Werkt Displayport - HDMI adapter in twee richtingen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kan eigenlijk geen antwoord vinden op de vraag of een Displayport-HDMI adapter in beide richtingen gebruikt kan worden. Ik wil namelijk een kabeltv box via HDMI aansluiten op de Displayport van een Dell monitor. De DVI aansluiting kan ik dan gebruiken om mijn pc op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-05 00:25
Hoezo in beide richtingen? Als jij een kabeltv-box en een pc aansluit op dezelfde monitor, dan gaan alle signalen toch nog steeds maar 1 kant op, alles gaat toch richting de monitor? Ik zie geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
edit:
Waarschijnlijk werkt dat niet
http://www.displayport.org/consumer/?q=content/faq

[ Voor 71% gewijzigd door Henk007 op 02-05-2011 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

A: DisplayPort-to-HDMI adaptors and DisplayPort-to-DVI adapters are very simple and only operate one way.
Gaat niet werken.

Maar waarschijnlijk kan je gewoon een HDMI -> DVI verloopje halen om hetzelfde te doen. Mits je monitor nog voldoende poorten vrij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Anoniem: 303530 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 01:34:
[...]

Gaat niet werken.

Maar waarschijnlijk kan je gewoon een HDMI -> DVI verloopje halen om hetzelfde te doen. Mits je monitor nog voldoende poorten vrij heeft.
Idd afhankelijk van aan welke kant je de adapter gebruikt... daar had ik niet bij stil gestaan :)

Een misschien nog betere oplossing: http://www.allekabels.nl/...Port-naar-HDMI-Kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 01:34:
[...]

Gaat niet werken.

Die vrije poorten zijn juist het probleem. De DVI poort is in gebruik door de pc, waardoor ik alleen een diplayport beschikbaar heb.
MicGlou schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:37:
[...]

Idd afhankelijk van aan welke kant je de adapter gebruikt... daar had ik niet bij stil gestaan :)

Een misschien nog betere oplossing: http://www.allekabels.nl/...Port-naar-HDMI-Kabel.html
Dat is nu juist het probleem, ik zoek een HDMI naar Displayport oplossing, niet DP naar HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-02 09:17

SupremeRick

Muse Fan

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
EdGnoj schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:25:
[...]

Die vrije poorten zijn juist het probleem. De DVI poort is in gebruik door de pc, waardoor ik alleen een diplayport beschikbaar heb.

[...]

Dat is nu juist het probleem, ik zoek een HDMI naar Displayport oplossing, niet DP naar HDMI
Die kabel heeft DP aan de ene kant en HDMI aan de andere kant... dat is dan toch een prima oplossing? Bij een kabel maakt dat niet uit, die kan je beide kanten op gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je nu nog een keer die quote van mij leest ;)
A: DisplayPort-to-HDMI adaptors and DisplayPort-to-DVI adapters are very simple and only operate one way.
Je beste oplossing in dit geval is het aanschaffen van een heel goedkope kaart met displayport, die sluit je dan aan via DP van de monitor, en je mediaspaler op de DVI aansluiting met een HDMI -> DVI verloopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:51:
Als je nu nog een keer die quote van mij leest ;)

[...]

Je beste oplossing in dit geval is het aanschaffen van een heel goedkope kaart met displayport, die sluit je dan aan via DP van de monitor, en je mediaspaler op de DVI aansluiting met een HDMI -> DVI verloopje.
Dan denk ik dat het nu tijd is om mijn huidige videokaart met 7700GT chip te vervangen door een wat meer moderne kaart, waar alle gewenste aansluitingen opzitten. Games speel ik niet, maar ik wel wel films kunnen zien op 1080p. Ik denk dat ik dan aan een Sapphire Ultimate HD5670 een leuke, maar vooral stille (budget)kaart heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach ja, met een HD4350 kan je tegenwoordig al full-hd afspelen, dus daar hoef je het niet voor te doen. Een videokaart is verder simpel uit te zoeken met behulp van Tomshardware en anandtech (met name het tabelletje helemaal onderin de eerste pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Bedankt voor de hulp, ik weet nu welke weg ik moet bewandelen.
Pagina: 1