Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Accu laten fungeren als adapter

Pagina: 1
Acties:

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Goedendag,

Voor een kennis heb ik een laptop gemaakt. De Power Jack (waar de adapter in gaat) was defect en een gedeelde van het moederbord wat dit aanstuurt. Laptop werkte wel op Accu. Helaas was dat gedeelde op het moederbord niet meer te maken.

Wat we hebben gedaan is het de accu doorverbonden aan de Power Jack. Nu gaat de stroom dus via het accu gedeelde van het moederbord. Dit werkt allemaal prima.

Alleen een maar. Windows ziet niet dat er een adapter is aangesloten.Dus kan ik geen grote updates uitvoeren. Alles service packs zijn al geïnstalleerd. Alleen wil ik nog een BIOS update uitvoeren die de fanregeling verbeterd. Dit gaat nu dus niet.

Hamvraag: Is er een register edit die er voor zorgt dat windows denkt dat er een adapter is aangesloten ?

Alvast bedankt

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Even om te zorgen dat ik het goed begrijp: je wil in je OS iets aanpassen zodat je in de BIOS wat kunt wijzigen? Dat zal niet werken lijkt mij, in ieder geval niet op het moment dat je boot. Of wil je een BIOS update uitvoeren vanuit Windows?

Daarnaast, wat versta je onder 'grote updates' als de SP's geinstalleerd zijn? Enkel die BIOS update?

Desktop | Server | Laptop

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Met SP's bedoel ik de service packs (dus SP1 en SP2). En ja inderdaad probeer ik die BIOS update vanuit windows uit te voeren. Alleen geeft het programma'tje aan dat er geen adapter aan is gesloten en dat er daarom geen BIOS update uitgevoerd mag worden.