Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo allemaal,

Ik heb al geruime tijd een LCD TV van Philips, model nummer 23pf4321/01. Sinds een maand of 2 geeft deze een gele waas over de analoge kanalen. Ik dacht eerst dat het aan de kabel lag, dus ik trek dat ding eruit om er eens goed in te blazen en daarna een beetje aan te duwen, maar tot mijn verbazing gaf mijn TV ook gele sneeuw (dus kabel uit de tv). Het rare is, is dat de balkjes waar het kanaalnummer en het volume wordt weergegeven gewoon helder blauw zijn, zonder gele waas. Ook mijn mediaspeler en Xbox360 doen het prima over DVI. Als ik mijn mediaspeler met een scartkabel erin doe, wordt 'ie weer geel.

Met wat googlen kom ik niet erg ver, behalve dat de analoge tuner waarschijnlijk kapot, terwijl de digitale het nog prima doet. Ik kan verder weinig vinden over reparaties, of dit mogelijk is en zo ja of het moeilijk is.

Als iemand ideeën heeft hoe verder te werk te gaan of dat ik mijn TV kan afschrijven qua analoge kanalen dan hoor ik dat graag :P.

PS. Heb nog nagedacht om gewoon een digitaal kabelabbonement te nemen, maar ik deel de kabelaansluiting met nog twee anderen en ik denk niet dat ik dat er binnenkort doorheen krijg :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een digitaal kabelabonnement neem je er bij de meeste aanbieders bij, dus het analoge signaal valt niet weg ofzo. Jij kunt dus als enige overstappen op digitaal, maar dan moet je wel een CI-module in je tv kunnen stoppen of een ontvanger met dvi/hdmi-uitgang hebben, want zo te horen is er ergens iets kapot in de omzetting van analoog naar digitaal.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:35
Mijn eerste reactie zou zijn dat je analoge tuner stuk aan het gaan is. Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn. Om het zeker te weten zul je de televisie moeten laten onderzoeken door een reparatiebedrijf. Wat je je dan moet afvragen of een tv van minimaal 4 jaar oud dat nog waard is. Reparatie kan duur zijn.