet" denken, en weer sluiten. Klaar._H_G_ schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:41:
Of normaal reageren.
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
De waarden opgegeven zijn 'normalized' waarden. Het maximum hiervan is 255 en het minimum is 0. Zodra de genormaliseerde waarde onder de 'threshold' (drempel) waarde komt, geeft dit een failure aan. Wat nu 100 of 200 zegt moet dus 0 worden om een failure aan te duiden.
CrystalDiskInfo kijkt hierna maar de SSD geeft wat vreemde SMART data terug die CDI niet correct kan interpreteren. Geen aandacht aan besteden dus, ik zie niets vreemds aan je waarden. Enige wat je kan opmerken is 7 onveilge shutdowns, behalve dat lijkt de schijf prima te functioneren.
Bij SSDs zonder supercaps is het belangrijk dat je netjes afsluit; voorkom dus dat je de stroomknop drie seconden inhoudt of plotsklap de stekker eruit trekt; dit kan voor problemen zorgen. Ik heb geen aanleiding te denken dat je SSD een probleem heeft op dit moment. Gewoon lekker van genieten dus.
CrystalDiskInfo kijkt hierna maar de SSD geeft wat vreemde SMART data terug die CDI niet correct kan interpreteren. Geen aandacht aan besteden dus, ik zie niets vreemds aan je waarden. Enige wat je kan opmerken is 7 onveilge shutdowns, behalve dat lijkt de schijf prima te functioneren.
Bij SSDs zonder supercaps is het belangrijk dat je netjes afsluit; voorkom dus dat je de stroomknop drie seconden inhoudt of plotsklap de stekker eruit trekt; dit kan voor problemen zorgen. Ik heb geen aanleiding te denken dat je SSD een probleem heeft op dit moment. Gewoon lekker van genieten dus.
Ik heb nu indekt dat is wel Intel Rapid Storage nodig heb .Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 01:36:
Specificaties van je PC?
Staat ook bij de software van mijn moederbord. Allen dit wil niet goed installeren
Weet iemand hoe ik dit goed moet instaleren ?
http://eu.msi.com/product.../?div=Driver&os=Win7%2064
Ja, het moeten inderdaad onoplosbare fouten zijn.Brad Pitt schreef op maandag 02 mei 2011 @ 01:26:
[...]
LOL! Klok, klepel, etc.
[...]
Of jezelf even inlezen wat deze waardes werkelijk betekenen?
Soft Read Errors...
[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 02-05-2011 16:05 ]
De vorige lichting vertex schijven hadden ook een 'foute' implementatie van SMART mbt de teller van het discarden van geheugencellen.
Ga er maar vanuit dat de software die je gebruikt op zich goed is maar OCZ zich WEER niet aan de SMART standaarden aan het houden is.
Verder wat Darkstone zegt, als je performance goed is.. tsja, who cares.
edit: fyi, de enige manier om de status van die drives betrouwbaar uit te lezen is via onderstaande link.
http://www.ocztechnologyf...x2-Vertex2-Pro-Vertex-LE)
Ga er maar vanuit dat de software die je gebruikt op zich goed is maar OCZ zich WEER niet aan de SMART standaarden aan het houden is.
Verder wat Darkstone zegt, als je performance goed is.. tsja, who cares.
edit: fyi, de enige manier om de status van die drives betrouwbaar uit te lezen is via onderstaande link.
http://www.ocztechnologyf...x2-Vertex2-Pro-Vertex-LE)
[ Voor 38% gewijzigd door Mental op 02-05-2011 16:22 ]
Die temperatuursaanduiding is een bug in de Vertex reeks die OCZ blijkbaar de moeite niet vindt om op te lossen. Er zit volgens mij niet eens een temperatuursensor in dat ding.
Die drempelwaarden zijn blijkbaar ook niet juist.
Hopelijk gaat OCZ wat beter haar best doen om SMART gegevens correct weer te geven want het is de enige manier om na te gaan of de SSD nog gezond is. Bij harde schijven kun je de temperatuur in het oog houden en hoor je meestel vreemde geluiden als er iets mis is.
Die drempelwaarden zijn blijkbaar ook niet juist.
Hopelijk gaat OCZ wat beter haar best doen om SMART gegevens correct weer te geven want het is de enige manier om na te gaan of de SSD nog gezond is. Bij harde schijven kun je de temperatuur in het oog houden en hoor je meestel vreemde geluiden als er iets mis is.
Pagina: 1