Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Proseccor upgrade Nieuwe oude laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden, Ik ben in het bezit van een nieuwe-oude Fujitsu Siemens Esprimo Mobile v5535 laptop, deze is zojuist geheel nieuw uit de doos gehaald.
De score onder Vista is geen eens zo slecht..

Nu mijn vraag, ik heb het geheugen uitgebreid naar 2 GB, maar zou de Processor graag ook aanpakken.
Op de processor staat Celeron LF80537 530. 7744A415 SLA2G
1,73/1M/533
Socket mPGA478mn

Welke processor zou een mooie upgrade zijn? wat is de snelste verkrijgbare cpu voor deze laptop & socket?
Ik ben bang dat ik naar de verkeerde soort ga zoeken, en hoop dat er iemand ervaring heeft met laptop cpu upgrades.
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y213/Zeta_0049/dfsdfsd.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is wat ik denk zelf uitgezocht te hebben:
Core 2 Duo T5300 1.73 GHz 2 MB 533 MT/s 13× 1.0375–1.3 V 34 W Socket M Q1 2007 LF80537GE0302M
Gaat deze werken? Bus snelheid is ook 533mhz
link: http://cgi.ebay.com/Intel...=CPUs&hash=item53e74aea17

Of kan de T5450 ook met een bus van 667 ?? Pas de laptop bios dit automatisch aan?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De Celeron heeft voor zover ik kan zien een TDP van 30 watt, die Core 2 Duo een TDP van 34 watt, dat kan betekenen dat je laptop net wat te warm gaat worden omdat je koeling er niet op bekend is.

Voor zover ik kan zien moet die T5300 sowieso prima gaan werken qua specificaties, is dezelfde processor alleen een dual core. De vraag is echter of het qua warmteproductie kan. Zelfde geld voor de T5450, wordt toch weer een stukje warmer. En kijken of je moederbord die FSB ondersteund.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-11 00:45
Je Celeron is een socket P proseccor processor, terwijl de T5300 voor socket M bedoeld is.
Alhoewel het op cpu-world allebei "478-pin Micro-FCPGA" genoemd wordt, zou ik eerst wat meer research doen over compatibiliteit.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Verwijderd

Topicstarter
Valentino-46 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 03:46:
Je Celeron is een socket P proseccor processor, terwijl de T5300 voor socket M bedoeld is.
Alhoewel het op cpu-world allebei "478-pin Micro-FCPGA" genoemd wordt, zou ik eerst wat meer research doen over compatibiliteit.
Hmm, ja verwarrend allemaal, volgens Wikipedia is de Core 2 Duo T5450 een socket P.
Alleen de bus is 667 ipv 533, zal mijn moederboard dit trekken of zal de processor gewoon op 533 bus snelheid zijn werk gaan doen?

De T5300 zal inderdaad dan niet gaan werken, en de T5500 zijn er 3 soorten: Socket M, Socket P en socket BGA479 Sommige met de zelfde specs nummers...Om gek van te worden.

Welke van deze lijst zullen mogelijk kunnen werken http://en.wikipedia.org/w...el_Core_2_microprocessors Koeling buitenbeschouwing gelaten, deze is makkelijk aan te passen.
Of heeft er iemand een suggestie?

• Valentino-46
  • Laatst online: 19-11 00:45
Om erachter te komen welke FSB je moederbord maximaal ondersteunt, zul je ff moeten zoeken in de specs van de chipset van je moederbord.
Zal waarschijnlijk een Intel chipset zijn --> http://www.intel.com/prod...=subhdr+products_chipsets

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Verwijderd

Bij zulke laptops is het ook altijd nog maar de vraag of de BIOS een nieuwe CPU ondersteunt. Doorgaans kan je er vanuit gaan dat binnen exact dezelfde architectuur CPU's met hogere clocksnelheden compatable zullen zijn. Alles daarbuiten kan je eigenlijk niet met zekerheid iets over zeggen. De beste oplossing voor je probleem is dus good googlen en zoeken naar mensen die hetzelfde geprobeerd hebben. Eventueel kun je op de website van de fabrikant bios updates opzoeken en kijken of daar bij de change notes iets staat over nieuwe processoren die ondersteund worden. Een laatste - generieke - methode is inderdaad kijken of processoren dezelfde socket hebben en kijken naar informatie van de chipsetfabrikant over de chipset die er in je laptop zit. Maar nogmaals, dat biedt dus geen enkele garantie!

Uit aardigheid even een snelle google search gedaan (dat had je dus zelf ook kunnen doen!) met dit als resultaat:
bron
With the latest BIOS ver. 1.06 you can upgrade to the folowing CPU's:

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 06:10 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 21:44
Ik zou eerder kijken voor een windows 7 licentie. Gaat je veel meer opleveren dan een nieuwe cpu onder vista

http://specs.tweak.to/16567

• Evoluzione
  • Laatst online: 09:48
Waar ik ook nog wel benieuwd naar ben, is of je deze zo kunt verwisselen, als bij een desktop. Als ik em niet vergis zitten ze ook nog wle eens gesoldeerd in een laptop?

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
Ja, die kun je bijna altijd uitwisselen. Ik vindt het zelfs gemakkelijker dan bij een desktop. Er zijn inderdaad een paar ultraplatte laptops waarbij de CPU gesoldeerd is, maar bij de overgrote meerderheid zit die in een gewone socket.
Het lijkt me raar dat een T7300 het maximum is, ik zie geen reden waarom een T7500 of T7700 niet zou werken.
PM me als je een T7300 van me wil overnemen.

Verwijderd

Topicstarter
Zie uw mail!

Verwijderd

Topicstarter
Ok de upgrade naar een T5550 is perfect gelukt, was nog geen half uur werk.
Voor 14 euro een 2e hands T5550 processor gescoord voor deze 5 jaar oude laptop (net nieuw uit doos)
Inbouw was kinderlijk eenvoudig, loshalen headpipes, slechts 4 schroefjes.
Was er nog geen 10 min mee bezig. Bios had ik gisteren al geüpdatet duurde 17 minuten.

Verbetering Bijna een hele punt op de CPU en 0,2 op Grafisch.
Wat merken we daar van, hij draait nu wel 720p filmpjes en daarvoor niet.
Wat nog te doen? Geheugen naar 4 GB, wellicht XP64 of Vista 64 installeren.
(Windows 7 is niet mogelijk)
Wat ik ook heb gedaan is een DVB-T en DAB mini pci expres van ebay ingebouwd+antenne versterker en 2 nieuwe antenne's in het scherm er bij gezet voor TV en DAB&analoge radio (zie je niks van, zit in het scherm)
Wifi adapter naar A/B/G/N geupdate instelbaar van 50 tot 200mw.

Upgrade raad ik dus iedereen aan met deze laptop.
Voor en na:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y213/Zeta_0049/dfsdfsd-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y213/Zeta_0049/test2-1-1.jpg[/quote]

Edit:
Zou een T9XXX ook werken, bijvoorbeeld een T9300 ? En zal het de grafische performance nog wat kunnen ophalen?

Verwijderd

Waarom zou windows 7 niet werken, als ik vragen mag?

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn geen videodrivers voor win 7, als je die van vista gebruikt en je muis beweegt hoor je enorme stoor geluide, gekraak op de speakers. via google gelezen dat dit een bekend probleem is met deze laptop en win 7.
Onder vista en XP werkt hij perfect.
Veder krijg je steeds de melding dat de Sis videodrivers niet goed zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 15:56 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 08:56
Kijk niet naar de Windows Prestatie Index. Dat je grafische score 0,2 punt omhoog gaat is puur toeval, zoals altijd met die scores. Een nieuwe CPU doet echt niets of nauwelijks iets voor je grafische prestaties. Een T9xxx is dan sowieso zinloos, naast dat dat hoogstwaarschijnlijk niet gaat werken.

Daarbij, zelfs al kun je de grafische prestaties verdubbelen, 2x flut is nog steeds flut. SiS is niet voor niets bijna uitgestorven voor wat betreft chipsets. Het is prima om je van beeld te voorzien, maar verder moet je er niks van verwachten.

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 12-05-2011 16:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:55:
Er zijn geen videodrivers voor win 7, als je die van vista gebruikt en je muis beweegt hoor je enorme stoor geluide, gekraak op de speakers. via google gelezen dat dit een bekend probleem is met deze laptop en win 7.
Onder vista en XP werkt hij perfect.
Veder krijg je steeds de melding dat de Sis videodrivers niet goed zijn.
Als ik op de Fujitsu site kijk word er gewoon Windows 7 ge-support!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:22:
[...]

Als ik op de Fujitsu site kijk word er gewoon Windows 7 ge-support!
Maar wat je ook doet onder Windows 7 werkt de laptop niet naar behoren, geluid blijft kraken, div videodrivers en audiodriver geprobeerd, ik heb 12 verschillende oudio drivers geprobeerd en 9 videodrivers, kraken blijft.
XP er opgezet, geluid kraakhelder! En jongens wat werkt XP toch snel vergeleken bij Vista of 7!!
De Opstart SSD voor windows doet ook een duit in het zakje.

Inmiddels ook weer geupgrade naar een T7500 Processor. Dit is nu werelds snelste Fujitsu Siemens V5535 denk ik!

Kortom iemand die ook deze laptop heeft en het kraken heeft verholpen onder 7 ??

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Probeer er anders eens een Linux op te gooien, Mint is erg prettig maar ook andere smaken zijn prima. Heb je toch een modern OS, zonder W7. Meer geheugen is altijd prettig trouwens. En een snelle SSD (Hoeft niet heel groot of duur te zijn) ipv je HDD of met een caddy ipv de DVD drive doet ook wonderen voor je snelheid. Leuk project!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Pagina: 1