Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronfiets
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik heb de Yarvik twee weken gelden gekocht om wat ervaring op te doen met Android. Was eigenlijk van plan een andere smartphone te kopen, maar kan geen afscheid nemen van mijn Nokia N95 8GB. Dus een tablet voor maar 99 euro gekocht. Mijn eerste indrukken en ervaringen:

Naar aanleiding van dit topic ook na 1 dag de 2.2 versie van Android er op gezet en een weekje mee gespeeld en hoewel dit verder goed loopt inclusief de Google Market liep ik tegen het volgend op:
-Krijg Flash niet werkend, overigens ook niet onder 2.1. Skyfire is een alternatief
-Kan indien de Yarvik is aangesloten met USB op zowel XP als W7 niet bij het interne geheugen als de SD kaart. Werkt wel onder 2.1.
-In de USB modes worden niet al mijn USB sticks goed herkend, van de 8 stuks die ik heb werden er 2 wel herkend maar kan de inhoud niet zien. Werken allemaal wel onder 2.1.

Door de laatste 2 problemen ben ik terug gegaan naar 2.1 en neem het nadeel van de niet goed werkende Market voor lief, 1Mobile is een redelijk alternatief en er zijn andere wegen om aan APk-s te komen.

Over het algemeen ben ik tevreden gezien de prijs met deze tablet. Gebruik wel een stylus bij het typen, ook dat gaat niet vlekkeloos maar is acceptabel. Is leuk speelgoed en naast het klooien met Symbian (N95), Linux en Windows weer een uitdaging erbij.

De tablet gaat mee naar Italie en zal voor ons in de auto een bron van muziek en films voor mijn zoon zijn. Voor de leek misschien niet aan te raden maar voor de gevorderde gebruiker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405952

Ik heb de volgende vraag. Ik heb de Froyo beta zoals aangegeven op dit forum op pagina 4 geinstalleerd. Werkt allemaal behalve dat ik het interne geheugen en de SD kaart niet meer kan lezen. Verder heb ik hetzelfde probleem als ronfiets, ik kan ook vanaf de PC het geheuegen niet benaderen.
Is er een instelling voor om de SD kaart aan de praat te krijgen?

Zelf zal ik nog even de IMG2 ipv de IMG3 proberen, kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408524

Vraagje: Ik heb android 2.2 met succes geinstalleerd op m'n Yarvik. Alles werkte, maar nu is opeens het wifi-icoontje bovenin verdwenen en werkt ook het wifi aanzetten niet meer. Iemand een idee hoe dit te herstellen is?

Update: Alles opnieuw geinstalleerd en wifi is weer terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 408524 op 30-05-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals gezegd zou ik nog de versie 2 van de 2.2 Froyo img testen. (zie vorige post) Dat heb ik gedaan met helaas hetzelfde resultaat. Ook heb ik nog wat andere apad img's getest die het overigens goed doen (hoewel ik er klaarblijkelijk 1 voor capicatief scherm had geflashed en dat is lastig bedienen :P ) Ook heb ik de bootrom uit het origineel gehaald en getest met de img3 versie maar allen hebben bij mij hetzelfde resultaat, geen intern, tf en usb opslag meer beschikbaar. Hou ik zo'n kleine 300mb aan telefoongeheugen over en dat is wat krap :+ .
Over het algemeen moet ik zeggen dat Froyo inderdaad soepeler loopt op de yarvik. Alles werkt naar behoren, ook de meegeleverde youtube, hoewel ik bij het aanroepen vanuit de browser wel een foutmelding kreeg (niet ondersteund).
Ik ben nu weer even terug naar de originele 2.1 (dat werkt dus ook prima) maar ga vanavond weer de 2.2 proberen omdat ik ergens las dat de video en audioplayer wel de inhoud van de sd kaart zouden kunnen lezen, ik ben benieuwd.
Trouwens, ik lees overal dat het flashen iets van een kwartier duurt? Bij mij is ie in een minuut of 8 geflashed en opgestart.

Update1: ik werk nu met een rooted apad 710 2.1 image en daarop werkt de market. Hij ziet de yarvik nu als een tr718d en hierop werkt ook de storage normaal en gevoelsmatig is het een stuk sneller

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 405952 op 30-05-2011 23:27 . Reden: aanvulling 30 mei ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408669

Voor meer software van het tablet kijk ook even op

http://www.yarvik210tablet.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408684

Hallo,

Ben in afwachting van mijn Yarvic. Nu heb ik begrepen dat je het geheugen kan "up-graden" TOT 16 GB. Misschien een beetje rare vraag, maar: Is het nuttig om er dan een Micro SD cart in te plaatsen van 16 GB of kan ik er beter 1 van 8 GB in plaatsen? Kaartjes van 12 zijn er niet...Weet iemand hier meer van?

Groet: Annemieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408692

Ik probeer de Yarvik te upgraden naar Froyo, maar dat lukt niet echt. Misschien ligt het aan het gebruik van XP i.p.v. Vista of Windows 7. RKtoolsUpgrade ziet alleen een oranje vlakje. Het opstarten van de Yarvik met de ESC-toets ingedrukt en USB inpluggen lukt ook niet.
Heeft iemand een stap voor stap procedure voor dit updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406714

Bij angrybirds lukt het me niet om het volume aan te passen. Hebben jullie dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408692 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:56:
Ik probeer de Yarvik te upgraden naar Froyo, maar dat lukt niet echt. Misschien ligt het aan het gebruik van XP i.p.v. Vista of Windows 7. RKtoolsUpgrade ziet alleen een oranje vlakje. Het opstarten van de Yarvik met de ESC-toets ingedrukt en USB inpluggen lukt ook niet.
Heeft iemand een stap voor stap procedure voor dit updaten?
Zodra je de eerste keer de Yarvik dmv de ESC/USB optie aan je PC hangt dan wordt het apparaat wel bekend in windows maar herkend. Hiertoe zul je een driver moeten installeren.
Deze staat in de rktools folder onder <drive>\rktools\281xDriver. Afhankelijk van je architectuur (32/64 bits) en je OS moet je de juiste driver installeren. Dit kun je doen door rechts te klikken op "My Computer" (of Computer) en vervolgens voor manage (of beheer) te kiezen. Daarna in de linkerlijst klikken op "Device Manager" en je onbekende apparaat opzoeken. Deze dubbelklikken en dan op het tabblad "Driver" voor update driver te kiezen. Kies voor Browse my computer... en blader naar de juiste drivers map onder de rktools folder. Nadat de driver geinstalleerd is zou het icoontje in rktools groen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406714 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:50:
Bij angrybirds lukt het me niet om het volume aan te passen. Hebben jullie dit probleem ook?
Nee, je zult voor het spelen het media volume moeten instellen (via instellingen of een gratis volumewidget). Helaas zitten er geen volume knoppen op het appraat. Andere optie is het geluid in het spel uit te zetten, dat kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408684 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:56:
Hallo,

Ben in afwachting van mijn Yarvic. Nu heb ik begrepen dat je het geheugen kan "up-graden" TOT 16 GB. Misschien een beetje rare vraag, maar: Is het nuttig om er dan een Micro SD cart in te plaatsen van 16 GB of kan ik er beter 1 van 8 GB in plaatsen? Kaartjes van 12 zijn er niet...Weet iemand hier meer van?

Dat is een persoonlijke keuze die vooral af zal hangen wat je met je tablet gaat doen. Ik zelf gebruik een 4Gb kaartje en daar kan ik al behoorlijk wat filmpjes (divx, en natuurlijk wel afhankelijk van het aantal pixels en geluidskwaliteit) en muziek (ik gebruik eigenlijk alleen mp3) op kwijt. Ebooks zijn ook heel klein.
*knip*, verwijzingen naar deze site willen we niet zien.
Nogmaals, de keuze is heel persoonlijk maar met 8GB kun je in mijn beleving heel veel doen.

[ Voor 11% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2011 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408692

Anoniem: 405952 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:16:
[...]

Zodra je de eerste keer de Yarvik dmv de ESC/USB optie aan je PC hangt dan wordt het apparaat wel bekend in windows maar herkend. Hiertoe zul je een driver moeten installeren.
Deze staat in de rktools folder onder <drive>\rktools\281xDriver. Afhankelijk van je architectuur (32/64 bits) en je OS moet je de juiste driver installeren. Dit kun je doen door rechts te klikken op "My Computer" (of Computer) en vervolgens voor manage (of beheer) te kiezen. Daarna in de linkerlijst klikken op "Device Manager" en je onbekende apparaat opzoeken. Deze dubbelklikken en dan op het tabblad "Driver" voor update driver te kiezen. Kies voor Browse my computer... en blader naar de juiste drivers map onder de rktools folder. Nadat de driver geinstalleerd is zou het icoontje in rktools groen moeten worden.
Ik was inderdaad de driver vergeten in het apparatenbeheer te installeren. Froyo staat erop, alles werkt heel soepel, zelfs de Market werkt volledig. Ik ben weer tevreden! Dank in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de legale manier van apps verzamelen voor de Yarvik (maar ook elk ander android apparaat) zijn de volgende markets beschikbaar;

Android Freeware : http://www.freewarelovers.com/android
Op deze site vind je een heleboel zeer recente freeware applicaties

Androidpit : http://www.androidpit.com/en/android/market/app-center
Een vergelijkbare market als die van Google. Freeware apps maar ook betaalde die je ook echt moet kopen. Volgens mij moet je een account aanmaken (betaalgegevens hoef je niet op te geven dus no sweat) en daarna kun je de freeware applicaties installeren op je Yarvik. Wil je een applicatie kopen dan krijg je de vraag je betaalgegevens etc. op te geven.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt, zal het eens bekijken, maar zoals ik begrijp is een kaartje van 16 GB geen weggegooid geld?
Anoniem: 405952 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:23:
[...]

Dat is een persoonlijke keuze die vooral af zal hangen wat je met je tablet gaat doen. Ik zelf gebruik een 4Gb kaartje en daar kan ik al behoorlijk wat filmpjes (divx, en natuurlijk wel afhankelijk van het aantal pixels en geluidskwaliteit) en muziek (ik gebruik eigenlijk alleen mp3) op kwijt. Ebooks zijn ook heel klein.
*knip*.
Nogmaals, de keuze is heel persoonlijk maar met 8GB kun je in mijn beleving heel veel doen.

[ Voor 15% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2011 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-03 12:33
Anoniem: 408684 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:00:
Ok, bedankt, zal het eens bekijken, maar zoals ik begrijp is een kaartje van 16 GB geen weggegooid geld?
[...]
Klopt die doet het ook gewoon,ik heb hem vol met muziek gegooid dan hoeft mn energieslurpende pc niet aan als ik hem aan mn versterker hang , en uiteraard films voor onderweg :)
Ik persoonlijk heb 16 GB zo vol iig.

[ Voor 4% gewijzigd door Spatfrak op 01-06-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spatfrak schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 02:38:
[...]

Klopt die doet het ook gewoon,ik heb hem vol met muziek gegooid dan hoeft mn energieslurpende pc niet aan als ik hem aan mn versterker hang , en uiteraard films voor onderweg :)
Ik persoonlijk heb 16 GB zo vol iig.
Dan zal 16 Gb worden :-) Kan ik voor het begin nog wel even vooruit met het "ingebakken" geheugen? of krijg ik daar problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350471

[ Voor 84% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2011 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 87% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2011 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komt zeker door al die enthousiaste Yarvikkers !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297249

Anoniem: 297249 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:42:
Heb iets eigenaardigs ontdekt. In de systeemfolder (system/app) staan de apk-tjes van de google apps, zoals gmail, contacts, calendar, googlesearch, gtalk, htmlviewer, phone, photobrowser etc. Maar de meeste staan niet bij de apps. Dus ik dacht installeren die hap... maar die blijken al geïnstalleerd !!??

Heeft iemand enig idee waar/ hoe ik die dan kan bereiken?? Ik vind nergens snelkoppelingen of pictogrammen..? _/-\o_

Greetz,
Fox
Imiddels duidelijk dat het systeemsoftware is. Ja.. DuH! Maar WAAR vind ik die apps, niet in de normale folder op de Yarvik in ieder geval.

Iemand enig idee? Vooral de contacts en calender mis ik. Hoe kom ik daar bij?

Bij voorbaat weer dank voor een bruikbaar antwoord.

Greetz, Fox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409232

Heb 'm nu paar dagen en hij bevalt heel goed. Zou alleen ook graag foto's uploaden naar twitter, maar dat lijkt niet mogelijk met dit apparaat. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:54

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Hoi.
Hoe is de Wifi snelheid bij jullie. Bij mij maar 1Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo allemaal,

Heb eeb vraagje over het gebruik van de USB stick in de yarvic. Als ik de usb mode aanvink en de stick plaats, komt er boven in "media bijwerken" (oid) maar verder kan ik heel de inhoud van de usb stick niet vinden. Kan ik geen bestanden van stick naar yarvic overbrengen? Wie heeft het antwoord?

En dan nog een vraagje: kan ik de yarvic beveiligen met een wachtwoord of iets dergelijks? (heb wel al iets gevonden over de sim-code...is het dat misschien?)

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 408684 op 07-06-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 11:31
Wat ik eigenlijk nog niet heb kunnen vinden is of de Yarvik samba shares kan mounten om zo de videos af te spelen vanaf bv een nas of linux server.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwb
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-04-2019
Hallo allemaal,

Ik zit te twijfelen tussen de Intertoys tablet van 99,- 7" en deze Jarvik...
Welke van deze tablets lijkt jullie de beste?
De Intertoys tablet heeft wel een 0.3 mp camera. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand die goed is met alternatieve firmware?
De Honeycomb V5 schijnt te werken op de Intertoys-pad... zie hier:
http://www.ohwzo.nl/2011/...blet-van-fview-intertoys/

Omde de hardware van de Fview niet zo veel anders is dan de Yarvik werkt die honeycomb mod V5 misschien ook... wie wil dat eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kevinwb schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:40:
Hallo allemaal,

Ik zit te twijfelen tussen de Intertoys tablet van 99,- 7" en deze Jarvik...
Welke van deze tablets lijkt jullie de beste?
De Intertoys tablet heeft wel een 0.3 mp camera. ;)
Tsja, tis wat je belangrijk vind. Ik heb de Fview tab van Intertoys bekeken, maar vond em te dik, te zwaar en te lelijk. Ook veel berichten gelezen dat het scherm niet echt vlot reageert en de batterij niet bepaald lang meegaat.
Ook het gebruik van USB gaat via een enorme joekel van een uitstekende dongle... zit niet bepaald sterk inelkaar. Bij de Yarvik steek je een usb-stick er direct in en je kunt via USB opladen (heel handig!)
Of je die 0,3mpix cam echt gaat gebruiken? Maar.. de Yarvik heeft een scroll-wieltje en dat vind ik persoonlijk veel vlotter werken dat dat gesleep met je vinger over het scherm als je moet scrollen :-)
Kortom, als je de vraag in dit topic stelt, zullen de meeste mensen zeggen; koop een Yarvik.
Maar de yarvik zit officieel nog met droid 2.1, terwijl op de Fview als honeycomb (3.0) loopt via en modded firmware....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het om video/films gaat, dan geef ik de voorkeur aan de Yarvik 210, momenteel 99 euro bij Paradigit, deze kan veel en veel meer extensies/type video's afspelen en doet dat ook veel beter dan de FVIEW van Intertoys, dat is ook goed zichtbaar bij Youtube en PSB-TV: Yarvik speelt alles perfect af !

Momenteel heb ik zo'n tiental films op een 16 Gb MicroSD gezet en die speelt de Yarvik perfect en synchroon af zonder schokken, de FVIEW (die ik ook heb) is daar veel minder goed in !

Enige nadeel van de Yarvik is dat die geen officiele Android Market heeft maar daar zijn meerdere alternatieven voor die ook op het forum te vinden zijn.

De Yarvik draait weliswaar nog op droid 2.1 en heeft geen camera maar ja dat is een keuze, die camera op de FVIEW moet je ook niet teveel van verwachten, mijn LG handy doet dat beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Anoniem: 297249 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:59:
Is er iemand die goed is met alternatieve firmware?
De Honeycomb V5 schijnt te werken op de Intertoys-pad... zie hier:
http://www.ohwzo.nl/2011/...blet-van-fview-intertoys/

Omde de hardware van de Fview niet zo veel anders is dan de Yarvik werkt die honeycomb mod V5 misschien ook... wie wil dat eens proberen?
Ik ben wel geinteresseerd in de Yarvik als daar alternatieve firmware voor beschikbaar is, maar de firmware die jij nu linkt lijkt me voor de (trage) VIA chipsets, lijkt me niet dat dat op de Yarvik werkt met zijn Rockchip chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 12:24

MIT

KerMIT

Los van wat mensen die de PDF software niet helemaal aan de gang krijgen, hoe vinden jullie de Yarvik als PDF reader? Ik heb zelf een Galaxy S telefoon, maar vindt PDF (informatieca)boeken lastig te lezen. Iemand ervaring?

No Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410107

Ik ben hier nieuw en ik heb ook een Yarvik Tab210 gekocht, in navolging van mijn samsung galaxy gsm (dus ben op de hoogte van de werking van Android) en heb een aantal problemen.
Als ik oplaad met de netvoedingskabel krijg ik de accu niet vol, hooguit een derde. en dit alleen als ik hem aan laat. Als ik hem uitzet of standby dan knippert het lampje als ie oplaadt (volgens mij moet ie constant branden).
ik heb hem nu aan de usb liggen, het lampje brand dan constant en heb het idee dat ie dan wel oplaad.
het scherm reageert niet altijd op aanraking (ook niet met stylus), ook spring ie regelmatig op het calibratie scherm. Met de trackbal en de returnknoppen kan ik wel door de schermen surfen.
Volgens de gebruiksaanwijzing zouden er verschillend spellen voorgeprogrammeerd zijn, ik zie hier niets van.
iemand ook hier last van?oplossingen hiervoor?
youtube werkt perfect.

Louy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410107

het scherm reageert bij aanraking niet overal op, het lijkt er op dat het scherm maar voor de helft is gekalibreert, De ene helft reageert wel, de andere helft niet, je zit dus in het wilde weg te drukken om de goede aanraking te krijgen.bij de kalibratie instellingen krijg ik dit niet verandert.
Iemand hier ervaring mee om het op te lossen?

louy

Intussen terug naar de winkel geweest en omgeruild voor een nieuwe, geen problemen meer, fijn apparaatje.

Louy

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 410107 op 11-06-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 22:07
Anoniem: 410107 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:56:
het scherm reageert bij aanraking niet overal op, het lijkt er op dat het scherm maar voor de helft is gekalibreert, De ene helft reageert wel, de andere helft niet, je zit dus in het wilde weg te drukken om de goede aanraking te krijgen.bij de kalibratie instellingen krijg ik dit niet verandert.
Iemand hier ervaring mee om het op te lossen?

louy
ik heb het ding niet zelf, maar wellicht bied een harde reset uitkomst?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410107 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:27:
Ik ben hier nieuw en ik heb ook een Yarvik Tab210 gekocht, in navolging van mijn samsung galaxy gsm (dus ben op de hoogte van de werking van Android) en heb een aantal problemen.
Als ik oplaad met de netvoedingskabel krijg ik de accu niet vol, hooguit een derde. en dit alleen als ik hem aan laat. Als ik hem uitzet of standby dan knippert het lampje als ie oplaadt (volgens mij moet ie constant branden).
ik heb hem nu aan de usb liggen, het lampje brand dan constant en heb het idee dat ie dan wel oplaad.
het scherm reageert niet altijd op aanraking (ook niet met stylus), ook spring ie regelmatig op het calibratie scherm. Met de trackbal en de returnknoppen kan ik wel door de schermen surfen.
Volgens de gebruiksaanwijzing zouden er verschillend spellen voorgeprogrammeerd zijn, ik zie hier niets van.
iemand ook hier last van?oplossingen hiervoor?
youtube werkt perfect.

Louy
Beste Louy,

Dat klinkt alemaal niet best. Volgens mij is jou Yarvikje gewoon stuk. Terug naar de winkel ermee!
suc6,
Fox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzle schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:56:
[...]

Ik ben wel geinteresseerd in de Yarvik als daar alternatieve firmware voor beschikbaar is, maar de firmware die jij nu linkt lijkt me voor de (trage) VIA chipsets, lijkt me niet dat dat op de Yarvik werkt met zijn Rockchip chip.
Aha, jij zegt "trage via-chip" dus de hardware van de Yarvik is gewoon anders maar ook beter dan die van de intertoys? Vandaar dat de Yarvik zoveel beter de video's afspeelt end e accu veel langer meegaat?
Dat is goed nieuws. maar ja, dan gaat die firmware dus niet werken... Wellicht zijn der andere Rockchip Honeycomb mods te vinden?

Greetz,
Fox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 297249 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:47:
[...]

Aha, jij zegt "trage via-chip" dus de hardware van de Yarvik is gewoon anders maar ook beter dan die van de intertoys? Vandaar dat de Yarvik zoveel beter de video's afspeelt end e accu veel langer meegaat?
Dat is goed nieuws. maar ja, dan gaat die firmware dus niet werken... Wellicht zijn der andere Rockchip Honeycomb mods te vinden?

Greetz,
Fox
Het is van een andere chip fabrikant, de basis is hetzelfde in principe, maar de Rockchip heeft een veel betere DSP (wat video decode etc). Rockchip deed vroeger ook alleen chips voor dedicated PMP's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 13:01
Ben ook naar de Yarvik aan het kijken omdat deze wel handig lijkt om op vakantie mee te nemen etc etc.
Heeft er al iemand geprobeerd om een BT usb dongle eraan te hangen zodanig dat deze kan connecten met een aparte GPS receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Luke-san schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:14:
Ben ook naar de Yarvik aan het kijken omdat deze wel handig lijkt om op vakantie mee te nemen etc etc.
Heeft er al iemand geprobeerd om een BT usb dongle eraan te hangen zodanig dat deze kan connecten met een aparte GPS receiver?
hier ben ik ook wel benieuwd naar, of anders of er via usb een GPS dongle aangesloten kan worden?
Ik heb een Nokia N900 die met behulp van de tool columbus NMEA data via een usb serial device kan aanbieden...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259308

hallo iedereen,

ik ben nu al en paar dagen in het bezit van een yarik, en ben er erg blij met het dingetje
ik heb een hele zooi aan apps geïnstalleerd ondertussen, en moet zeggen dat de snelheid van alles me goed
mee valt!!

ik heb ondertussen usb sticks gebruikt en laatst ook min internet verbinding van mijn mobiel geshared (windows mobile) dit werkt vlekkeloos. echter kan je dan nog niet whats appen daarvor moet ook de telefoon gedeelt worden wat een probleem word,, het gps daar ga ik eens mee vogelen dat is een zeer interesante optie via google ben ik wel al gps share voor wimo naar windows tegen gekomen dus wie weet of het ook naar android kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410304

Fijne tab voor dat geld,ik heb alleen 1 probleem ik krijg Angry Birds niet geinstalleerd op de custom froyo 2.2 rom.
Kan er iemand mij helpen.

Mijn 2de vraag is mijn browsers het na een tijd niet meer doen , maar ken wel downloaden van market

Kan er iemand mij helpen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 410304 op 11-06-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410353

Ik probeer Chess Free 1.47 te installeren. Is alleen via de Android Market te verkrijgen. Ik kan hem nergens (althans niet werkend) als download krijgen. Iemand een tip?

Andere (leken) vraag: kan iemand mij uitleggen wat de reden is dat android market voor de Yarvik niet toegankelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410353 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:22:
Ik probeer Chess Free 1.47 te installeren. Is alleen via de Android Market te verkrijgen. Ik kan hem nergens (althans niet werkend) als download krijgen. Iemand een tip?

Andere (leken) vraag: kan iemand mij uitleggen wat de reden is dat android market voor de Yarvik niet toegankelijk is?
Antwoord op je 1e vraag: even googelen en een apk-bestandje zoeken...Misschien wel ergens te verkrijgen.
(http://android.pdassi.com/126406/Chess_Free.html)...volgens mij is dit al een werkende link

2e vraag: Yarvic werkt met Android 2.1 = niet toegankelijk voor Android markt (2.2 wel)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 408684 op 11-06-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410353

Bedankt.

De link ken ik. Ik had al gegoogeld en dat bestand al gedownload. Yarvik kan het alleen niet installeren. Kan het niet "paraferen" o.i.d. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke...misschien even verder zoeken dan toch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 408684 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:14:
[...]

2e vraag: Yarvic werkt met Android 2.1 = niet toegankelijk voor Android markt (2.2 wel)
Niet helemaal waar, toegang tot de market is onafhankelijk van de android versie. De reden dat de Yarvik geen market heeft is omdat deze niet helemaal aan de eisen van Google voldoet, dat het met 2.2 wel werkt komt doordat die rom niet officieel is en de market er toch in heeft 'gehackt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enthroned
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 12:13
Mijn geduld was op, apparaat op de grond gesmeten en zal nu wel overleden zijn, ik werd helemaal gek van dat belachelijk slechte touchscreen.
Als je 10x moet proberen om zonder iets aan te klikken naar beneden te scrollen in een lange lijst is de lol er wel vanaf zeker als je dan nog niet onderin de lijst bent gekomen.
Scrollwheel werkt ook voor geen meter

Updating..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzle schreef op zondag 12 juni 2011 @ 03:43:
[...]

Niet helemaal waar, toegang tot de market is onafhankelijk van de android versie. De reden dat de Yarvik geen market heeft is omdat deze niet helemaal aan de eisen van Google voldoet, dat het met 2.2 wel werkt komt doordat die rom niet officieel is en de market er toch in heeft 'gehackt'.
:-) Oke, weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben al aardig thuis in gebruik van allerlei toepassingen. Waar ik niet uit kom is het stoppen van de mp3 player en bv. internet radio. Hoe kan ik dit stoppen als ik een andere toepassing wil starten? Kan wel pauzeren, maar niet het programma "afsluiten". is dit gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311957

hoi mensen ik heb ook een yarvic en die draait goed maar ik verander niks aan bestuuring vind ik zonden hoor
maar heb nog een tip instaleer ook sam van de slideme site ook goede apps store voor yarvik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
Anoniem: 408684 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:28:
Ben al aardig thuis in gebruik van allerlei toepassingen. Waar ik niet uit kom is het stoppen van de mp3 player en bv. internet radio. Hoe kan ik dit stoppen als ik een andere toepassing wil starten? Kan wel pauzeren, maar niet het programma "afsluiten". is dit gewoon?
Ik gebruik zelf advanced task killer,erg handig en goed progje ,het schijnt dat vanaf android 2.2+ dit soort dingen beter worden geregeld door het besturingssysteem zelf.
bron : http://www.androidtapp.com/advanced-task-killer/
apktje haalde ik bij mobilism.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Bertus--
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-10-2022
waar kan ik de apk vinden van adobe flash player 10.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410708

Ik heb ook zo'n leuke jarvik en hij bevalt prima, alleen wil ik mijn video's van mijn WIFI LAN bekijken.. Ik heb ES Filemanager, en daar kan ik prima mee browsen, alleen de video's en plaatjes wil hij niet openen.... Ik heb geprobeerd de default te veranderen, maar dat lukt niet erg.

Enige suggesties zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spatfrak schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:39:
[...]

Ik gebruik zelf advanced task killer,erg handig en goed progje ,het schijnt dat vanaf android 2.2+ dit soort dingen beter worden geregeld door het besturingssysteem zelf.
bron : http://www.androidtapp.com/advanced-task-killer/
apktje haalde ik bij mobilism.org
Dankjewel voor je antwoord. Daar kan ik wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410847

Hallo,
Ik heb slechts één keer gelezen dat iemand problemen had met het scrollen in een lange lijst van opties. Ik heb dat probleem ook: bij het scrollen naar beneden klik ik steeds een optie aan terwijl ik alleen maar naar beneden wil in het venster. Het scrollbolletje werkt vaak ook niet in dit geval (zoals bij "systeem-Instellingen").

Komt dat omdat ik nog weinig ervaring heb met aanraakschermen of is het een eigenaardigheid van de Yarvik?
Graag wat tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259308 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:45:
hallo iedereen,

ik ben nu al en paar dagen in het bezit van een yarik, en ben er erg blij met het dingetje
ik heb een hele zooi aan apps geïnstalleerd ondertussen, en moet zeggen dat de snelheid van alles me goed
mee valt!!

ik heb ondertussen usb sticks gebruikt en laatst ook min internet verbinding van mijn mobiel geshared (windows mobile) dit werkt vlekkeloos. echter kan je dan nog niet whats appen daarvor moet ook de telefoon gedeelt worden wat een probleem word,, het gps daar ga ik eens mee vogelen dat is een zeer interesante optie via google ben ik wel al gps share voor wimo naar windows tegen gekomen dus wie weet of het ook naar android kan!!
Hallo Stoeptegeltje,

Keb ook een winmo phone, maar krijg de shared internetoptie via Mobile wifi-router niet aan de praat. Het is wel geïnstalleerd, maar kan er niet bij komen. Welke software (app) gebruik jij daar voor?
Greetz,
Fox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enthroned schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:01:
Mijn geduld was op, apparaat op de grond gesmeten en zal nu wel overleden zijn, ik werd helemaal gek van dat belachelijk slechte touchscreen.
Als je 10x moet proberen om zonder iets aan te klikken naar beneden te scrollen in een lange lijst is de lol er wel vanaf zeker als je dan nog niet onderin de lijst bent gekomen.
Scrollwheel werkt ook voor geen meter
Maar als je het scherm gewoon hebt gecallibreerd door lichtjes te drukken en je scrollwieltje niet goed werkt... dan is er gewoon iets mis.. Hup terug naar de winkel er mee!
(zie ook de post van louvami)

Greetz,
Fox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theor72
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-01 00:48
hoi allemaal

Ik heb nu 2 weken de tablet maar vraag me een ding af kan er een dongel op geplaatst worden met een sim kaart als ik dit probeer ziet hij wel mijn netwerk KPN maar kan niet rond surfen e.d.
iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410518

Beste,

Ik heb dus geprobeerd om mijn yarvik van android 2.1 naar 2.2 te flashen zoals in de post hier paar pagina terug staat.
Voordat ik verder ga: Ik ben niet verantwoordelijk voor welke problemen dan ook die volgen bij het uitvoeren van de volgende stappen, dit doe je dus op eigen risico.

Ik heb gezocht op het processor type en vergelijkbare apparaten, dat zijn er veel kennelijk en zo kwam ik bij het volgende topic:

http://www.slatedroid.com...apad710-custom-froyo-rom/
In dit topic kun je de ROM downloaden.

http://www.slatedroid.com...ow-to-flash-a-rooted-rom/
In dit topic staat hoe je het kunt installeren (als je Tab bij de eerste stappen niet herkend word als RK281X device oid. moet je dus drivers handmatig via Apparaatbeheer installeren die je meekrijgt in een van de gedownloade Zipjes)

Ik heb het zelf ook geprobeerd en het werkt, het is nog niet geheel stabiel en nog niet alles werkt perfect maar je kunt dus 2.2 op je Yarvik Tab210 krijgen. Market werkt wel, maar niet alles wil 100% installeren, soms geeft ie aan dat ie de SD card niet herkend oid. terwijl deze wel gewoon werkt.

http://www.slatedroid.com...backup-rom-upload-thread/
Hier staat een back-up van de originele Yarvik Tab210 ROM, ik heb deze ook geprobeerd en gebruik die nu weer ipv. 2.2 omdat het toch stabieler is, het enige wat ik mis is een goede YouTube app (die niet constant crashed en met volume controls) dus ik download nu de video's via TubeX en speel ze dan af via de ingebouwde player.

Nogmaals, ik ben niet verantwoordelijk voor enige schade mocht je de stappen niet goed uitvoeren zoals deze beschreven staan op het andere forum, maar mocht je er niet uit komen, dan kan ik misschien wel helpen, zal binnenkort denk ik wel een paar screenies plaatsen.
Helaas is het niet gelukt.. hij geefde een een FAIL, ik kon de yarvik totaal niet meer opstarten, hij deed niets meer... :(

terug flashen ging ook niet, want de pc herkende niets meer.... enkel het blauw lichtje van de trackball ging en voor de rest zo dood als een pier....

Ben dan naar de winkel gegaan en heb gelukkig een nieuwe gekregen :*)

Nu wil ik het nog eens proberen maar durf niet goe :s

Wie kan me stap voor stap begeleiden...?

Alsook heb ik een vraag ivm mobiel internet, ik heb een usb dongle geplaatst en hij vindt het netwerk, maar kan helaas niet surfen, heb een APN ingesteld maar nog kan ik niet browsen... iemand een idee?

alvast bedankt.

mvg

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 410518 op 15-06-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410847

Hoi Fox,
Bedankt voor je reactie.Het bolletje lijkt verder goed te werken, bijvoorbeeld op de bureaubladen. Maar in een lijst met opties, zoals in de instellingen, blijft alleen de eerste optie geselecteerd. Dan kom ik niet verder naar beneden,zonder het scherm aan te raken.

Is dit bij jou ook zo? En zou het dan een softwarematig probleem zijn?
Groeten,
Leeeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411023

Hoi,
Heb hier alles goed doorgelezen maar heb volgende vraag :

Kan je makkelijk epub lezen met dit apparaat ?

Het is vooral deze e-booktoepassing dat me interesseert in dit apparaat.

Alle ervaringen hieromtrent graag welkom, waarvoor dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
@Leeeuw Bij mij doet hij het gewoon overal , menutjes , webbrowsen etc.
@ Sanmiguel epub's enz kun je zeer makkelijk lezen met gewoon de voorgeinstaleerde software,goed leesbaar en de pagina's sla je gewoon met je vinger om als je met een bladzijde van een boek zou doen,of je gebruikt het scrollwieltje kan ook.Hij hakt zelf de pagina's doormidden zodat je zelf de fontgrote kan kiezen enz.Ook als er plaatjes bijzitten dan blader je er zo doorheen,lekker vlot allemaal.
En als je dat programma,wat overigens prima zijn werk doet niets vind,gooi je gewoon een andere erop ;)

Alleen ingescande tijdschriften is wel wat bewerkelijk omdat hij dan behoorlijk moet inzoomen,dat had wat vlotter gemogen,maarja dat is ook veel rekenwerk :)

[ Voor 41% gewijzigd door Spatfrak op 15-06-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Spatfrak : dank voor je snelle, duidelijke antwoord.
Ik heb hier namelijk dik honderd epubs die ik nog willen lezen zonder ingewikkelde toeren te moeten uithalen.
Ik veronderstel gewoon de epubs naar de schijf (of sd-kaart) kopiëren en dan lezen maar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
Anoniem: 411023 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:39:
@Spatfrak : dank voor je snelle, duidelijke antwoord.
Ik heb hier namelijk dik honderd epubs die ik nog willen lezen zonder ingewikkelde toeren te moeten uithalen.
Ik veronderstel gewoon de epubs naar de schijf (of sd-kaart) kopiëren en dan lezen maar ?
Klopt,je kunt meteen aan de slag,internet radio of mp3tjes tegelijk afspelen is ook geen probleem,leest lekker weg met een yarvik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Spatfrak op 15-06-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dik in orde !
Morgen eens langs MediaMarkt Antwerpen gaan.
Voor 99 euro kan je gèèn e-reader kopen met al deze mogelijkheden ... :)
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
Precies mijn gedachte dat ik hem zag :9 succes met je aankoop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Sanmiguel: Eigelijk niks meer toe te voegen aan Spatfrak, maar ook mijn ervaring met ebup zijn helemaal top! Hartstikke duidelijk en erg makkelijk te doen. Leest heerlijk weg. Het "bladeren" kan inderdaad ook nog met het scrol-wieltje, wat ik de handigste optie vind. Succes met de aankoop!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 408684 op 16-06-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de info !
Toch nog enkele vraagjes (die me nu te binnen schieten) :

Lezen in fel daglicht / zon ? Zal niet veel soeps zijn, veronderstel ik ?

Wat is zowat de gemiddelde tijd van opstarten tablet tot kunnen beginnen lezen van boek ?

Het bekijken van Avi-films, lukt dat aardig ?
Kwaliteit goed ?
Ook gewoon op sd-kaartje kopiëren en kijken maar ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 411023 op 16-06-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
Anoniem: 411023 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:07:
Bedankt voor de info !
Toch nog enkele vraagjes (die me nu te binnen schieten) :

Lezen in fel daglicht / zon ? Zal niet veel soeps zijn, veronderstel ik ?

Wat is zowat de gemiddelde tijd van opstarten tablet tot kunnen beginnen lezen van boek ?

Het bekijken van Avi-films, lukt dat aardig ?
Kwaliteit goed ?
Ook gewoon op sd-kaartje kopiëren en kijken maar ?
Lezen in fel daglicht/zon is niet veel soeps nee , maar kan wel met enige moeite,doe het zelf ook soms.
De yarvik heeft zo een 45 sec nodig om op te starten,de rest tik je zo aan en dan kun je instant lezen,video's kijken browsen of wat dan ook, dat gaat lekker vlot.

Avi films heeft hij geen enkel probleem mee,net als mkv enz , zonder merkbare laadtijden kun je zo skippen naar andere delen van de film, alleen met 720 p (HD) moet de bitrate niet al te hoog wezen
heb ik gemerkt want dan wil hij hem niet afspelen, daar staat in het begin van het topic wat over .
Kwaliteit is perfect,niks op aan te merken . Behalve dat een koptelefoon wel handig is ,want het geluid uit de speakers is wel te verstaan enz. maar niet echt super.
En idd, ook voor films geld gewoon volgooien die SD kaart en kijken maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411224

Hallo,

ik (probeer) de Yarvik te gebruiken en moet natuurlijk nog wennen aan 'Android'. Ik ben al vanaf dag 1 aan het proberen een van beide USB poorten te gebruiken (Stick, Externe drive, etc.) Krijg het NIET aan de praat. Als ik de kabel aansluit MINI USB - PC gaat hij wel vrolijk opladen.
Mail naar Yarvik gezonden om info (3 weken geleden), reactie nul komma nul.
Vraag: Heb ik een driver nodig OF ligt het aan de instellingen OF is het spul kapot?

Verder is het een super leuk ding voor die prijs, maar je wil altijd wel dat alles goed werkt!

Een tip van iemand is zeer welkom!

Hans Loykens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Anoniem: 411224 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:43:
Hallo,

ik (probeer) de Yarvik te gebruiken en moet natuurlijk nog wennen aan 'Android'. Ik ben al vanaf dag 1 aan het proberen een van beide USB poorten te gebruiken (Stick, Externe drive, etc.) Krijg het NIET aan de praat. Als ik de kabel aansluit MINI USB - PC gaat hij wel vrolijk opladen.
Mail naar Yarvik gezonden om info (3 weken geleden), reactie nul komma nul.
Vraag: Heb ik een driver nodig OF ligt het aan de instellingen OF is het spul kapot?

Verder is het een super leuk ding voor die prijs, maar je wil altijd wel dat alles goed werkt!

Een tip van iemand is zeer welkom!

Hans Loykens
http://www.sweex.com/down.../TAB210%20_manual_nld.pdf
Paragraaf 4.6 ?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409802

Mede Yarvik gebruikers,

Ben sinds 3 weken in het bezit van de Yarvik tablet en ik moet zeggen dat ik het een top-apparaat vind in vergelijking met de prijs. Ik heb hem meteen geflashed naar 2.2 en ik moet eerlijk toegeven dat hij inderdaad wel redelijk draait.

Nou las ik vandaag dat er op slatedroid een nieuwe rom beschikbaar is! Echter heeft deze rom nog geen trackbal ondersteuning, dus kan je je trackbal niet gebruiken. Wat voor sommige misschien wel een must-have is, omdat het scherm niet al te soepel reageerd.
Maar tot mijn verbazing is deze ROM weer een must-have omdat alles soepeler loopt dan die V3 van Lionhart. De touchscreen werkt aanzienelijk beter!

((slatedroid.com/topic/18804-rooted-n6-and-n9-roms-english/))

Let op! Trackbal werkt niet

Let op!2 Kies voor de N6 resistive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstubbe
  • Laatst online: 09-12-2021
Mijn TAB is vast gelopen met een error "The process android.pocess.acore has stopped unexpectedly"
Ik las dat er een hardware reset of firmware reset is, echter kan ik deze niet vinden, en ook de yarvik helpdesk is na meer dan een week nog niet erg behulpzaam.

Kan iemand aangeven hoe je een firmware reset doet (als je niet in de menu's kan komen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reset knop indrukken aan de zijkant tussen de microfoon en de aan/uit knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstubbe
  • Laatst online: 09-12-2021
Anoniem: 409802 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:57:
Reset knop indrukken aan de zijkant tussen de microfoon en de aan/uit knop
Dat knopje heb ik al vele malen hgebruikt, maar dat is niet de firmware reset.
Het probleem wordt daar niet mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giardiniera
  • Laatst online: 05-03 21:34
Ook ik heb een paar weken terug een Yarvik gekocht. Een tijdje meegespeeld met de originele software wat op zich prima beviel. Deze week Android 2.2 geinstalleerd, doet het allemaal prima.

Enige wat bij deze versie niet goed functioneerd is het Touchscreen. Aan de rechterkant wijkt hij een centimetertje. Ik kan echter nergens de her-calibratie van het touch screen vinden.
Iemand een tip ?

Ik heb hem tussendoor ook nog een keer opengemaakt om eens te zien hoe hij is opgebouwd.
Zal binnenkort wel eens een paar foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411382

trackball niet te hard indrukken gewoon heel ligt eroverheen gaan, zat ook steeds harder te duwen maar dan doet ie het idd niet.

markets apps, yaam, slideme, appoke, mobile 1

krijg wel door het gebruik steeds meer de pest aan google, begin ook een beetje angst te krijgen dat google de hele internet markt op slot gaat gooien, yahoo duikt ook in bed met google, krijg er een beetje de microsoft kriebels van.

Niemand een dongle internet sim getest?
voor dat ik de hele handel aanschaf wil wel eerst weten of het werkt

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanN op 07-07-2011 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 09:48
Anoniem: 409802 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:10:
Mede Yarvik gebruikers,

Nou las ik vandaag dat er op slatedroid een nieuwe rom beschikbaar is! Echter heeft deze rom nog geen trackbal ondersteuning, dus kan je je trackbal niet gebruiken. Wat voor sommige misschien wel een must-have is, omdat het scherm niet al te soepel reageerd.
Maar tot mijn verbazing is deze ROM weer een must-have omdat alles soepeler loopt dan die V3 van Lionhart. De touchscreen werkt aanzienelijk beter!

((slatedroid.com/topic/18804-rooted-n6-and-n9-roms-english/))

Let op! Trackbal werkt niet

Let op!2 Kies voor de N6 resistive
Bedankt voor de tip. Heb deze Rom ook geinstalleerd. Touchscreen lijkt 'gevoeliger'. De USB stick is nu te benaderen via '' Explorer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411419

hallo als ik een usb stick bij de yarvik in steekt krijg ik steeds de melding usb stick is unmounted en maakt niet uit wat ik doe.
Wat doe ik fout ??
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, vandaag de Yarvik gekocht.
Effe opgezet en bekeken, ziet er goed, maar nog vèèl onduidelijkheden ... Dat wordt een paar dagen van (be)studeren, uitpluizen, grommelen, weggooien, opnieuw beginnen, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411443

hallo, ik volg dit topic al een tijdje en wil iedereen bedanken voor alle waardevolle reacties.
kan iemand mij vertellen hoe ik bovenstaande rom installeer?
bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411452

Hoi allemaal,

heb sinds kort een yarvik en heb me helemaal suf gegoogled maar kom er maar niet achter wat de beste manier is om dit probleem op te lossen: de batterij gaat ongeveer 5 uurtjes mee, en 66% van het gebruik gaat naar "cell radio". Lijkt mij logisch dat 'ie zonder cell radio 3x langer mee zou kunnen, maar misschien heb ik het mis. Maar aangezien de yarvik geen telefoon is is het zowiezo een nutteloos ding. Ben erachter gekomen dat je dat ding eraf kunt gooien door te rooten en dan telephony.apk een nieuwe naam geven, maar blijkbaar gaat je hele yarvik stuk de volgende keer dat je een factory reset doet, dus da's niet slim. Ook zou het mogelijk moeten zijn om "airplane mode" in te schakelen om dat cell signaal helemaal stop te zetten, maar dat doet ook helemaal niks (tenminste niet met de app die ik heb, "airplane mode wi fi tool"). Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411452 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 02:04:
Hoi allemaal,

heb sinds kort een yarvik en heb me helemaal suf gegoogled maar kom er maar niet achter wat de beste manier is om dit probleem op te lossen: de batterij gaat ongeveer 5 uurtjes mee, en 66% van het gebruik gaat naar "cell radio". Lijkt mij logisch dat 'ie zonder cell radio 3x langer mee zou kunnen, maar misschien heb ik het mis. Maar aangezien de yarvik geen telefoon is is het zowiezo een nutteloos ding. Ben erachter gekomen dat je dat ding eraf kunt gooien door te rooten en dan telephony.apk een nieuwe naam geven, maar blijkbaar gaat je hele yarvik stuk de volgende keer dat je een factory reset doet, dus da's niet slim. Ook zou het mogelijk moeten zijn om "airplane mode" in te schakelen om dat cell signaal helemaal stop te zetten, maar dat doet ook helemaal niks (tenminste niet met de app die ik heb, "airplane mode wi fi tool"). Iemand nog een idee?
Ik kreeg deze tip ook eerder: Probeer een Task Killer. Werkt voor het "uitzetten" van software die je niet nodig hebt op het moment. Bij mij werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411419 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:15:
hallo als ik een usb stick bij de yarvik in steekt krijg ik steeds de melding usb stick is unmounted en maakt niet uit wat ik doe.
Wat doe ik fout ??
:(
Heb je de USB mode aangezet? Zo ja...dan naar explorer en daar staat de USB vermeld. Van daaruit kun je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
Anoniem: 408684 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 09:00:
[...]

Ik kreeg deze tip ook eerder: Probeer een Task Killer. Werkt voor het "uitzetten" van software die je niet nodig hebt op het moment. Bij mij werkt het perfect.
Die link die ik je gaf is voor apps enz, roflmywaffle gaat iets dieper en wil specifieke systeemprocessen stoppen geloof ik. :)

Ik kwam net op spotnet de yarvik originele rom en de 2.2 froyo tegen , gepost door burnke , weet niet wie het is hier maar in ieder geval dank en hulde, wel graag wat toelichting aub, zo wil ik graag weten of er bugs bekend zijn en de laatste 2.2 rom die hier ter sprake kwam deed de trackball het niet , is dat dezelfde of hebben we met een nieuwe rom te maken?
Er werd gelinkt naar dit topic dus ga ervan uit dat de poster dit leest :)

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 411452 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 02:04:
Hoi allemaal,

Als er geen cell device is gaat er natuurlijk ook geen stroom naartoe. De android die op de yarvik loopt is eigenlijk bedoeld voor mobiele telefoons en die android gaat er gewoon vanuit dat jou yarvik een mobieltje is en doet dus een schatting hoeveel stroom er naar je mobiel gaat. Oftewel, de gegeven die je yarvik over de batterij laat zien kloppen niet. Hij verzimt gewoon dat er stroom naar je de cell gaat, maar in werkelijkheid gebeurt dat niet. Dus meer dan 5 uur zit er niet in heelaas.

Ik had wat problemen met mn ipad, dus ik heb dit weekend wat intensiever met de yarvik gewerkt. Ik moet zeggen, dat mindere scherm is helemaal geen probleem,. Je hebt weliswaar een kleinere kijkhoek, maar ook de ipad kijk ik alleen echt op als ik m in m handen voor mn gezicht houd en niet als ie even op schoot ligt terwijl ik een sjekkie draai.

Youtube draait op zich lekker, maar je moet m niet gaan kantelen tijdens t spelen, dan wil ie in de andere mode en dat kan soms voor vastlopertjes zorgen. Ik denk dat het goed zou zijn als er voor de goedkopere tablets als de yarvik aparte apps zouden komen die minder rekenintensief zijn, een soort light versies dus. De oudere apps zijn dat natuurlijk allemaal, maar er mist een aparte market waar alleen die light versies staan.

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408684 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 09:03:
[...]

Heb je de USB mode aangezet? Zo ja...dan naar explorer en daar staat de USB vermeld. Van daaruit kun je verder.
strootberg antwoord bedankt voor antwoord
kwam er achter als ik een usb stick in fat 32 gebruikt deze het wel doet .
Dat was het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kun je er ook een bluetooth stick erop aan sluiten ?
of heb je dan speciale software er voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die link die ik je gaf is voor apps enz, roflmywaffle gaat iets dieper en wil specifieke systeemprocessen stoppen geloof ik.

Ow, oke..was zo blij met je tip, wilde het even doorgeven, maar werkt dus niet als het wat "dieper"moet :-) Maar...voor mij in ieder geval wel. Had ik je al bedankt daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de reactie allemaal, en vooral verleemen, die uitleg klinkt inderdaad wel logisch. Ik dacht dat die app zelf misschien zoveel stroom gebruikt ook al is er geen cell radio aanwezig, maar 66% voor een app waarschijnlijk niet. En Akkertje72 en Spatfrak ook bedankt - TasKiller kan misschien niet het systeemproces afsluiten maar het helpt inderdaad wel qua batterijgebruik.

Nog een vraagje voor de mensen hier die froyo hebben geinstalleerd op de yarvik - gaat de batterij iets langer mee met froyo? En ik heb gehoord dat er een probleem kan zijn met de sd kaart (dat de pc hem niet meer herkent als je de yarvik via usb aansluit), heeft iedereen dat of was dat een eenmalige glitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hand-out voor het updaten (of resetten van je firmware als je je wachtwoord bent vergeten)

Credit goes to LionH@RT, Droidhound and Slatedroid (I'm just translating this for the N00bs ;) )

TOOLS:
- Tools http://www.mediafire.com/?4rmtw4t2pzbhil2

[ROM] LionH@rt N6 http://www.mediafire.com/?mghyh7iv0zl5dox

Android 2.2 LionH@rt
- Android 2.2
- Google Apps
- Market
- USB acces via Explore

Not working
- Trackball

[ROM] Droidhound http://www.mediafire.com/?exts2q7wreyfzcs
Andoird 2.2 DroidHound
- Android 2.2
- Google Apps
- Full Market
- Trackball

Not working
- ?

Deze rom is langzamer dan die van Lionh@rt, maar met trackbal!

Installeren
1) Make een backup van je internal en je sdcard
2) Pak de gezipte tools folder uit
3) zoek het programma RKAndroidBatchUpgrade.exe en voer deze uit
4) Shutdown je Yarvik
5) Nou komt het, houdt de ESC knop ingedrukt en sluit de usb kabel aan.

Windows zal nou een nieuw apparaat herkennen. Let op! De drivers staan ook in de RKTOOLS map!

6) Wanneer dit is gebeurt, ga weer terug naar het RKAndroidBatchUpgrade.exe programma, als het goed is zie je nu een groen vierkantje
7) Onder de SETTINGS kader zie je rechts van [v] IMAGE drie puntjes ... druk hierop een verwijs naar de gedownloade ROM (dus kies één van de twee roms boven)
8) Kies vervolgens op UPGRADE

Het volgende zal nou gebeuren:
- Rom zal gekopieerd worden naar de YARVIK
- ROM zal gecontroleerd worden op de YARVIK
- REBOOT-1 zal plaatsvinden waarna DATA/CACHE zal worden geformateerd (* Wanneer hij langer dan 5 minuten blijf hangen in de boot scherm, handmatig resetten via de reset knop)
- REBOOT-2 de ROM zal zich opbouwen (dit duurt even)

Enjoy je 2.2 firmware.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 409802 op 20-06-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff82
  • Laatst online: 14-07-2022
Beste Tweakers,

Ik volg dit forum enkele dagen, en ben inmiddels ook tot de aanschaf overgegaan van dit apparaat. Verder nog geen echte tabblet ervaringen, maar moet zeggen dat dit apparaat goed werkt! Youtube, Twitter, werkt perfect.Helaas is mijn adapter al na 1 dag kapot. Hoe dit kan is mij een raadsel (heeft enkel in het stopcontact gezeten). Ik ga daarvoor nog wel terug naar de winkel. Ik heb enkele vragen voor jullie:

1. Ik zoek vooralsnog nog een facebook app, maar heb er helaas nog geen een kunnen vinden. Iemand een idee? Kan ik deze app e.d downloaden als ik upgrade naar de 2.2 firmware?
2. Mijn scroll wielletje werkt alle kanten op behalve omhoog, heeft nog iemand dit? (ik zal de tips in dit forum, zoals niet te hard duwen, nogmaals proberen).
3. Als ik een game draai zoals anry birds, dan weet ik niet (sorry newbie) hoe ik dit weer moet afsluiten. Iemand een idee?

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Jeff82 op 20-06-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 22:05
Heb ook een Yarvik Tab210. Ben er zeer tevreden mee en ben aan het twijfelen of ik Android 2.2 ga installeren zoals hierboven door JeremyM uitgelegd...
Wanneer het niet bevalt, zijn de stappen om terug te gaan dan hetzelfde? Je moet een backup maken van je root, hoe doe ik dat? Heb wel deze link http://www.androidtablets.net/forum/rockc...
gevonden echter wil ik graag een eigen backup maken.

Ik neem aan dat na de backup fase er een IMG file gecreeerd wordt waarmee dezelfde stappen (alleen dan terug) gedaan kunnen worden?

Heeft er verder iemand geprobeerd of een 32GB microSD ook werkt? Volgens de specs gaat deze maar tot 16GB maar omdat het een standaard SDHC slot is, zou 32GB ook moeten werken(?).

[ Voor 21% gewijzigd door dezonnebril op 20-06-2011 12:46 ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff82
Jeff82 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:19:
Beste Tweakers,

Ik volg dit forum enkele dagen, en ben inmiddels ook tot de aanschaf overgegaan van dit apparaat. Verder nog geen echte tabblet ervaringen, maar moet zeggen dat dit apparaat goed werkt! Youtube, Twitter, werkt perfect.Helaas is mijn adapter al na 1 dag kapot. Hoe dit kan is mij een raadsel (heeft enkel in het stopcontact gezeten). Ik ga daarvoor nog wel terug naar de winkel. Ik heb enkele vragen voor jullie:

1. Ik zoek vooralsnog nog een facebook app, maar heb er helaas nog geen een kunnen vinden. Iemand een idee? Kan ik deze app e.d downloaden als ik upgrade naar de 2.2 firmware?
2. Mijn scroll wielletje werkt alle kanten op behalve omhoog, heeft nog iemand dit? (ik zal de tips in dit forum, zoals niet te hard duwen, nogmaals proberen).
3. Als ik een game draai zoals anry birds, dan weet ik niet (sorry newbie) hoe ik dit weer moet afsluiten. Iemand een idee?

Thanks!
Inmiddels een kleine update:
1. Facebook geïnstalleerd gekregen evenals een aantal andere aps. Gewoon een apk filetje gevonden en geïnstalleerd. Opgelost dus.
2. Met moeite lukt het me traag om omhoog te scrollen, gelukkig gebruik ik meestal mijn vingers.
3. Doormiddel van de Esc knop krijg ik netjes de Exit vraag. Dus dat lukt ook!

Ben inmiddels benieuwd naar ervaringen van anderen met de nieuwe firmware. Ik twijfel nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh enneh... weet niet of iemand dit al is tegengekomen, maar blijkbaar kan de yarvik ook zomaar opeens besluiten om in plaats van een zwart scherm voor standby maar een wit scherm te gaan gebruiken en de display brightness niet meer aan te willen passen. Schattig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff82
Anoniem: 411452 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:10:
Oh enneh... weet niet of iemand dit al is tegengekomen, maar blijkbaar kan de yarvik ook zomaar opeens besluiten om in plaats van een zwart scherm voor standby maar een wit scherm te gaan gebruiken en de display brightness niet meer aan te willen passen. Schattig!
Een reset misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
Anoniem: 408684 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:43:
Die link die ik je gaf is voor apps enz, roflmywaffle gaat iets dieper en wil specifieke systeemprocessen stoppen geloof ik.

Ow, oke..was zo blij met je tip, wilde het even doorgeven, maar werkt dus niet als het wat "dieper"moet :-) Maar...voor mij in ieder geval wel. Had ik je al bedankt daarvoor?
jah hoor die was al aangekomen , en np uiteraard, het is ook mijn eerste aanvaring met android ,pik zelf ook veel nieuws hier op,samen komen we er wel uit ;)

EDIT: Ik heb even de 2.2 roms van JeremyM geprobereert van een paar posts boven me. (thanks btw)

Zal mijn bevindingen ffies met jullie delen voor als jullie hem ook willen proberen.

Instalatie ging soepeltjes al had ik even een probleem met het device herkennen in windows (esc ingedrukt houden en dan usb aansluiten) ik moest even naar de dir verwijzen van rktools voor de drivers die wel zo instaleerde maar hij gaf aan "apperaat werkt niet" en ondertussen was de yarvik kompleet dood, een harde reset bracht hem weer tot leven (kleine knopje) en nadat ik hem daarna weer op dezelfde manier aansloot pakte hij hem zonder problemen. Het blokje werd groen en van daaraf was het kinderspel.

als eerste Android 2.2 DroidHound-

Doet het lekker , market werkt ook out of the box etc , alleen de browser crashed altijd binnen 1 sec ,op market heb ik een progje gedownload dat "Go to url - search" heet,(gewoon een simpel search shortcut progje dat dezelfde browser gebruikt) als je via dit progje de browser gebruikt is er niets aan de hand ,en kan je de browser ook helemaal gebruiken meteen,zo kon ik in de settings komen en ff de homepage verandert,nu doet hij het wel goed vreemd genoeg.
skyfire (andere browser die ik even erop had gezet) deed het wel meteen gewoon.

verdere opmerkingen:

-Hij werkt gevoelsmatig niet sneller , maar ook zeker niet langzamer.
-In windows herkent hij alleen 2 verwisselbare schijven , kan er alleen (nog) niet bij,maar je kunt natuurlijk ook gewoon een microSDkaart-USB adapter gebruiken. Die plug ik in mn pc dan kan ik daar gewoon bij en zet zo mn bestanden over.
-trackball en touchscreen,werkt tot zover naar behoren.
-Youtube loopt ook prima,ook als je kantelt gaat hij soepeltjes door,maar dat had hij met de stock 2.1 ook al bij mij iig.
-Touchscreen gevoeliger , zo heb ik geen "missclicks" meer met scrollen enz. wat met de stock rom best veel voorkwam.
-VEEL lager standby energygebruik!

Android 2.2 LionH@rt kan ik kort over wezen daar kreeg ik tot 2 keer toe een upgrade fail in Batchupgrade,dus daar heb ik niet mee mogen stoeien helaas.

Ik heb nogmaals Droidhound erop gezet hierna en dat ging wederom foutloos , zal dus niet aan mij liggen dat Android 2.2 LionH@rt er niet op wou lijkt het.

Ik laat voorlopig de droidhound rom er op staan,android 2.2 heeft toch wel zo zijn voordelen,al hoop ik dat er nog wel opgepoetste rommetjes komen :)

EDIT2: Market werkt wel meteen maar is niet goed gevuld , om dit te verhelpen volg deze stappen :

als je de 2.2 er net op hebt staan staat er bijna niets in Market,om dit op te lossen doe je het volgende:

1.Open de Market
2.Sluit 'm weer af.
3.Ga naar settings>applicaties>Manage>zoek naar Market applicatie
4.Klik op Clear cache (NIET clear data) en dan Force stop
5.Ga trug naar de vorige pagina en zoek naar Google Services Framework (of Google Framework Services)
6.klik op clear data en dan force stop
7.Gaterug naar homescreen en start de Market app weer.
8.Nu krijg je een error,zo niet ga dan weer naar stap 3
9.Reboot je tab en zorg dat ie helemaal opgestart is ,zet de WiFi aan zorg dat je verbinding hebt
10.Open je Market app,sluit 'm vervolgens weer af (nodig voor update)
11.Open Market app weer en nu moet ie compleet gevuld zijn!

(Dank aan Burnke@spotnet)

[ Voor 95% gewijzigd door Spatfrak op 22-06-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Spatfrak schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:19:
[...]

<KNIP>
als eerste Android 2.2 DroidHound-
<KNIP>
verdere opmerkingen:

-Hij werkt gevoelsmatig niet sneller , maar ook zeker niet langzamer.
-In windows herkent hij alleen 2 verwisselbare schijven , kan er alleen (nog) niet bij,dit heb ik opgelost door de microSDkaart-USB adapter van mn DS r4 kaartje te gebruiken. Die plug ik in mn pc dan kan ik daar gewoon bij en zet zo mn bestanden over.
-trackball en touchscreen,werkt tot zover naar behoren.
-Youtube loopt ook prima,ook als je kantelt gaat hij soepeltjes door,maar dat had hij met de stock 2.1 ook al bij mij iig.
Je geeft aan dat hij gevoelsmatiger niet sneller werkt, maar ook niet langzamer...
Maar is er ook een verschil in de 'gevoeligheid' van het scherm?
Gebeurd het nu minder vaak dat je een optie in een lange lijst perongeluk aanklikt als je wilt scrollen?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411725

Mijn yarvik tab werkt boven verwachting. Nu wil ik wel eens proberen een Froyo rom er op te zetten Maar ik ben een beginneling met Android en ben bang m'n Yarvik te 'bricken'. Ik heb behoefte aan een korte heldere handleiding voor het maken van een backup van m'n huidige rom/data. Wie weet waar ik dat kan vinden? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Anoniem: 411725 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:59:
Mijn yarvik tab werkt boven verwachting. Nu wil ik wel eens proberen een Froyo rom er op te zetten Maar ik ben een beginneling met Android en ben bang m'n Yarvik te 'bricken'. Ik heb behoefte aan een korte heldere handleiding voor het maken van een backup van m'n huidige rom/data. Wie weet waar ik dat kan vinden? Alvast bedankt
Ik heb tijdelijk even geen yarvik en kan dit dus niet testen, maar het lijkt erop dat hier een originele rom staat van de yarkvik

http://www.slatedroid.com...fromsearch__1#entry165726

heb de update.img al eens upacked, maar de system.img is nog encrypted, dus is geen gedumpte rom (daar is de system.img niet meer encrypted).

Verder kun je hierkijken hoe je dumped/backupd
http://www.androidtablets...ow-backup-restore-fs.html
en/of
http://wiki.archosfans.co...m_and_create_a_custom_rom

[ Voor 5% gewijzigd door ny-hardcore op 21-06-2011 13:25 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spatfrak
ny-hardcore schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:55:
[...]

Je geeft aan dat hij gevoelsmatiger niet sneller werkt, maar ook niet langzamer...
Maar is er ook een verschil in de 'gevoeligheid' van het scherm?
Gebeurd het nu minder vaak dat je een optie in een lange lijst perongeluk aanklikt als je wilt scrollen?
Nou je het zegt , ik heb even als test met explorer een dir met veel subdirs en bestanden doorheen gescrolled paar keer,en de tweakers mainpage, ging perfect ,niet 1 keer een "misklik" , was al gewend geraakt om het scrollwieltje te gebruiken dan door de stock rom waar het inderdaad best vaak misging.
Zal het er ffies bijzetten in mn andere post :)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste