Verwijderd

Topicstarter
He All,

Ik ben bezig om een mediaspeler te kopen. Na het lezen van de verschillende posts twijfel ik tussen de Popcornhour A-210 en de Mede8er MED500X 1.5TB. Als een redelijke digibeet zou ik jullie hulp goed kunnen gebruiken. Ik vind de volgende zaken belangrijk (naast natuurlijk de basis zaken zoals goed beeld, alle verschillende formats aankunnen etc):

- snelle interface en werking (geen lange wachttijden);
- snelle streaming via wifi (geen haperingen bij gewone dvd kwaliteit);
- herkenning van alle soorten externe harde schijven;
- veel verschillende functionaliteiten, ook met internet (internetradio, youtube etc.);
- voorzover mogelijk rechtstreeks bestanden kunnen downloaden via eweka/nieuwsgroepen;
- goede ondersteuning.

Ik zie ook nog een aantal verschillen zoals bij de Mede8er een 3,5" sata interne harde schijf en geen hdd inbouwmogelijkheid en bij popcornhour mogelijkheid voor interne hdd inbouwmogelijkheid.

Hebben jullie nog tips in dit verband? Alvast veel dank!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

youtube zit niet op de mede8er
je kan ook niet van usenet downloaden met de mede8er.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Mijn ervaringen (A200; zelfde inhoud, andere doos erom heen):

1. Zolang je geen nmt apps gebruikt via een USb thumbdrive reageert de A200/210 erg snel. Ietsje vertraging bij gebruik in het begin van het opstarten van de player als je wel NMT apps gebruikt via USB, weet niet hoe snel installatie via HDD gaat.
2. Is van meerdere zaken afhankelijk :-). Ik gebruikte een 300N bridge en dat ging foutloos met 1080p materiaal (7 meter afstand)
3. Iedere player heeft zijn voorkeuren. Zie de compatibiliteitslijsten van de merken.
4. Via NMT apps te bewonderen.
5. BT functionaliteit aanwezig, wellicht ook via-via een NZB client te installeren, maar niet 'out of the box'. Tip: koop dan liever een NAS erbij die én schijfruimte heeft en kan downloaden. De mediaplayer is vooral een ...mediaplayer en kan er nog wat trucjes bij als bonus, maar een specialiteit/sterk punt zullen dat deze nooit worden.
6. Forum, regelmatige firmware updates: OK

7. 2.5"HDD zijn altijd iets duurder dan 3.5"

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz, dank voor de snelle reactie! Als ik jou bericht lees, zou je de A-200 aanraden. Heb je tips met betrekking tot een NAS die compatible is en kan downloaden? Dank!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

De Popcorn Hour A-200/A-210 is in het bezit van een degelijke nieuwsgroepen client, welke na het downloaden automatisch gaat parren/unrarren. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een interne harde schijf (en de installatie van de NMT Applicaties, welke je kan installeren via het instellingen menu).

Houd er wel rekening mee dat je niet gelijktijdig gaat downloaden en film kijken, dat werkt niet goed.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:42:
Edgarz, dank voor de snelle reactie! Als ik jou bericht lees, zou je de A-200 aanraden. Heb je tips met betrekking tot een NAS die compatible is en kan downloaden? Dank!
Ik heb een Synology NAS, dat werkt prima en foutloos met de PCH. Neem echter niet de goedkoopste NAS van Synology maar geef iets meer uit voor een model met snellere CPU en meer geheugen. Vooral als je daarmee met nieuwsgroepen downloads bezig gaat, dan betaald zich dat dubbel en dwars uit en bespaart je veel frustratie. Downloaden en video streamen kan dan ook probleemloos. Zorg daarnaast voor een Gigabit netwerk, desnoods door een €40 gigabit switch te plaatsen. Ik kijk Blueray images (1-op-1 kopieën) via de Syno op mijn PCH.

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 02-05-2011 22:54 ]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:26

woutur

Klauwtjes uit!

WBT schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:53:
De Popcorn Hour A-200/A-210 is in het bezit van een degelijke nieuwsgroepen client, welke na het downloaden automatisch gaat parren/unrarren. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een interne harde schijf (en de installatie van de NMT Applicaties, welke je kan installeren via het instellingen menu).

Houd er wel rekening mee dat je niet gelijktijdig gaat downloaden en film kijken, dat werkt niet goed.
Ik heb redelijk vaak tegelijk films gekeken en via usenet gedownload en nooit iets gemerkt ... Ook niet tijdens het uitpakken.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Pagina: 1