Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Dan is de kans redelijk groot dat het in je tv kaart zit. Ik heb zelf ook een pvr 500MCE gehad met in het begin de nodige problemen (ook weer met de 2200 die later de 500 vervangen heeft overigens, zal het merk wel zijn). De eerste keer kreeg ik hem alleen lekker aan de praat als ik ook de tv software van Hauppauge geinstalleerd had staan. Niet dat ik die gebruikte, maar dan werkte het tenminste wel in MCE. Na een herinstallatie van Vista heeft het weer de nodige moeite gekost maar toen werkte het uiteindelijk wel met enkel de drivers.
Je zegt dat je pc reboot, krijg je dan ook een BSOD?
Heb je toevallig een ander systeem waar je eea in kunt testen? Ik denk namelijk dat het op deze manier lastig wordt om te bepalen of het een driver probleem is of dat je kaart defect is.
Je zegt dat je pc reboot, krijg je dan ook een BSOD?
Heb je toevallig een ander systeem waar je eea in kunt testen? Ik denk namelijk dat het op deze manier lastig wordt om te bepalen of het een driver probleem is of dat je kaart defect is.
Ben wel benieuwd wat voor een mainboard het nu precies is, waarschijnlijk eentje met een VIA chipset? Die stonden nu niet echt bekend over hun fijne samenwerking met Creative PCI kaarten, en mogelijk levert de PCI-to-PCI bridge op de PVR500 ook wel problemen op. Heb je al wat geschoven met de kaarten in de verschillende PCI sloten?
als hij reboot krijg ik geen bsod. en ook geen biospiepje dus geen echte reset.
het moederbord is er wel een met een via chipset idd.
heb ook al geschoven met de kaarten maar helaas.
zou het kunnen dat de tvkaart moeite heeft met dat er fysiek 2cpu's aanwezig zijn?
als het goed is heb ik vanavond een athlon 2400+ bordje dus dan kunnen we het eea uitwisselen
wordt vervgd.
ps sorry voor evnt typfouten, zit mobiel.
het moederbord is er wel een met een via chipset idd.
heb ook al geschoven met de kaarten maar helaas.
zou het kunnen dat de tvkaart moeite heeft met dat er fysiek 2cpu's aanwezig zijn?
als het goed is heb ik vanavond een athlon 2400+ bordje dus dan kunnen we het eea uitwisselen
wordt vervgd.
ps sorry voor evnt typfouten, zit mobiel.
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
IRQ != interruptIRQ probleem is er ook niet, alleen de NIC en de geforce zitten samen op 16?
In beginsel heb je zat IRQ's, maar de PCI bus heeft maar vier interrupts ter beschikking die gedeeld worden door alle apparaten. En dat geeft soms problemen. Toegegeven, ik heb niet eerder gehoord van gedoe met PVR-kaarten, maar die waren 11 jaar terug nog niet zo gangbaar
Dat klinkt als een Via chipset. En een Via chipset uit die tijd zou wel eens een 686B southbridge kunnen hebben die notoire problemen had icm de Soundblaster LiveAsus moederbord (weet niet precies welke) iets met 266
Om dat uit te sluiten zou je kunnen testen zonder SBLive.
Omgekeerd: het zou kunnen dat je geen Via maar ALi chipset hebt, en laat ALi nou net AGP compatiblityproblemen gehad hebben met nVidia AGP kaarten. In dat geval zou je met een andere GPU kunnen proberen te testen.
Dat triggert mij: op mijn oude Asus P2B-DS had ik soms rare stabiliteitsproblemen als in BIOS MPS version op 1.4 stond. Dat terug naar 1.1 zetten loste het op. Ook iets wat je kunt proberen.zou het kunnen dat de tvkaart moeite heeft met dat er fysiek 2cpu's aanwezig zijn?
Maar goed, ik ben een mobokenner, dus ik geef je mobo-oplossingen. Ik denk dat je een stuk gerichtere info kunt krijgen als ik dit topic verplaats naar Mediaspelers & HTPCs
Move PMG -> MH
Oslik blyat! Oslik!
Hmm, dat zijn inderdaad wel een aantal dingen die conflicten met mijn hardware kunnen verklaren.dion_b schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:50:
[...]
IRQ != interrupt
In beginsel heb je zat IRQ's, maar de PCI bus heeft maar vier interrupts ter beschikking die gedeeld worden door alle apparaten. En dat geeft soms problemen. Toegegeven, ik heb niet eerder gehoord van gedoe met PVR-kaarten, maar die waren 11 jaar terug nog niet zo gangbaar
[...]
Dat klinkt als een Via chipset. En een Via chipset uit die tijd zou wel eens een 686B southbridge kunnen hebben die notoire problemen had icm de Soundblaster Live
Om dat uit te sluiten zou je kunnen testen zonder SBLive.
Omgekeerd: het zou kunnen dat je geen Via maar ALi chipset hebt, en laat ALi nou net AGP compatiblityproblemen gehad hebben met nVidia AGP kaarten. In dat geval zou je met een andere GPU kunnen proberen te testen.
[...]
Dat triggert mij: op mijn oude Asus P2B-DS had ik soms rare stabiliteitsproblemen als in BIOS MPS version op 1.4 stond. Dat terug naar 1.1 zetten loste het op. Ook iets wat je kunt proberen.
MPS version omzetten naar 1.1 wat je zei heeft helaas ook niets opgeleverd; weer reboot
Nu heb ik vanavond nog MSI KT4V met athlon 2000+ op weten te scharrelen dus de configuratie is nu als volgt:
Asus moederbord (weet niet precies welke) iets met 266 MSI KT4V met VIA chipset
dual p3 coppermine 1ghz zonder oc Athlon 2000+
agp nvidia fx 5200 128mb ddr
soundblaster audigy pci Onboard realtek AC97 audio
HHauppauge wintv pvr 500MCE
512mb ddr
coolermaster realpower 450watt
Samsung spinpoint 40gb hd
Dus nu het probleem ondervangen met de soundblaster die ruzie maakt met de VIA chipset en als de PVR500 problemen zou kunnen hebben met 2 fysieke CPU's
En je raad het al... nu werkt het
Dat is mooi!
Alleen denk ik wel dat mijn dual P3 1Ghz wat krachter zou zijn dan de Athlon 2000+
(kan iemand dat bevestigen? het is een gevoels kwestie)
Maar jah het werkt nu
Iedereen bedankt voor het meedenken en de input
Een happy tweaker
Ik denk, dat als je voor opnames/verwerking van tv gaat, je beter een wat snellere single core kan hebben, dan een (inmiddels) onderbemeten dual P3.
Ondanks hardwarematige decoding van je tv-kaart, zou een hapering van het systeem toch zonde zijn. Overigens zou ik me er niet al te druk over maken
.
Ondanks hardwarematige decoding van je tv-kaart, zou een hapering van het systeem toch zonde zijn. Overigens zou ik me er niet al te druk over maken
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
dual p3 coppermine 1ghz zonder oc Athlon 2000+casemodder schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:26:
[...]
Hmm, dat zijn inderdaad wel een aantal dingen die conflicten met mijn hardware kunnen verklaren.
MPS version omzetten naar 1.1 wat je zei heeft helaas ook niets opgeleverd; weer reboot![]()
Nu heb ik vanavond nog MSI KT4V met athlon 2000+ op weten te scharrelen dus de configuratie is nu als volgt:
Asus moederbord (weet niet precies welke) iets met 266 MSI KT4V met VIA chipset
agp nvidia fx 5200 128mb ddr
soundblaster audigy pci Onboard realtek AC97 audio
HHauppauge wintv pvr 500MCE
512mb ddr
coolermaster realpower 450watt
Samsung spinpoint 40gb hd
Dus nu het probleem ondervangen met de soundblaster die ruzie maakt met de VIA chipset en als de PVR500 problemen zou kunnen hebben met 2 fysieke CPU's
En je raad het al... nu werkt het
Dat is mooi![/q]
Je hebt nu drie dingen veranderd:
1) ander moederbord(chipset)
2) ander geluidsdevice
3) andere CPU(s)
Je kunt de Athlon en P3 natuurlijk niet zomaar uitwisselen op zelfde moederbord, maar SMP vs single CPU kun je prima uitsluiten door op je P3 bord een van de CPUs eraf te trekken.
Verder zou het interessant zijn om te kijken wat de P3 met een ander geluidskaart gaat doen.
Tja, is een DAF truck krachtiger dan een Ferrari?Alleen denk ik wel dat mijn dual P3 1Ghz wat krachter zou zijn dan de Athlon 2000+
(kan iemand dat bevestigen? het is een gevoels kwestie)
of gezien leeftijd: "is een Ford T krachtiger dan een Lagonda?"
De Athlon kan één thread per keer afhandelen, maar doet dat veel sneller dan de P3's - alleen niet zo snel dat het twee threads achter elkaar sneller gaan dan de P3 die twee tegelijkertijd kan doen.
De vraag is dus hoe je de CPU(s) belast. Dit zou je makkelijk kunnen uitzoeken als de PVR op beide setups zou werken (nog een reden om toch moeite in die dual P3 te steken). Gewoon kijken naar total CPU usage AXP2k+ vs dual P3.
Ik zou trouwens niet al te lang stilstaan bij "krachtiger" gezien toepassing van deze bak. In beide gevallen zou hij een DVD of DiVX kunnen afspelen, no way dat het (ook met de AXP) HD-content kan doen. Als je dat wilt heb je het over een totaal andere orde van CPU en/of GPU. Kortom, het is lood om oud ijzer.
Ik zou allicht eerder kijken naar stroomverbruik en/of herrie. Even ervan uitgaande dat mobo en overige onderdelen vergelijkbaar zijn, kun je CPUs vergelijken. De P3-1000EB heeft afhankelijk van stepping een TDP van 26-29W, en bij gebrek aan frequency scaling is dat een redelijke maat voor verbruik. Dus kom je uit op 52-58W voor beide CPUs. Bij de AXP2000+ speet versie nog veel meer, je hebt een Palomino 2000+ die 63W verbruikt, een Thoroughbred die 55W verbruikt en een Thorton die 48W verbruikt. Moge duidelijk zijn dat de Thorton boven de dual P3 of Tbred te verkiezen is, maar de dual P3/Tbred boven de Palomino.
offtopic:
Ik zie trouwens dat ik dit topic per ongeluk naar Overige Hardware ipv Mediaspelers & HTPCs verplaatst hebt, bij dezen alsnog richting MH
Ik zie trouwens dat ik dit topic per ongeluk naar Overige Hardware ipv Mediaspelers & HTPCs verplaatst hebt, bij dezen alsnog richting MH
Oslik blyat! Oslik!
Op de tv-kaart zitten twee mpeg2 encoders, bij afspelen wordt een software decoder gebruikt, wat een enkele P3 al makkelijk zou moeten kunnen met de juiste decoder, en mogelijk valt er ook nog wat te offloaden naar de gpu.Michael Knight schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 01:11:
Ondanks hardwarematige decoding van je tv-kaart, zou een hapering van het systeem toch zonde zijn.
Pagina: 1