Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Normaal heb ik altijd via de playncharge kit mijn xbox controller gebruikt om in windows mee te gamen.
Maar als ik nu de drivers install en ik hang die controller eraan dan flashed alleen constant de ring maar verbind hij niet met me pc...
Hij installed overigens wel de driver... En herkent de controller ook in de hardware config.
Maar er komt gewoon geen verbinding.

Weet iemand hier iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
*zucht* dat je normaal de play&charge kabel gebruikt om de controller op de pc te gebruiken is gewoon een regelrechte leugen. Deze kabel verbind alleen de 5V+ en ground pinnen van de USB connector met de batterij in de controller. Verder zit er een IC in de kabel zelf die met de datapinnen verbonden is om de usb HOST te vermelden dat er wat aanhangt en voldoende verrmogen te vragen voor het laden. Er gaat verder geen data van en naar de PC via deze kabel. De controllers communiceren immer en altijd via een bluetooth achtig draadloos protocol wat de 2.4ghz band gebruikt. Je hebt een USB dongle nodig waarin in een receiver is ingebouwd die hiermee overweg kan. Microsoft verkoopt ze als enige partij aangezien het hun gecopyrighte protocol is. Gelukkig hebben chinese fabrikanten er schijt aan en hebben een schaamteloze kloon op de markt gebracht. Voor 9 euro te bestellen bij dealextreme e.d. zoek even op xbox wireless receiver of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
ik heb zo een xbox360 wireless speciaal voor windows met een dongle, maar is het ook mogelijk om die met de xbox360 zelf te gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
vinnie22 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:56:
ik heb zo een xbox360 wireless speciaal voor windows met een dongle, maar is het ook mogelijk om die met de xbox360 zelf te gebruiken? :)
er is niets speciaal aan. is gewoon een standaard controller, en ja die werkt ook op de xbox360. connect knopje op de 360 indrukken (klein knopje aan de voorkant), de grote X 5 seconden ingedrukt houden op de controller, en gaan met die hap. Omgekeerd werken alle xinput compatible xbox360 controllers (gitaren, wheel's, headsets, pads, joysticks, etc.) ook allemaal op de pc met de dongle.

[ Voor 13% gewijzigd door gravitone op 02-05-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
ok, intressant, dank voor de info zal het strax even testen, was me eerder nooit gelukt :P