Toon posts:

Nieuwe laptop maar lag!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop gekocht, de Asus N73SV en daar zit dus een Nvidia GeForce GT540M videokaart in.

Ik speel dus het spel MineCraft wat op me oude Laptop de Acer Aspire 8930G met een Nvidia GeForce 9600M GT videokaart prima liep.

Maar nu heb ik met Minecraft 5 fps per seconde wat dus niet zou moeten.. het ligt ook niet aan de server.
Vervolgens heb ik CPU-Z geinstalleerd en die geeft bij het Graphics tabblad niet de Nvidia 540 aan maar Intel HD Graphics Family.

Mij lijkt het dat die de Nvidia dus helemaal niet gebruikt.

Ik heb dit probleem op Google gezocht en op Fok nagevraagd en heb dit antwoord gekregen:

Ik moest in het bios de 'boot vga controller' instellingen van reserved overschakelen naar windows 7, omdat anders Nvidia Optimus niet werkt. Als je dat op reserved hebt staan, pakt ie alleen de Intel videokaart.

Weet niet of dit ook jouw probleem is, maar je kunt het in ieder geval even nakijken.

Ik kan in het boot menu VGA Controller nergens vinden. Daarbij kreeg ik nog advies om bij Nvidia Configuratiescherm te kijken maar dat maakt me ook niet wijzer, verder moest ik Power4Gear installeren en heb die op High Perfmance gezet, ook geen resultaat, ook nog Gamebooster geinstalleerd helpt ook niks.

Heb nadat ik me laptop heb gekocht gelijk een schone Windows 7 install gedaan vanwege asus troep, toen gaf die ook niet de GT540 aan kan ik me herinneren in CPU-Z.

Ik baal hier flink van omdat ik een simpel spel niet eens fatsoenlijk kan spelen en er helemaal niet uit kom.

Specs:

Intel i7 2de gen 2630Q 2.0GHZ
4GB geheugen
Nvidia GeForce GT 540M

Alvast bedankt.

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58
Werk je wel op netstroom?
Heb je je Nvidia control center geinstalleerd? (apparaatbeheer, geeft hij de GT540M aan?)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Niet in het Boot Menu kijken, maar in de hele BIOS. Ergens in de totale menustructuur staat 'Boot VGA adapter' of 'Default video controller' oid. :)

Verwijderd

Topicstarter
ictinteresse schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:43:
Werk je wel op netstroom?
Heb je je Nvidia control center geinstalleerd? (apparaatbeheer, geeft hij de GT540M aan?)
Ik heb Nvidia Configuratiescherm, is dat dat?
BèR schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:45:
Niet in het Boot Menu kijken, maar in de hele BIOS. Ergens in de totale menustructuur staat 'Boot VGA adapter' of 'Default video controller' oid. :)
Ja, de BIOS is toch in het begin als ik op een knop druk.. ik zie verder niks staan wat met VGA te maken heeft?

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:58
Dat is hem inderdaad. Maar ga eens naar apparaatbeheer en dan naar Beeldschermadapters, maak daar een screenshot van en plaats die hier even. Dat betekent namelijk niet automatisch dat je de juiste driver hebt geinstalleerd.

En nogmaals, werk je wel op netstroom?
Ja, de BIOS is toch in het begin als ik op een knop druk.. ik zie verder niks staan wat met VGA te maken heeft?
Welk knopje druk je?
Want met 1 druk op een knopje kan je in de BIOS komen & in de Bootmanager. Beide is mogelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door ictinteresse op 01-05-2011 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ictinteresse schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:55:
Dat is hem inderdaad. Maar ga eens naar apparaatbeheer en dan naar Beeldschermadapters, maak daar een screenshot van en plaats die hier even. Dat betekent namelijk niet automatisch dat je de juiste driver hebt geinstalleerd.

[...]

Welk knopje druk je?
Want met 1 druk op een knopje kan je in de BIOS komen & in de Bootmanager. Beide is mogelijk.
Sorry, idd net stroom.

Hierbij screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/1zbrjhs.jpg

Zoals je ziet, lijkt me idd dat die de Intel gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ictinteresse schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:55:

[...]

Welk knopje druk je?
Ik druk op Esc, F2, F8 F12 en Delete tegelijk want weet niet met welke ik in de Bios kom.. :P

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Meestal is dat del.

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
Speel je met de onboard videokaart of met je dedicated grafische kaart, ikzelf heb nml een N53SV en dat werkt op dezelfde manier namelijk: bij minder zware taken gebruik je de onboard videokaart (bovenin je tobo 2e lampje van rechts is dan blauw) bij zware games schakelt je laptop over naar gebruik van de dedicated kaart n540m en wordt dat ledlampje wit.

2e lampje van rechtsboven

Niet alle games worden gelijk herkend als zware games en blijf je op de cpu video spelen en loopt het dus niet zo lekker. Rechtermuisknop op je bureaublad NVIDIA control panel en dan 'manage 3d settings' de minecraft.exe kiezen en altijd de nvidia en problem solved!

suc6

Inventaris | WhatPulse

• Masco
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01 21:39
Dit is de oplossing:

Step-by-step.
1. Right-click on desktop and click NVIDIA Control Panel
2. Select 'Manage 3D Settings' in the left pane
3. Select the "Program Settings" tab in the main window
4. Click 'Add'
5. Navigate to your java folder (C:/Program Files (x86)/Java/jre6/bin) and select javaw.exe and press 'open'(this step will probably depend on your operating system but should be pretty easy to find)
6. Where it says 'Select the preferred graphics processor for this program' click the drop-down and choose 'High Performance NVIDIA processor'
7. Click 'Apply' in the bottom right and you're good to go.

link: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=17&t=84785

[ Voor 5% gewijzigd door Masco op 01-05-2011 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helden, Helden, Helden!!!

Bedankt jongens!! :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nog even een vraagje anders moet ik een nieuw topic openen.

Ik kon eerst me touchpad wel uitschakelen, maar nu niet meer bij muis instellingen.

Als die uitgeschakeld staat dan doet die het gewoon nog..

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02 12:05
Wat bij mij ook werkt, maar geen idee of dat bij jou werkt natuurlijk:

Rechts klikken op de .exe van een programma of spel, en dan 'uitvoeren met grafische processor', dan krijg ik keuzemenu met de intel en de Nvidia chip ;)

• Masco
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01 21:39
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:15:
Heb ik nog even een vraagje anders moet ik een nieuw topic openen.

Ik kon eerst me touchpad wel uitschakelen, maar nu niet meer bij muis instellingen.

Als die uitgeschakeld staat dan doet die het gewoon nog..
en als je die FN toets gebruikt incl. F8 of zo (als dat degene is om touchpad uit te schakelen?, heb me laptop niet bij mij, dus kan het fout hebben)

Verwijderd

Topicstarter
Masco schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:32:
[...]

en als je die FN toets gebruikt incl. F8 of zo (als dat degene is om touchpad uit te schakelen?, heb me laptop niet bij mij, dus kan het fout hebben)
Doet die ook niet.. eerst deed die hem wel gewoon uit..

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
jah dat die knoppen niet werken ligt aan de software/drivers die er nog niet mee werken ofzo heb het ook, kan volume e.d. ook niet bedienen scherm brightness + aan/uit ervan dan weer wel...

Inventaris | WhatPulse

Pagina: 1