Ik kreeg de USB verbinding alleen aan de praat door de Google USB driver te installeren (versie 4), zie http://developer.android.com/sdk/win-usb.htmlrolfie23 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:21:
[...]
Helaas, krijg nogsteeds de melding: Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden. RK281X Device
Verwijderd
Ik heb vanmiddag deze tablet gekocht, alleen herkent mijn computer de tablet niet waardoor ik er niks op kan zetten, iemand enig idee?
@ny-hardcore
Is adobe flash ook aan de praat te krijgen onder jouw custom rom?
Is adobe flash ook aan de praat te krijgen onder jouw custom rom?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Verwijderd
Goed voor de lief hebbers, Internet verbinding via HTC als wireless hotspot modem, werkt prima 
- HTC instellingen--> draagbare wifi hotspot (even naampje en wap key instellen)
-Yarvik verbinden zoals je dat met een normale wifi doet en voila
- HTC instellingen--> draagbare wifi hotspot (even naampje en wap key instellen)
-Yarvik verbinden zoals je dat met een normale wifi doet en voila
Controleer eens of je de USB wel hebt geactiveerd is, zie instelingen onderaan.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:34:
Ik heb vanmiddag deze tablet gekocht, alleen herkent mijn computer de tablet niet waardoor ik er niks op kan zetten, iemand enig idee?
Rechter vinkje moet dan groen zijn.
#### WARNING #### WARNING ##### WARNING #####
I'm not responsible for bricked devices, dead SD cards, thermonuclear war, or the current economic crisis.
#### WARNING #### WARNING ##/### WARNING #####
Android 2.1 rom met Market, Google apps en JITHack enabled. V10
(yarvik_eglide_rooted_v10_jithack_10072011.img)
Gebaseerd op Eglide rooted 2.1 rom maar dan met yarvik bootloader
- Market (ver. 2007)
- Google apps pre-intalled
- Youtube
- JIT Hack enabled (Linpack score rond de 3.8 tot 4.0)
- Extra speed tweaks ( cache delete on boot/lowmemorykiller adjusted)
- /SYSTEM READ/WRITE MOUNTED
- TITANIUM BACKUP PRE-INSTALLED
- NEDERLANDS ALS DEFAULT TAAL
Rom is zelfde als de v4 maar dan met read/write op /system.
Hierdoor kun je system apps toevoegen,verwijderen etc, ook heb ik titanium backup toegevoegd zodat je gelijk je backups terug kunt zetten. (als je bijv. van de v4 rom of een andere rooted rom upgrade)
Verder staat de rom nu na flashen al gelijk op Nederlandse taal.
NB: Scherm calibreren werkt volgens mij beter als je na flashen het calibratie schermpje even 1 minutje laat staan alvorens te calibreren.
Downloaden hier:
http://www.megaupload.com/?d=402JKPN3
I'm not responsible for bricked devices, dead SD cards, thermonuclear war, or the current economic crisis.
- Market (ver. 2007)
- Google apps pre-intalled
- Youtube
- JIT Hack enabled (Linpack score rond de 3.8 tot 4.0)
- Extra speed tweaks ( cache delete on boot/lowmemorykiller adjusted)
- /SYSTEM READ/WRITE MOUNTED
- TITANIUM BACKUP PRE-INSTALLED
- NEDERLANDS ALS DEFAULT TAAL
Rom is zelfde als de v4 maar dan met read/write op /system.
Hierdoor kun je system apps toevoegen,verwijderen etc, ook heb ik titanium backup toegevoegd zodat je gelijk je backups terug kunt zetten. (als je bijv. van de v4 rom of een andere rooted rom upgrade)
Verder staat de rom nu na flashen al gelijk op Nederlandse taal.
NB: Scherm calibreren werkt volgens mij beter als je na flashen het calibratie schermpje even 1 minutje laat staan alvorens te calibreren.
Downloaden hier:
http://www.megaupload.com/?d=402JKPN3
[ Voor 5% gewijzigd door ny-hardcore op 12-07-2011 09:32 . Reden: adhoc link weggehaald omdat deze niet werkt ]
cd /pub && more beer
NY-HARDCORE weer een mooie ROM voor de Yarvik. Helaas nog niet gelukt met de integratie van de adhoc wifi.
Loop wel tegen een vreemd fenomeen aan: status van de batterij wordt niet goed weergegeven. Ook al in je vorige versie bleef hij op 100% staan tijden het gebruik. Gisteravond je nieuwe versie er op gezet en vannacht per ongeluk op suspend laten staan. Batterij status vanmorgen nog maar 2% een sluit daarom vanzelf af, Lijkt niet meer bij te laden blijft op 2% staan en kan dus niet werken zonder dat hij aan de lader hangt. Originele ROM er weer op gezet: inmiddels staat ie weer op 94% en laad verder op. Enig idee?
Loop wel tegen een vreemd fenomeen aan: status van de batterij wordt niet goed weergegeven. Ook al in je vorige versie bleef hij op 100% staan tijden het gebruik. Gisteravond je nieuwe versie er op gezet en vannacht per ongeluk op suspend laten staan. Batterij status vanmorgen nog maar 2% een sluit daarom vanzelf af, Lijkt niet meer bij te laden blijft op 2% staan en kan dus niet werken zonder dat hij aan de lader hangt. Originele ROM er weer op gezet: inmiddels staat ie weer op 94% en laad verder op. Enig idee?
wat die batterij status kan kloppen, android houd de accu levels bij in een bestandje.ronfiets schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:34:
NY-HARDCORE weer een mooie ROM voor de Yarvik. Helaas nog niet gelukt met de integratie van de adhoc wifi.
als je flashed klopt dit niet meer. oplossing is de file deleten,maar ik flash meestal met 100 procent accu
en laat dan helemaal leeg lopen. dan weer opladen en accu calibratie klopt weer...
(http://www.linuxreaders.c...tery-calibration-android/)
verder heb ik soms wel problemen met de lader,lijkt wel of die soms niet laad, de usb kabel werkt beter
dit is met de originele rom en mijn custom rom zo...denk defecte lader...
[ Voor 6% gewijzigd door ny-hardcore op 12-07-2011 14:26 ]
cd /pub && more beer
Verwijderd
Ik heb een probleem met de firmware update. Kan deze niet vinden en km er ook niet echt uit met de handleiding weet iemand wel hoe dit moet?
Verwijderd
Hallo zou iemand mij eens kunnen vertellen of er ook hoesjes bestaan zoals voor de iPad voor de yarvik maar niet het hoesje dat er al bijzit dit vind ik een ongemakkelijk
bedankt!
bedankt!
Verwijderd
aloha,dit is de beste rom die er is,alles loopt perfect.
De yarvik in combinatie met hoesje en toetsenbordje van chinaewindow is echt super.
laptopje voor mail,office en alles.
echt topdingetje voor de prijs
De yarvik in combinatie met hoesje en toetsenbordje van chinaewindow is echt super.
laptopje voor mail,office en alles.
echt topdingetje voor de prijs
Verwijderd
kijk effe op:www.chinaewindow.comVerwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:53:
Hallo zou iemand mij eens kunnen vertellen of er ook hoesjes bestaan zoals voor de iPad voor de yarvik maar niet het hoesje dat er al bijzit dit vind ik een ongemakkelijk
bedankt!
hoesje met toetsenbordje,echt cool
Verwijderd
Keb voor 10 euro bij Paradigit een mooi zwart, stevig en goed gepolsterd 7'' hoesje van Targus gekocht. Met een stukje stevig karton er in, om beeldscherm extra te beschermen sleep ik de yarvik nu overal mee naar toe.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:53:
bedankt!
Greetz,
Fox
Sinds kort de Yarvik TAB310 in huis. Ik heb zelf geen TAB210 gehad, dus kan niet echt een vergelijking trekken.
Prima apparaatje. Helaas wat slecht wifi bereik en de accu is ook snel leeg (binnen 2 uur actief gebruik).
Standy gaat hem niet goed af. Na een uur is er 20% van de accu als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik hoop dat er binnenkort ook Custom ROMs uit gaan komen voor de TAB310 waarin deze (en nog meer) punten aangepakt gaan worden.
Nogmaals, een prima apparaatje voor 't geld.
Hopelijk krijgen ze de Google Market ook aan de praat op de TAB310.
Zijn er al mensen die ergens een draadje hebben gezien voor ervaringen met de TAB310?
Prima apparaatje. Helaas wat slecht wifi bereik en de accu is ook snel leeg (binnen 2 uur actief gebruik).
Standy gaat hem niet goed af. Na een uur is er 20% van de accu als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik hoop dat er binnenkort ook Custom ROMs uit gaan komen voor de TAB310 waarin deze (en nog meer) punten aangepakt gaan worden.
Nogmaals, een prima apparaatje voor 't geld.
Hopelijk krijgen ze de Google Market ook aan de praat op de TAB310.
Zijn er al mensen die ergens een draadje hebben gezien voor ervaringen met de TAB310?
Yarvik TAB210 is mee op vakantie en is ideaal voor twitteren, internetten e.d.
Ik ga bij terugkomst waarschijnlijk ook wel een 210 of 310 (is nu uit, lees ik) aanschaffen, deze is van mijn dochter.
2 vragen ;
- wat is het best om scherm schoon te maken ?? een zachte doek werkt goed, maar kun je ook vloeistof voor tft/lcd gebruiken voor hardnekkige vlekken ??
- is er een manier om de waarschuwing bij batterij < 15% uit te zetten ?? die komt wel hinderlijk vaak langs ...
Ik ga bij terugkomst waarschijnlijk ook wel een 210 of 310 (is nu uit, lees ik) aanschaffen, deze is van mijn dochter.
2 vragen ;
- wat is het best om scherm schoon te maken ?? een zachte doek werkt goed, maar kun je ook vloeistof voor tft/lcd gebruiken voor hardnekkige vlekken ??
- is er een manier om de waarschuwing bij batterij < 15% uit te zetten ?? die komt wel hinderlijk vaak langs ...
heb je een precieze link ? heb zitten zoeken, maar kan 'm niet vinden ...Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:32:
kijk effe op:www.chinaewindow.com
[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 16-07-2011 19:30 ]
Verwijderd
Ik heb de Tab210 ook al een tijdje maar echt meer dan aanrommelen kan ik er niet mee.
Twitter, youtube etc werkt. Hotmail ook wel maar daar houdt het wel mee op.
Ik zoek eigenlijk een agenda die kan sync'en met mijn google agenda. Het liefst ook Google Docs. Heeft iemand zo'n app voor Android 2.1 gevonden?
Wellicht zet ik er 2.2 op maar de links in de startpost werken maar half. Als iemand een duidelijke manual heeft om te flashen dan houd ik me ook aanbevolen.
Twitter, youtube etc werkt. Hotmail ook wel maar daar houdt het wel mee op.
Ik zoek eigenlijk een agenda die kan sync'en met mijn google agenda. Het liefst ook Google Docs. Heeft iemand zo'n app voor Android 2.1 gevonden?
Wellicht zet ik er 2.2 op maar de links in de startpost werken maar half. Als iemand een duidelijke manual heeft om te flashen dan houd ik me ook aanbevolen.
Verwijderd
Business Calender Free werkt prima met Yarvik 210 en Google Agenda..
Voor mijn google taken gebruik ik Astrid. Beide apps/widgets heb ik van 1Mobile gehaald.
Vandaag even de TAB210 en de TAB310 geprobeerd in de MM in Groningen.
Qua bouwkwaliteit valt de TAB310 mij tegen en de TAB210 valt juist weer erg mee.
Het LCD-paneel van de TAB310 is naar mijn idee van wat betere kwaliteit, zo ook de gevoeligheid van het touchscreen.
Toch vond ik de TAB210 het beste te bedienen omdat ik daar de minste weerstand ondervond van het scherm als ik moest swipen.
Verder vielen bij beide tablets de prestaties erg erg tegen. De TAB210 voelde in vergelijking (zoals verwacht) een stuk trager aan dan de TAB310. De 210 kon niet eens soepel het normale settingsmenu vertonen.
De 310 was wel beter, maar toch niet je-van-het.
Besloten om toch maar nog even geen tablet te kopen. Een tablet zal voor mij in het begin niet meer zijn dan een simpel speeltje; beetje internetten op de bank, simpele app ontwikkelen en een filmpje kijken in het vliegtuig/trein/op de camping. Maar dit viel toch wel erg tegen
Misschien ben ik wel verwend met de Tegra2 in m'n LG Optimus 2x. Zo vond ik de Tegra 2 tabs die er lagen wel voldoende presteren, alleen heb ik voor een simpel speeltje geen €400,- over.
Qua bouwkwaliteit valt de TAB310 mij tegen en de TAB210 valt juist weer erg mee.
Het LCD-paneel van de TAB310 is naar mijn idee van wat betere kwaliteit, zo ook de gevoeligheid van het touchscreen.
Toch vond ik de TAB210 het beste te bedienen omdat ik daar de minste weerstand ondervond van het scherm als ik moest swipen.
Verder vielen bij beide tablets de prestaties erg erg tegen. De TAB210 voelde in vergelijking (zoals verwacht) een stuk trager aan dan de TAB310. De 210 kon niet eens soepel het normale settingsmenu vertonen.
Besloten om toch maar nog even geen tablet te kopen. Een tablet zal voor mij in het begin niet meer zijn dan een simpel speeltje; beetje internetten op de bank, simpele app ontwikkelen en een filmpje kijken in het vliegtuig/trein/op de camping. Maar dit viel toch wel erg tegen
Misschien ben ik wel verwend met de Tegra2 in m'n LG Optimus 2x. Zo vond ik de Tegra 2 tabs die er lagen wel voldoende presteren, alleen heb ik voor een simpel speeltje geen €400,- over.
www.ping-win.nl
Verwijderd
voor 120 euries gewoon wel eentje nemen zou ik zeggen. Ik heb eeb TAB310 en bewust gekocht om het allemaal eens uit te proberen. Als deez straks in de kast ligt te verstoffen was ie maar 120 euro. Gewoon doen en niet over nadenken...
Rye schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:18:
Vandaag even de TAB210 en de TAB310 geprobeerd in de MM in Groningen.
Besloten om toch maar nog even geen tablet te kopen. Een tablet zal voor mij in het begin niet meer zijn dan een simpel speeltje; beetje internetten op de bank, simpele app ontwikkelen en een filmpje kijken in het vliegtuig/trein/op de camping. Maar dit viel toch wel erg tegen![]()
Ik weet toch dat ik me er alleen maar ga lopen ergeren dan. Ik denk dat ik lekker wacht tot de prijzen iets gaan dalen of de hardware wat beter wordt of ik ineens er wel veel geld voor over heb. Qua bouwkwaliteit zoek ik iets wat bij de Ipad in de buurt kan komen. En nee, het wordt nooit geen Ipad omdat ik totaal geen fan ben van iOS.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:34:
voor 120 euries gewoon wel eentje nemen zou ik zeggen. Ik heb eeb TAB310 en bewust gekocht om het allemaal eens uit te proberen. Als deez straks in de kast ligt te verstoffen was ie maar 120 euro. Gewoon doen en niet over nadenken...
[...]
www.ping-win.nl
Overweeg ook een TAB210 te kopen, in eerste instantie als muziekspeler (aangesloten op een versterker).
Vraagje, kan dit apparaatje overweg met een externe USB-schijf (powered), en kan ik die tegelijk vanaf mijn computer benaderen? Ik wil graag m'n externe schijf aan dat apparaatje hebben, zodat die daar muziek van kan afspelen, maar ik wil dan ook af en toe via m'n computer bij die schijf kunnen (computer -> USB -> tablet -> USB -> harde schijf). Kan dat?
Vraagje, kan dit apparaatje overweg met een externe USB-schijf (powered), en kan ik die tegelijk vanaf mijn computer benaderen? Ik wil graag m'n externe schijf aan dat apparaatje hebben, zodat die daar muziek van kan afspelen, maar ik wil dan ook af en toe via m'n computer bij die schijf kunnen (computer -> USB -> tablet -> USB -> harde schijf). Kan dat?
Hij kan sowieso overweg met de externe hardeschijf. Of die tegelijk te benaderen is via de pc zou ik zo niet weten. En anders zal je de usb kabel even moeten verwisselen tussen tablet en pc.Xzorby schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:10:
Overweeg ook een TAB210 te kopen, in eerste instantie als muziekspeler (aangesloten op een versterker).
www.ping-win.nl
Thanks! Heb 'm vanmiddag gekocht (Mediamarkt Den Haag, deze week daar in de aanbieding voor €79,00). Hij herkent m'n harde schijf, maar kan inderdaad niet tegelijk USB host zijn voor de schijf en slave voor de computer. Ahwell.
Kom er nog niet uit met het touchscreen.. Dingen aanklikken door licht te tappen gaat op zich nog wel (nouja, ook frustrerend want dat werkt niet altijd zoals je zou willen), maar slepen gaat echt voor geen meter (is me nog geen één keer goed gelukt). Scherm unlocken (ik neem aan dat je die slotjes naar elkaar toe moet slepen?) doe ik maar via de 'menu'-knop, Angry Birds is niet te doen.. Ik heb de "touch panel calibration" meerdere malen geprobeerd, maar telkens hetzelfde.
Iemand tips? Ik las dat ny-hardcore's ROM beter omgaat met het touchscreen, denk dat ik die maar moet proberen..
Firmwareversie:
v1.02_15.14-EN@20110526
Kernel-versie:
2.6.25_(V140_718D(W8)_D2_RJ_A18@0526)
Build-nummer:
v0.18.ECLAIR.R.zmg.20101112.142908
Kom er nog niet uit met het touchscreen.. Dingen aanklikken door licht te tappen gaat op zich nog wel (nouja, ook frustrerend want dat werkt niet altijd zoals je zou willen), maar slepen gaat echt voor geen meter (is me nog geen één keer goed gelukt). Scherm unlocken (ik neem aan dat je die slotjes naar elkaar toe moet slepen?) doe ik maar via de 'menu'-knop, Angry Birds is niet te doen.. Ik heb de "touch panel calibration" meerdere malen geprobeerd, maar telkens hetzelfde.
Iemand tips? Ik las dat ny-hardcore's ROM beter omgaat met het touchscreen, denk dat ik die maar moet proberen..
Firmwareversie:
v1.02_15.14-EN@20110526
Kernel-versie:
2.6.25_(V140_718D(W8)_D2_RJ_A18@0526)
Build-nummer:
v0.18.ECLAIR.R.zmg.20101112.142908
Verwijderd
dit is em,succesGoner schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:19:
Yarvik TAB210 is mee op vakantie en is ideaal voor twitteren, internetten e.d.
2 vragen ;
[...]
heb je een precieze link ? heb zitten zoeken, maar kan 'm niet vinden ...
http://www.chinaewindow.n...r-7-inch-apad-p-1510.html
Harder indrukken helpt, gaat nu al wat beter..
Verwijderd
Ik heb de ervaring: als ik het usb kabeltje heb gebruikt (van Tab naar laptop) en dingen verander, het screen niet meer naar behoren werkt. Dit doe ik dus niet meer, euvel opgelost.Xzorby schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:24:
Verder: stylus werkt preciezer en beter (zeker om bv. mail te tikken)
Angry birds (link eerder in dit forum) werkt perfect (wel even achtergrondje uitschakelen)
Succes!
Ja, scherm is resistive, niet capacitive, dus inderdaad harder drukken of stylus gebruiken : Wikipedia: Resistive touchscreenXzorby schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:24:
Hopelijk loopt die aanbieding van 79 nog even (ben op vakantie), dat is wel heel interessant. Heb er vlak voor de vakantie eentje gekocht voor m'n dochter en wil nu zelf ook wel een 210. Die TAB310 voegt niet echt heel veel toe als ik het zo een lees ... (?)
Het zou inderdaad ook met USB, of misschien zelfs de accu te maken kunnen hebben.. Het gaat voor m'n gevoel nu heel veel makkelijker dan eerst, en nu is die wél opgeladen, en alweer een tijdje niet meer via USB aan de computer geweest.
Had Angry Birds (link uit startpost) inderdaad gisteren al geïnstalleerd, toen lukte het echt voor geen meter en nu wel.
Achtergrond had ik al uitgeschakeld, maar hij is toch een paar keer vastgelopen.. 
Had Angry Birds (link uit startpost) inderdaad gisteren al geïnstalleerd, toen lukte het echt voor geen meter en nu wel.
Helaas maar t/m zondag, en alleen filiaal Den Haag.Goner schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:46:
Hopelijk loopt die aanbieding van 79 nog even (ben op vakantie), dat is wel heel interessant.
Verwijderd
Dat vastlopen had ik ook...totdat ik een sd-kaartje erin had. Daarna geen last meer van gehad :-)Xzorby schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:57:
Had Angry Birds (link uit startpost) inderdaad gisteren al geïnstalleerd, toen lukte het echt voor geen meter en nu wel.Achtergrond had ik al uitgeschakeld, maar hij is toch een paar keer vastgelopen..
[...]
.
Heb deze firmware geinstalleerd, loopt prima, echter één probleempje (wellicht weet iemand een oplossing):ny-hardcore schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:10:
....
wanneer ik mijn internet-dongle eraan hang, en internet opstart (internet werkt) reset de yarvik zich na 10 minuten. Ik krijg dan weer het "welcome" scherm. Daarna dien ik opnieuw een dataverbinding op te zetten. Wifi werkt wel gewoon.. Bij de originele firmware heb ik dit probleem nooit gehad. Heb de Yarvik al zo ingesteld dat het scherm aanblijft. Ook staat "keep mobile networks alive" aan.
De volgende instellingen gebruik ik in mijn APN.
Naam: T-Mobile Internet
APN: internet
MCC: 204
MNC: 16
APN-type: default
Dial-up: *99#
de rest laat ik leeg (<niet ingesteld>)
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Verwijderd
Vriend van mij heeft zich een 310 aangeschaft en kwam er dus ook achter dat er geen market aanwezig was op het tablet. Nu zijn er genoeg alternatieven, maar een market op zich is toch wel prettig op een Android toestel. Nu was er laatst een nieuwe beta-market bsb voor download. deze heeft hij geïnstalleerd en werkt op de 310. Of dat ook voor de 210 opgaat zou men kunnen proberen.
Wou dit gewoon even laten weten. Geen noodzaak om de 310 dus te rooten en een alternatieve rom te draaien om een werkende market te hebben.
Wou dit gewoon even laten weten. Geen noodzaak om de 310 dus te rooten en een alternatieve rom te draaien om een werkende market te hebben.
Helaas, volgens mij werkt die niet met de 2.1 van de tab210.. krijg hier een parsefout als ik de apk probeer. Zag ook dat die vanaf versie 2.2 gefaseerd ingevoerd wordt.
Hallo, Een vraag voor iemand die al een TAB310 heeft (misschien werkt dit hetzelfde bij de TAB210) over het gebruiken met de HDMI aansluiting:
In de TAB310 gebruiksaanwijzing staat dat je de video-inhoud kan weergeven via HDMI.
Bedoelen ze hier met videoinhoud alle output omdat het een hdmi oa een video output is of bedoelen ze hier dat je alleen maar fims naar de HDMI aansluiting kun dirigeren?
Ik wil juist het hele Android scherm via de HDMI op een extern beeldscherm zetten.
Gaat dat werken?
Dank!
In de TAB310 gebruiksaanwijzing staat dat je de video-inhoud kan weergeven via HDMI.
Bedoelen ze hier met videoinhoud alle output omdat het een hdmi oa een video output is of bedoelen ze hier dat je alleen maar fims naar de HDMI aansluiting kun dirigeren?
Ik wil juist het hele Android scherm via de HDMI op een extern beeldscherm zetten.
Gaat dat werken?
Dank!
Verwijderd
Beste Yarvik gebruikers,
Ik probeer mijn Yarvik te rooten middels een Windows 7 X64 laptop.
Echter krijg ik de drivers niet geïnstalleerd en kan ik nergens de exacte stappen achterhalen om ervoor te zorgen dat hij 1. geroot is en 2. draait met froyo en toegang heeft tot market.
Wie kan mij helpen? Ik ben er al geruime tijd mee bezig.
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt!
Echter krijg ik de drivers niet geïnstalleerd en kan ik nergens de exacte stappen achterhalen om ervoor te zorgen dat hij 1. geroot is en 2. draait met froyo en toegang heeft tot market.
Wie kan mij helpen? Ik ben er al geruime tijd mee bezig.

Alvast bedankt!
uitleg voor de flash tools:Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:25:
Beste Yarvik gebruikers,
Wie kan mij helpen? Ik ben er al geruime tijd mee bezig.![]()
Alvast bedankt!
http://www.slatedroid.com...ow-to-flash-a-rooted-rom/
als je een andere rom flashed die al geroot is hoeft de tab niet eerst geroot te zijn...
backup van de originele rom maken zodat je weer terug kunt flashen:
ny-hardcore in "[Ervaringen] YARVIK TAB210 tablet pc"
(ik zal van de week mijn originele yarvik rom nog wel op internet zetten)
Ik draai zelf mijn eigen gemaakte 2.1 rom met market etc.
[ Voor 7% gewijzigd door ny-hardcore op 25-07-2011 03:22 ]
cd /pub && more beer
Verwijderd
Hi NY-Hardcore,
Super het is me gelukt!
Hij draait als een zonnetje bedankt!
Is het al mogelijk om een Gingerbread rom erop te draaien? Of honeycomp maar dan helemaal kaal.
Ik probeerde er nog Clockwordmod recovery op te zetten maar heb geen idee onder welk 'device' ik hem zou kunnen scharen.
Heb jij er al mee gespeeld?
Groet,
Super het is me gelukt!
Hij draait als een zonnetje bedankt!
Is het al mogelijk om een Gingerbread rom erop te draaien? Of honeycomp maar dan helemaal kaal.
Ik probeerde er nog Clockwordmod recovery op te zetten maar heb geen idee onder welk 'device' ik hem zou kunnen scharen.
Groet,
Verwijderd
Dit is misschien een rare vraag en ik ben ook misschien wel een beetje een digibeet maar ik snap helemaal niks meer van hoe ik die laatste rom erop kan zetten. Kan iemand mij heel kort me steekwoorden en de links in stappen uitleggen hoe het moet? Dan zou ik diegene heel dankbaar zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 10:24 ]
Verwijderd
Geweldige ROM dank je wel..... alles werkt als een zonnetje, alleen start angry birds nu wel langzamer op, maar da's niet zo'n ramp. Heel fijn dat die Market wel toegankelijk is geworden.uitleg voor de flash tools:
http://www.slatedroid.com...ow-to-flash-a-rooted-rom/
als je een andere rom flashed die al geroot is hoeft de tab niet eerst geroot te zijn...
backup van de originele rom maken zodat je weer terug kunt flashen:
(ik zal van de week mijn originele yarvik rom nog wel op internet zetten)
Ik draai zelf mijn eigen gemaakte 2.1 rom met market etc.
Ik moet wel zeggen dat ik uitermate tevreden ben met het apparaatje. Voor die 100 euri kan je gewoon leuke dingen doen als je je verwachtingen niet te hoog zet. Gisteren nog met het iPAD2 gespeeld van mijn vader, maar dat is geen vergelijk.
Keep up the good work, en heel benieuwd naar eventuele volgende versies
Grtz
ed
ik ben met een gingerbread rom bezig, krijg alleen de wlan niet werkend....Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:32:
Hi NY-Hardcore,
<knip>
</knip>
usb, video, audio etc werkt wel al...
Ben van mijn eigen gingerbread brouwsel overgestapt op de unofficial CM7 van fun_
(link)
Deze werkt redelijk, alleen geen hardware versnelling bij video, dus alleen youtube in lowres en alleen mp4 video.
Als ik deze netjes gepackaged krijg dan zal ik die wel op megaupload zetten ofzo..
vooralsnog is mijn eclair rom nog favoriet omdat deze gewoon helemaal en lekker snel werkt.
(ben ook nog met een versie van de eclair bezig met een nieuwere market)
stay tuned
Nb. recovery heb ik nog niet naar gekeken, komt wel een keertje denk ik
[ Voor 31% gewijzigd door ny-hardcore op 27-07-2011 13:53 . Reden: update ]
cd /pub && more beer
De Yarvik TAB211 is uitgekomen en ook te koop voor 99 euro. Met verbeterde specificaties:
- 800 Mhz i.p.v. 600 Mhz
- Mini HDMI uitgang
- Android 2.3 i.p.v. 2.1
- 3200 mAh i.p.v. 3000 mAh batterij
- 800 Mhz i.p.v. 600 Mhz
- Mini HDMI uitgang
- Android 2.3 i.p.v. 2.1
Verwijderd
Voor 109 euro wel al gezien, 99 nog niet.Geen12 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:49:
De Yarvik TAB211 is uitgekomen en ook te koop voor 99 euro. Met verbeterde specificaties:
- 800 Mhz i.p.v. 600 Mhz
- Mini HDMI uitgang
- Android 2.3 i.p.v. 2.1
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 12:24 ]
Ik vroeg mij af of er al een aantal mensen ervaring hebben met de TAB310.
Inmiddels ben ik zelf in het bezit van de 310 en ben op zich best tevreden met wat je krijgt voor het geld dat je er aan uitgeeft. Echter maakt het lezen over versnellende ROM's die de androidmarket mogelijk maken mij zeer enthousiast. Helaas vind ik nog zeer weinig over ROM's e.d. voor de 310.
Ook ben ik tegen een aantal kleine puntjes aangelopen:
Inmiddels ben ik zelf in het bezit van de 310 en ben op zich best tevreden met wat je krijgt voor het geld dat je er aan uitgeeft. Echter maakt het lezen over versnellende ROM's die de androidmarket mogelijk maken mij zeer enthousiast. Helaas vind ik nog zeer weinig over ROM's e.d. voor de 310.
Ook ben ik tegen een aantal kleine puntjes aangelopen:
- Er zou een flash-player ingebouwd zitten in de standaard browser. Toch spelen filmpjes van Youtube, Uitzendinggemist en Dumpert niet af. Ik krijg een zwart venster op de plaats van het filmpje. (Het lukt overigens wel met Skyfire, maar dit vind ik verre van ideaal.)
- Ik zou graag de tablet willen locken, zoals je je gsm lockt met een PIN. Echter lijkt die functie niet actief te zijn. Onder het tabje "Locatie- en beveiligingsinstellingen" vind ik een lichtgrijs kopje "wachtwoorden", wat ik niet kan openen. Zie ik nu iets heel erg voor de hand liggend over het hoofd? Want het lukt mij niet en gezien ik mijn e-mail e.d. hieraan gekoppeld heb, wil ik toch iets van een wachtwoordje o.i.d. hebben alvorens je alles in kan zien.
Kijk even in de PW: pricewatch: Yarvik TAB211Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:20:
[...]
Voor 109 euro wel al gezien, 99 nog niet.
Verwijderd
Top bedankt voor je reactie, ik kijk er naar uit!
De laatste rom van jou werkt uitstekend, uit mijn eigen ervaring is Gingerbread gewoon uitstekend.
Mocht je hem goed werkend hebben dan houd ik mijzelf aanbevolen via een private message of wat dan ook!
groeten,
R
De laatste rom van jou werkt uitstekend, uit mijn eigen ervaring is Gingerbread gewoon uitstekend.
Mocht je hem goed werkend hebben dan houd ik mijzelf aanbevolen via een private message of wat dan ook!
groeten,
R
ny-hardcore schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:44:
[...]
ik ben met een gingerbread rom bezig, krijg alleen de wlan niet werkend....
usb, video, audio etc werkt wel al...
Ben van mijn eigen gingerbread brouwsel overgestapt op de unofficial CM7 van fun_
(link)
Deze werkt redelijk, alleen geen hardware versnelling bij video, dus alleen youtube in lowres en alleen mp4 video.
Als ik deze netjes gepackaged krijg dan zal ik die wel op megaupload zetten ofzo..
vooralsnog is mijn eclair rom nog favoriet omdat deze gewoon helemaal en lekker snel werkt.
(ben ook nog met een versie van de eclair bezig met een nieuwere market)
stay tuned
Nb. recovery heb ik nog niet naar gekeken, komt wel een keertje denk ik
Dat is dus een compleet andere Tablet (want: andere hardware)! Bedankt voor de "waarschuwing". Ik heb er 3 dagen over gedaan om pagina voor pagina dit topic door te lezen. En gelukkig niet voor niets.Geen12 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:49:
- 800 Mhz i.p.v. 600 Mhz
- Mini HDMI uitgang
- Android 2.3 i.p.v. 2.1
De ROM van NY_Hardore gaat dus niet werken op die tablet. En dus weer: geen Android Market etc. etc.
Verder: de "originele" TAB210 heeft dus ooit eens een week in de aanbieding gelegen voor €80 bij de Media Markt Den Haag tot 24-7-2011? Bloody Hell! Ik wil er een en ik ben dus nu zeggen en schrijven 5 dagen te laat? Aaaaarrrrgghhhh.
Nou ja, dit topic maar in de gaten houden in de hoop dat die 210 nog ergens gedumpt wordt voor €80 of in de hoop dat er een Android Market hack komt voor de 800 MHz TAB211.
zonet op de yarvik TAB210 volgende img gezet yarvik_eglide_rooted_v10_jithack_10072011
kom ik op een probleem aangelopen, hij wil niet verbinden met draadloze netwerken. hoe kan ik dit oplossen?
[EDIT] probleem opgelost, router opnieuw opgestart
kom ik op een probleem aangelopen, hij wil niet verbinden met draadloze netwerken. hoe kan ik dit oplossen?
[EDIT] probleem opgelost, router opnieuw opgestart
[ Voor 12% gewijzigd door JayJay1989BE op 31-07-2011 15:24 ]
1000Mhz zelfs, volgens de specs : http://www.yarvik.com/en/products/tablets/tablets_7/TAB211/Geen12 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:49:
- 800 Mhz i.p.v. 600 Mhz
EDIT: is inderdaad heel andere hardware, zoals andere chipset : Telechips TCC8902 ARM11
heeft iemand deze al en is hij net zo betrouwbaar als de 210 ? die is nu nl 4 weken op vakantie meegesleept en is byzonder solide en gebruiksvriendelijk ...
[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 31-07-2011 14:56 ]
Hallo,
Bij alternate hebben ze de 211 ook al.
Ook 99 euro, das toch wel goed voor 1ghz, gingerbread en grotere accu.
Weet iemand of op 2.3 standaard de android market zit?
link naar alternate
http://www.alternate-b2b....-PC/Yarvik/TAB211/567798/
Bij alternate hebben ze de 211 ook al.
Ook 99 euro, das toch wel goed voor 1ghz, gingerbread en grotere accu.
Weet iemand of op 2.3 standaard de android market zit?
link naar alternate
http://www.alternate-b2b....-PC/Yarvik/TAB211/567798/
Verwijderd
Ik heb de tablet210 onlangs gekocht om vooral Remote for Itunes op te draaien. De 2.0.16 versie draaide perfect. Echter kreeg ik opeens melding dat ik moest upgraden, heb ik gedaan. Nu draait de 2.0.17 versie en is de lijst met albums en artiesten weergegeven in een héél klein lettertype. Ik kan het nauwelijks lezen, waardoor de app dus onbruikbaar is geworden.
Na een mail naar de ontwikkelaars van de app leggen ze de schuld bij de software van de Yarvik. Zou iets te maken hebben met het omrekenen van afmetingen, milimeters naar schermpixels. Zij kunnen me dus niet direct verder helpen, helaas.
Zijn er nog gebruikers met deze ervaring en eventuele oplossingen?
PS het gaat over deze applicatie: https://market.android.co...hyperfine.hftunes.release
Na een mail naar de ontwikkelaars van de app leggen ze de schuld bij de software van de Yarvik. Zou iets te maken hebben met het omrekenen van afmetingen, milimeters naar schermpixels. Zij kunnen me dus niet direct verder helpen, helaas.
Zijn er nog gebruikers met deze ervaring en eventuele oplossingen?
PS het gaat over deze applicatie: https://market.android.co...hyperfine.hftunes.release
Ik heb nu een paar dagen de TAB310. Aardig ding wel, resistief scherm is niet super-geweldig (maar te doen als je gewend bent). Ik heb m intussen kunnen rooten. Market werkt niet helemaal (is wel te installeren maar veel apps verschijnen niet). Ik gebruik ook 1Mobile Market, dat vult wel aardig aan.
Onhandig is dat er geen mogelijk is om de tablet via USB aan te sluiten op de computer.
Onhandig is dat er geen mogelijk is om de tablet via USB aan te sluiten op de computer.
Ik heb de TAB310 ook sinds 2 dagen, leuk ding.
Past deze in http://www.dealextreme.co...7-8-tablet-pc-white-81332 ?
Past deze in http://www.dealextreme.co...7-8-tablet-pc-white-81332 ?
Niet ? Wat is dan die adapter die op de foto's staat met zo te zien 2 USB en een RJ45 aansluiting ?Coppertop schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:03:
Hoe zit met wi-fi ?? Ik las dat de ontvangst niet helemaal 100% is ?? op de TAB210 werkt het nl zonder problemen en best snel.
@ny-hardcore: kan je mij helpen bij het maken van een eigen custom rom voor tab210? alvast bedankt
Weet iemand of die TAB210 (NIET de 211!) nog ergens in het land in de aabieding is voor €80?
Ik heb mijn TAB310 inmiddels op drie verschillende locaties gebruikt met een wifi-verbinding. Hij vond de verbindingen zonder problemen en ik ondervond ook geen connectieproblemen.Goner schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:30:
[...]
Hoe zit met wi-fi ?? Ik las dat de ontvangst niet helemaal 100% is ?? op de TAB210 werkt het nl zonder problemen en best snel.
Ik merk overigens wel dat het bereik van de 310 kleiner is dan mijn netbookje (Asus Eee 1015).
Daarmee kunnen USB apparaten op de tablet aangesloten worden, maar de tablet zelf kan niet aangesloten worden.Goner schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:30:
[...]
Niet ? Wat is dan die adapter die op de foto's staat met zo te zien 2 USB en een RJ45 aansluiting ?
Ik heb geen problemen met wifi gehad, maar ik heb slechts thuis ermee gewerkt.
Ik heb die van mij trouwens terug gebracht naar de winkel, de snelheid en het resistieve touchscreen vielen me ten opzichte van m'n Galaxy S toch tegen.
heeft iemand ervaring met deze case/keyboard :
Beschermhoes voor 7 inch tablet met toetsenbord
overigens lijkt de Icarus Bluefire op dezelfde site wel erg op de Yarvik ... incl. blauwe scroll led.
overigens lijkt de Icarus Bluefire op dezelfde site wel erg op de Yarvik ... incl. blauwe scroll led.
@Goner, Intertoys heeft nu 1 met 7-8 inch tekoop voor minder, eBay is ook een mooie plek ervoor.
Ik heb net een 8" gekocht voor mijn TAB310.
Ik heb net een 8" gekocht voor mijn TAB310.
Is zo te zien dezelfde case als:Goner schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:41:
heeft iemand ervaring met deze case/keyboard :
http://www.chinaewindow.n...r-7-inch-apad-p-1510.html
Vanuit China kost ie $22.05 (€15,54) incl. verzendkosten via Airmail (7-30 dagen levertijd).
Ook verkrijgbaar op ebay: http://cgi.ebay.com/7-Inc...kid%3D1776422903226416651
[ Voor 15% gewijzigd door zwerfkat op 02-08-2011 14:24 . Reden: Link naar ebay toegevoegd ]
bedankt voor de tips !!
de case van Intertoys is zo te zien precies dezelfde als Chinaewindow (iemand ervaringen met die zaak ?)en E-readerweb, maar dan 24,99 (ook redelijk).
de case van Intertoys is zo te zien precies dezelfde als Chinaewindow (iemand ervaringen met die zaak ?)en E-readerweb, maar dan 24,99 (ook redelijk).
Volgens mij niet precies dezelfde, dat is er eentje voor 7 tot 8 inch, zie de uitschuifbare? nokjes onderaan. Ze hebben bij Intertoys er ook eentje voor 7 inch die je volgens mij voor de TAB210 moet hebben:Goner schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:17:
bedankt voor de tips !!
http://www.intertoys.nl/g...tablet-7-inch-577683.html
Verwijderd
Ik ben zelf ook aardig tevreden met mijn TAB310. Het WIFI-signaal is wel ietsjes zwakker dan bij een laptop maar zeker goed genoeg om er goed mee te kunnen werken... Verbinding maken gaat in al mijn geteste gevallen prima..Gr8Climax schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:03:
[...]
Ik heb mijn TAB310 inmiddels op drie verschillende locaties gebruikt met een wifi-verbinding. Hij vond de verbindingen zonder problemen en ik ondervond ook geen connectieproblemen.
Ik merk overigens wel dat het bereik van de 310 kleiner is dan mijn netbookje (Asus Eee 1015).
MAARRR... Iets dat me wel flink ongerust maakt is de wegvallende verbinding; met name als het gaat om uploaden.
Bij meerdere routers waarbij de verbinding gewoon alle streepjes sterk is (en waar ik met het tabje naast zit): Downloaden gaat meestal goed. Met speedtest haal ik prima resultaten. Maar zodra ik ga uploaden met een FTP client of de test in Speedtest dan gaat dat steeds trager en stikt de overdracht vroeg of laat. Net of de buffer vol loopt. Uiteindelijk resulteert dit in een verlies van de WIFI verbinding (Android icoontje weg). Na een aantal seconden of na handmatig opnieuw verbinding maken is de verbinding weer terug, maar dan is de upload en connectie allang gefailed.
Met het webbrowsen (voornamelijk downloaden) gaat het lang goed. Maar ook daar gaat het vroeg of laat mis.
Inmiddels heb ik mijn TAB310 omgeruild voor een nieuw exemplaar maar ook die heeft hetzelfde issue. Het lijkt dus een structureel probleem te zijn.
Ik ben benieuwd of anderen met een TAB310 hier ook last van hebben? Probeer iets van een (paar) Mb te uploaden met een app en kijk wat er gebeurt. Ik ben benieuwd.
Los van dit issue en het wat lage volume en accuduur ben ik enorm onder de indruk wat een leuk apparaatje je kunt hebben voor dit geld. Niets meer dan lof.
Verwijderd
Bekend probleem, was bij mij exact hetzelfde, reden om de 310 terug te sturen naar Komplett, koop wordt ontbonden, binnenkort geld terug.
Kocht daarna Flytouch3 en wat denk je: probleem nog groter, was bijna onmogelijk verbinding te maken (<2 mtr. van router) en als die er was viel die na ongeveer 5-7 minuten weg, tablet begon te scannen (!) terwijl mijn netwerk als UITSTEKEND bovenaan de lijst stond !!
Alles gecheckt, zelfs geswitched naar B/G ipv. B/G/N, kanalen gecheckt, signalen gemeten (mijn router bleef als UITSTEKEND genoteerd !) maar ook hier was er geen verbetering, sterker nog: de simpele Bart Smit tablet van de kids bleef prima verbinding houden !!
Dus ook die maar weer geretourneerd en wacht nu op een Herotab MID 816, ik ben benieuwd.
Kocht daarna Flytouch3 en wat denk je: probleem nog groter, was bijna onmogelijk verbinding te maken (<2 mtr. van router) en als die er was viel die na ongeveer 5-7 minuten weg, tablet begon te scannen (!) terwijl mijn netwerk als UITSTEKEND bovenaan de lijst stond !!
Alles gecheckt, zelfs geswitched naar B/G ipv. B/G/N, kanalen gecheckt, signalen gemeten (mijn router bleef als UITSTEKEND genoteerd !) maar ook hier was er geen verbetering, sterker nog: de simpele Bart Smit tablet van de kids bleef prima verbinding houden !!
Dus ook die maar weer geretourneerd en wacht nu op een Herotab MID 816, ik ben benieuwd.
Ik heb ook de Yarvik310, ben er zeer over te spreken. Leuk ding. Ik heb de upload getest, en ik heb geen problemen gehad, niet bij speedtest en ook niet bij het uploaden van een 8 MB bestand, ik heb het getest dicht bij de router, afstand 15 meter (twee kamers) verder en op het balkon ;-)
(Sorry voor mijn NL, is mijn derde taal).
(Sorry voor mijn NL, is mijn derde taal).
Verwijderd
Welk merk en type router gebruiken jullie, dit probleem kan nl. hiermee verband houden daarom ben ik benieuwd naar merk en type.
Ikzelf gebruik de Sitecom 300XN met rangeextender 300N.
Ikzelf gebruik de Sitecom 300XN met rangeextender 300N.
Kunnen de mensen die mijn ROM's (de v4 of de v10) draaien even checken of ze apps zoals facebook, maps, youtube etc. in de market kunnen vinden?
[ Voor 6% gewijzigd door ny-hardcore op 03-08-2011 10:31 ]
cd /pub && more beer
v10 rom: alleen youtube niet, de rest wel...ny-hardcore schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:31:
Kunnen de mensen die mijn ROM's (de v4 of de v10) draaien even checken of ze apps zoals facebook, maps, youtube etc. in de market kunnen vinden?
Verwijderd
Ik heb nu sinds 2 dagen ook een Yarvik TAB310. Ben er erg blij mee tot nu toe. Wifi ontvangst is iets minder dan de doorsnee laptop, maar voor mij werkt het goed genoeg. Heb al verschillende apps geinstalleerd en het meeste werkt gewoon goed. Angry birds draait bijv. prima, zelfs met background ingeschakeld. Ik kan alleen de settings van het pattern lock niet vinden. Weet iemand of de TAB310 uberhaupt wel het pattern lock geinstalleerd heeft?
Ik ben zoals je hieronder kan zien hetzelfde probleem tegengekomen:Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:08:
Ik heb nu sinds 2 dagen ook een Yarvik TAB310. Ben er erg blij mee tot nu toe. Wifi ontvangst is iets minder dan de doorsnee laptop, maar voor mij werkt het goed genoeg. Heb al verschillende apps geinstalleerd en het meeste werkt gewoon goed. Angry birds draait bijv. prima, zelfs met background ingeschakeld. Ik kan alleen de settings van het pattern lock niet vinden. Weet iemand of de TAB310 uberhaupt wel het pattern lock geinstalleerd heeft?
Ik hoop ook dat iemand een oplossing is tegengekomen, maar je staat er dus niet alleen voor.Gr8Climax schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:10:Iemand ideeën?
- Ik zou graag de tablet willen locken, zoals je je gsm lockt met een PIN. Echter lijkt die functie niet actief te zijn. Onder het tabje "Locatie- en beveiligingsinstellingen" vind ik een lichtgrijs kopje "wachtwoorden", wat ik niet kan openen. Zie ik nu iets heel erg voor de hand liggend over het hoofd? Want het lukt mij niet en gezien ik mijn e-mail e.d. hieraan gekoppeld heb, wil ik toch iets van een wachtwoordje o.i.d. hebben alvorens je alles in kan zien.
aha mooi, ik denk dat door mijn gerommel met de market mijn google account van slag is.zwerfkat schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:27:
[...]
v10 rom: alleen youtube niet, de rest wel...
Ik zie op mijn eigen roms (v4 en v10, maar ook anders versies) die apps namelijk niet meer in de market.
(van froyo 2.2 terug naar eclair 2.1 flashen levert meestal problemen op met de market)
Ik wil kijken of mijn roms wel een nieuwe androidID genereren elke keer als ze geflashed worden, en daar heb ik een tool voor, en laat ik die nu net niet kunnen vinden in de market (ivm voornoemde problemen)
Kun jij volgende applicatie vinden wel en installen?
https://market.android.com/details?id=adaptive.cogid
[ Voor 24% gewijzigd door ny-hardcore op 03-08-2011 16:50 . Reden: linkje ]
cd /pub && more beer
Ja, die is te vinden, te installeren en te starten. Wil je de apk hebben?ny-hardcore schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:43:
[...]
aha mooi, ik denk dat door mijn gerommel met de market mijn google account van slag is.
Ik zie op mijn eigen roms (v4 en v10, maar ook anders versies) die apps namelijk niet meer in de market.
Kun jij volgende applicatie vinden en installen?
https://market.android.com/details?id=adaptive.cogid
Je kunt hem tijdelijk hier downloaden:
http://www.easy-share.com/1917082617/adaptive.cogid.apk
[ Voor 8% gewijzigd door zwerfkat op 03-08-2011 17:06 . Reden: download link toegevoegd ]
thanks!zwerfkat schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:55:
[...]
Ja, die is te vinden, te installeren en te starten. Wil je de apk hebben?
ik ben vrijdag pas weer thuis, maar met deze apk kan ik denk ik achterhalen wat er mis gaat.
ik snap het niet helemaal maar denk dat het te maken heeft me upgraden naar froyo en toen weer terug naar eclair...)
Hopelijk kan ik vrijdag die problemen oplossen en een nieuwe eclair rom uitbrengen met een nieuwere market
ook zal ik dan de cyanogenmod7 (gingerbread) online zetten,deze heeft alleen geen hardware matige video zodat youtube niet goed werkt...
cd /pub && more beer
Verwijderd
Ik ben brandnew in dit forum. Ik heb een Yarvik 210 aangeschaft . Het tablet heeft goed gewerkt doch helaas heb ik nu een probleem doordat ik mogelijk een of andere instelling heb gewijzigd. Mijn touchscreen werkt niet (zit vast). Bij het opstarten kan ik naar binnen via het menu en dan met de " blauwe bal " wat doen. Echter bij het browsen loop ik vast omdat het toetsenbord niet kan worden gebruikt.
Ik heb geprobeerd om te kalibreren maar krijg telkens het scherm "Touch Panel Calibation Failed" te zien.
Hoe kan ik het aanraakscherm ontgrendelen zodat ik weer normaal aan de slag kan? Is er iemand die mij uit de brand kan helpen? Mijn dank daarvoor!
Ik heb geprobeerd om te kalibreren maar krijg telkens het scherm "Touch Panel Calibation Failed" te zien.
Hoe kan ik het aanraakscherm ontgrendelen zodat ik weer normaal aan de slag kan? Is er iemand die mij uit de brand kan helpen? Mijn dank daarvoor!
Heb je de resetknop al geprobeerd?Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:50:
[...]
Is het mogelijk om de eerste 4 karakters van je androidid te posten die de app. aangeeft?zwerfkat schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:55:
[...]
Ja, die is te vinden, te installeren en te starten. Wil je de apk hebben?
Dan kan ik nl. checken of de ROM's netjes een nieuwe ID uitdelen (wat nodig is voor goede market).
@iedereen die een van mijn ROM's draait ook de vraag om de eerste 4 karakters van je androidid te posten zodat ik dit goed kan checken. (Androidid achterhalen kan met de Android ID changer app)
cd /pub && more beer
Verwijderd
@ Mabiga
Ik kreeg problemen met het toughscreen toen ik de tablet had aangesloten en dingen veranderd via de laptop. Gebruik nu het kabeltje niet meer en installeer via stickie.
Even terug naar fabrieksinstellingen...waarschijnlijk reageerd het scherm dan weer. Nadeeltje: je bent alles weer kwijt wat je tot nu toe zelf hebt geinstalleerd.
Succes!
Ik kreeg problemen met het toughscreen toen ik de tablet had aangesloten en dingen veranderd via de laptop. Gebruik nu het kabeltje niet meer en installeer via stickie.
Even terug naar fabrieksinstellingen...waarschijnlijk reageerd het scherm dan weer. Nadeeltje: je bent alles weer kwijt wat je tot nu toe zelf hebt geinstalleerd.
Succes!
Ik volg dit topic al een tijdje en heb sinds vandaag de Yarvik 211 van Komplett. Zo te zien een leuk speeltje voor zijn prijs. Het is mijn eerste Android device dus moet nog een en ander uitzoeken. Ik kan alvast melden dat er standaard geen Market op zit.
2000... (ROM v10)ny-hardcore schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:06:
[...]
Is het mogelijk om de eerste 4 karakters van je androidid te posten die de app. aangeeft?
Dan kan ik nl. checken of de ROM's netjes een nieuwe ID uitdelen (wat nodig is voor goede market).
@iedereen die een van mijn ROM's draait ook de vraag om de eerste 4 karakters van je androidid te posten zodat ik dit goed kan checken. (Androidid achterhalen kan met de Android ID changer app)
Verwijderd
Geacht forum,
Met grote belangstelling volg ik dit topic.
En al ben ik veel wijzer geworden met betrekking tot het ‘Tablet’ van Yarvik,
als digibeet heb ik toch nog een vraag.
Met betrekking tot mijn aankoop van een Yarvik Tablet, twijfel ik tussen de 210 en de 211.
Ik begrijp dat de 211 een verbeterde versie is.
Maar ik zou zo graag mijn gewone!! USB stick willen gebruiken.
De 210 heeft zo’n gewone USB aansluiting, maar de 211 heeft een MINI- USB aansluiting.
Bestaat er een verloopnippel (of zo iets) zodat ik de Yarvik 211 MINI- USB aansluiting kan gebruiken voor mijn gewone USB??
Dank voor de moeite om mij te antwoorden!!
Met betrekking tot mijn aankoop van een Yarvik Tablet, twijfel ik tussen de 210 en de 211.
De 210 heeft zo’n gewone USB aansluiting, maar de 211 heeft een MINI- USB aansluiting.
Bestaat er een verloopnippel (of zo iets) zodat ik de Yarvik 211 MINI- USB aansluiting kan gebruiken voor mijn gewone USB??
Verwijderd
Er zijn verloopkabeltjes in de handel, ff 'googele' dan vindt je die wel !Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:32:
Geacht forum,
Verwijderd
Usb verloop wordt bij de Yarvik211 geleverd, dus USB stick aansluiten is geen probleem, evenals muis of toetsenbord of ander usb apparaat.
Heb inmiddels het apparaatje 1 week in huis en met wat gepuzzel (vooral wegwijs worden in android en .apk 's installeren. Mijn eerste ervaring met android)
Het werkt allemaal prima.
Ik zou de 211 kopen. Snellere processor, meer geheugen (32 GB) mogelijk, camera, en bij Computerland nu € 95 incl verzenden.
Heb inmiddels het apparaatje 1 week in huis en met wat gepuzzel (vooral wegwijs worden in android en .apk 's installeren. Mijn eerste ervaring met android)
Ik zou de 211 kopen. Snellere processor, meer geheugen (32 GB) mogelijk, camera, en bij Computerland nu € 95 incl verzenden.
2000ny-hardcore schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:06:
[...]
Is het mogelijk om de eerste 4 karakters van je androidid te posten die de app. aangeeft?
@Samjack & Zwerfkat:
dat ziet er niet zo goed uit... wat zijn de 5 & 6e karakters bij jullie?
cd /pub && more beer
Verwijderd
Dank voor de snelle en deskundige reactie.
Duidelijk een forum, ván liefhebbers, vóór liefhebbers.
Morgen naar Paradigit om de Yarvik TAB211 te kopen!!
Duidelijk een forum, ván liefhebbers, vóór liefhebbers.
Morgen naar Paradigit om de Yarvik TAB211 te kopen!!
Verwijderd
Helaas, helaas. De suggestie van Zwerfkat ( resetten) en akkertje 72 ( oa. fabrieksinstelling) werken niet. Ik heb al vele malen de resetknop gebruikt, zonder resultaat . Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen lukt ook niet. De knop "wissen" levert geen reactie op. Zijn er nog andere mogelijkheden? Wie helpt me? Bedankt!
Begint met: 2000001...ny-hardcore schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:53:
@Samjack & Zwerfkat:
Verwijderd
...dan kan het ook nog eens gewoon zo zijn dat het apparaatje kapot is :-) Terug naar de winkel???Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:50:
Helaas, helaas. De suggestie van Zwerfkat ( resetten) en akkertje 72 ( oa. fabrieksinstelling) werken niet. Ik heb al vele malen de resetknop gebruikt, zonder resultaat . Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen lukt ook niet. De knop "wissen" levert geen reactie op. Zijn er nog andere mogelijkheden? Wie helpt me? Bedankt!
65ny-hardcore schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:53:
@Samjack & Zwerfkat:
oja, er zou iets moeten verandert in build.prop zodat facebook sync ook werkt. elke keer als ik bij accounts op facebook klik keer ik terug naar accounts zonder dat hij toegevoegt wordt.
http://android.modaco.com...facebook-contact-sync-21/
[ Voor 37% gewijzigd door JayJay1989BE op 05-08-2011 14:00 ]
Vraagje ; we hebben al een 210 en die bevalt uitstekend, dus ik zit zelf ook een tablet te overwegen.
Nou lijkt het me wel heel fijn om Android 3 te draaien, maar als ik het goed begrijp is dat gewoon niet haalbaar met de processors die in de 210 (600Mhz) en 211 (800Mhz) zitten ?? Op de 310 (1000Mhz) misschien ?
Prijsverschil met "echte" tablets (met Andoid 3) is nogal groot namelijk ...
EDIT : sorry, TAB211 heeft 1000Mzh en de 310 inderdaad maar 800.
vraag is dus, wat zijn min. specs voor Android 3 ? is dat alleen snelheid of andere processor-eigenschappen zoals dual-core ?
Nou lijkt het me wel heel fijn om Android 3 te draaien, maar als ik het goed begrijp is dat gewoon niet haalbaar met de processors die in de 210 (600Mhz) en 211 (800Mhz) zitten ?? Op de 310 (1000Mhz) misschien ?
EDIT : sorry, TAB211 heeft 1000Mzh en de 310 inderdaad maar 800.
vraag is dus, wat zijn min. specs voor Android 3 ? is dat alleen snelheid of andere processor-eigenschappen zoals dual-core ?
[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 05-08-2011 15:48 ]
310 heeft ook 80mhz.Goner schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:05:
Vraagje ; we hebben al een 210 en die bevalt uitstekend, dus ik zit zelf ook een tablet te overwegen.
Verwijderd
Actuele prijs Computerland is 97.= euro inclusief !Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:00:
Usb verloop wordt bij de Yarvik211 geleverd, dus USB stick aansluiten is geen probleem, evenals muis of toetsenbord of ander usb apparaat.

Geen idee of het specifiek iets met de Yarvik TAB211 te maken heeft, maar ik slaag er niet in om dingen te downloaden uit de market.
Ik heb de androidmarketv236.apk gedownload en geïnstalleerd, dat ging prima. Ik kan me ook aanmelden in de market en apps zoeken maar gelijk welke ik wil downloaden krijg ik na een seconde een melding : download unsuccessful.
Het lijkt een vaak voorkomend probleem, ben al verschillende tips tegengekomen in Google, de download manager cache clearen, SD card opnieuw mounten, wifi opnieuw verbinden, zelfs factory reset maar niks lijkt te werken.
Heeft iemand enige raad ?
Ivm de mini USB verloop kabel : zit er inderdaad bij en werkt zo te zien prima. Ik heb er al een USB keyboard op kunnen aansluiten en dat werkte zonder meer. Ik hoop een externe SD card reader en een USB disk aan de praat te krijgen, maar dat moet ik nog proberen.
Ik heb de androidmarketv236.apk gedownload en geïnstalleerd, dat ging prima. Ik kan me ook aanmelden in de market en apps zoeken maar gelijk welke ik wil downloaden krijg ik na een seconde een melding : download unsuccessful.
Het lijkt een vaak voorkomend probleem, ben al verschillende tips tegengekomen in Google, de download manager cache clearen, SD card opnieuw mounten, wifi opnieuw verbinden, zelfs factory reset maar niks lijkt te werken.
Ivm de mini USB verloop kabel : zit er inderdaad bij en werkt zo te zien prima. Ik heb er al een USB keyboard op kunnen aansluiten en dat werkte zonder meer. Ik hoop een externe SD card reader en een USB disk aan de praat te krijgen, maar dat moet ik nog proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door RadianceBe op 05-08-2011 20:01 ]
Verwijderd
Market kan ook niet: heeft met licensies van Google te maken en daarom hebben alle Yarviks alternatieve markets die ook in de handleiding staan vermeld.RadianceBe schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:59:
Geen idee of het specifiek iets met de Yarvik TAB211 te maken heeft, maar ik slaag er niet in om dingen te downloaden uit de market.
Daarom kan je Market als app wel downloaden maar never nooit apps uit de officiele Market downloaden of je moet (zie elders in dit forum) gaan 'flashen' met andere ROM, moet je wel een beetje tweaker zijn anders gaat het fout en heb je een 'brick' ipv. tablet !
Verwijderd
Hallo allen, ik overweeg een TAB210 of TAB211 te kopen en wil jullie om advies vragen.
Ik ben een leek op dit gebied en weet dus niet wat het uit maakt om een hogere androidversie te hebben. Word je tablet er sneller van en hoe groot moet ik dit verschil schatten? En zijn er nog andere verschillen tussen deze 2 types waar ik rekening mee moet houden (graag in lekentaal)?
Ik heb als doel de tablet te gebruiken om wat email te sturen, af en toe eens te internetten (dus goed wifi kunnen ontvangen vind ik belangrijk) en simpele spelletjes te spelen. Muziek luisteren / films kijken, ingewikkeldere spellen spelen is voor mij dus niet van belang.
Ik zal geen gebruik maken van de ROM's waarover ik lees in dit topic, omdat ik te bang ben dat ik iets voorgoed verknal. Maar apk's op de Yarvik installeren moet me nog wel lukken.
Kunnen jullie met deze info een advies geven over de 210 of 211?
Ik ben een leek op dit gebied en weet dus niet wat het uit maakt om een hogere androidversie te hebben. Word je tablet er sneller van en hoe groot moet ik dit verschil schatten? En zijn er nog andere verschillen tussen deze 2 types waar ik rekening mee moet houden (graag in lekentaal)?
Ik heb als doel de tablet te gebruiken om wat email te sturen, af en toe eens te internetten (dus goed wifi kunnen ontvangen vind ik belangrijk) en simpele spelletjes te spelen. Muziek luisteren / films kijken, ingewikkeldere spellen spelen is voor mij dus niet van belang.
Ik zal geen gebruik maken van de ROM's waarover ik lees in dit topic, omdat ik te bang ben dat ik iets voorgoed verknal. Maar apk's op de Yarvik installeren moet me nog wel lukken.
Kunnen jullie met deze info een advies geven over de 210 of 211?
Aha, dat verklaart veel, ik ging er vanuit dat het wel goed kwam omdat ik in de market kon inloggen .. niet dusVerwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:46:
[...]
Market kan ook niet: heeft met licensies van Google te maken en daarom hebben alle Yarviks alternatieve markets die ook in de handleiding staan vermeld.
Daarom kan je Market als app wel downloaden maar never nooit apps uit de officiele Market downloaden of je moet (zie elders in dit forum) gaan 'flashen' met andere ROM, moet je wel een beetje tweaker zijn anders gaat het fout en heb je een 'brick' ipv. tablet !
Verwijderd
Yarvik adviseert -naast alternatieve market- om .apk (punt apk) apps op te halen, direct (browser) of indirect (SD kaart) en er is een site waar je (bijna) alles als .apk bestand (te vergelijken met windows .ex bestanden !) kunt vinden en downloaden: www.filecrop.com waar je bij de zoekfunctie .apk (evt. met bestandsnaam ervoor, (bijv. buienradar.apk) intoetst waarna je door wordt gesluisd naar een downloadsite en het bestand kunt downloaden.RadianceBe schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:26:
[...]
Aha, dat verklaart veel, ik ging er vanuit dat het wel goed kwam omdat ik in de market kon inloggen .. niet dusTijd om te vediepen in custom ROMs bouwen dus. Ik heb de alternatieve markets even bekeken maar zo te zien zijn veel van de goede / officiële freeware apps enkel via de google market te krijgen, zal ze altijd wel ergens als apk kunnen vinden, maar geen zin om zelf constant naar updates te zoeken.
Via APK Installer (SD kaart) of direct (browser) kan je de app dan installeren, de tablet herkent nl. .apk bestanden direct als installatiebestanden, net als windows dat doet bij .ex bestanden !
Veel succes met deze informatie, voor mij was deze werkwijze een uitdaging om toch van alles aan de praat te krijgen en heus: het is omslachtiger maar het werkt !
Hierbij nog eens de lijst van Verleemen van pag. 1 :
http://www.freewarelovers...y_Birds_v1.5.3_AdFree.apk
( wel in de settings van angry birds de achtergrond uitschakelen, dan loopt het echt een stuk sneller )
Adobe Reader : http://db.tt/WTIA6dy
YouTube : http://db.tt/w4lfHss
Agenda Widget : http://db.tt/rgeJ1Kr
NU.NL : http://db.tt/Aidschi
Buienradar: http://db.tt/jCe4PuY
Huffington Post: http://db.tt/aUjr6LM
Keepass : http://db.tt/Jur5Ate
Smooth calendar: http://db.tt/xR8kvum
Tweetdeck : http://db.tt/G8cqyy6
Twitter: http://db.tt/bjXy4vz
WiFinder: http://db.tt/qcP37UB
Google maps : http://megaupload.com/?d=JFVSO4VW
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 00:41 . Reden: aanpassing: lijst verleemen ]
Verwijderd
Beste moderator,
de Yarvik TAB210 is inmiddels bijna nergens meer te koop en de 'zwaardere' TAB 211 is ahw. zijn opvolger, sterker nog: hij is inmiddels nog goedkoper (97.= euro bij computerland !) dan de TAB210; is dat wellicht iets om over na te denken en deze topic te wijzigen en/of een nieuwe te starten met de Yarvik TAB211 in de hoofdrol ?
de Yarvik TAB210 is inmiddels bijna nergens meer te koop en de 'zwaardere' TAB 211 is ahw. zijn opvolger, sterker nog: hij is inmiddels nog goedkoper (97.= euro bij computerland !) dan de TAB210; is dat wellicht iets om over na te denken en deze topic te wijzigen en/of een nieuwe te starten met de Yarvik TAB211 in de hoofdrol ?
Nieuwe elcair (2.1) Rooted/jithacked/custom cooked rom:
yarvik_eglide_rooted_v15_jithack_05082011_v3.img
md5sum: 2a9b92c6c22ab324a22efcfd0663a796
- Google apps ge-updated
- /system is nu echt read/write gemount (was is v10 niet)
- BUILD-Number aangepast in phone settings
- Terug naar de Yarvik kernel ivm laad problemen accu met de eglide kernel
Market fix kan nodig zijn:
1. Open Settings.
2. Select Applications.
3. Select Manage Applications.
4 Press Menu > Filter > All
5. Clear Cache for - Checkin Service, Download Manager, Gmail, Google Talk Service and Market
6. Reboot Device
Nieuwe elcair (2.1) Rooted/jithacked/custom cooked rom:
yarvik_eglide_rooted_v15_jithack_05082011_v3.img
md5sum: 2a9b92c6c22ab324a22efcfd0663a796
- Google apps ge-updated
- /system is nu echt read/write gemount (was is v10 niet)
- BUILD-Number aangepast in phone settings
- Terug naar de Yarvik kernel ivm laad problemen accu met de eglide kernel
Market fix kan nodig zijn:
1. Open Settings.
2. Select Applications.
3. Select Manage Applications.
4 Press Menu > Filter > All
5. Clear Cache for - Checkin Service, Download Manager, Gmail, Google Talk Service and Market
6. Reboot Device
[ Voor 15% gewijzigd door ny-hardcore op 07-08-2011 20:22 . Reden: Link aangepast naar nieuwe versie (v15_3) / md5sum ]
cd /pub && more beer
@ny-hardcore: hoe moet ik de naam aanpassen van het apparaat? nu staat er standaart MID
[EDIT] krijg failure tijdens eerste keer flashen, 2de keer gelukt.
[EDIT] krijg failure tijdens eerste keer flashen, 2de keer gelukt.
[ Voor 28% gewijzigd door JayJay1989BE op 06-08-2011 01:15 ]