Hallo,
Ik probeer momenteel een VPN te configuren met L2TP/IPSEC vanaf een laptop met OS X (MacBook Air). Gebruikerscontrole door middel van een user/wachtwoord, Computercontrole gebeurt door middel van certificaat. Het certificaat heb ik succesvol geimporteerd in de keychain. Bij het verbinden krijg ik vrij vlot de melding dat de server niet meer reageerd, en de verbinding wordt verbroken. Uit logs blijkt dat de Phase I Authenticatie niet lukt:
De regel "May 1 17:37:45 Messier pppd[2764]: IPSec connection failed
(0x12) Invalid id information>" doet mij vermoeden dat het met het user/password fout gaat. Password heb ik gecheckt, dit klopt, omdat ik met mijn account wel gewoon wel via een standaard VPN connectie (alleen user/pass combo) inloggen.
Wat ik heb gevonden is wel dezelfde error (wrong ID) maar gebeurt pas in PhaseII authentication.
Ik weet verder eigenlijk niet waar ik nu verder kan/moet zoeken. Ik heb wel een ticket gelogd bij de VPN provider.
Hier mensen met een idee van de mogelijke oorzaak/oplossing?
Ik probeer momenteel een VPN te configuren met L2TP/IPSEC vanaf een laptop met OS X (MacBook Air). Gebruikerscontrole door middel van een user/wachtwoord, Computercontrole gebeurt door middel van certificaat. Het certificaat heb ik succesvol geimporteerd in de keychain. Bij het verbinden krijg ik vrij vlot de melding dat de server niet meer reageerd, en de verbinding wordt verbroken. Uit logs blijkt dat de Phase I Authenticatie niet lukt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| May 1 17:37:45 Messier racoon[28]: IKEv1 Phase1 AUTH: failed. (Initiator, Aggressive-Mode Message 2). May 1 17:37:45 Messier racoon[28]: IKE Packet: transmit success. (Information message). May 1 17:37:45 Messier pppd[2764]: IPSec connection failed (0x12) Invalid id information> May 1 17:37:45 Messier racoon[28]: IKEv1 Information-Notice: transmit success. (ISAKMP-SA). May 1 17:37:45 Messier racoon[28]: IKE Packet: receive failed. (Initiator, Aggressive-Mode Message 2). May 1 17:37:45 Messier racoon[28]: Disconnecting. (Connection tried to negotiate for, 0.249531 seconds). May 1 17:37:45 Messier racoon[28]: IKE Packets Receive Failure-Rate Statistic. (Failure-Rate = 100.000). May 1 17:37:45 Messier racoon[28]: IKE Phase1 Authentication Failure-Rate Statistic. (Failure-Rate = 100.000). May 1 17:37:45 Messier configd[14]: SCNCController: Disconnecting. (Connection tried to negotiate for, 1 seconds). |
De regel "May 1 17:37:45 Messier pppd[2764]: IPSec connection failed
(0x12) Invalid id information>" doet mij vermoeden dat het met het user/password fout gaat. Password heb ik gecheckt, dit klopt, omdat ik met mijn account wel gewoon wel via een standaard VPN connectie (alleen user/pass combo) inloggen.
Wat ik heb gevonden is wel dezelfde error (wrong ID) maar gebeurt pas in PhaseII authentication.
Ik weet verder eigenlijk niet waar ik nu verder kan/moet zoeken. Ik heb wel een ticket gelogd bij de VPN provider.
Hier mensen met een idee van de mogelijke oorzaak/oplossing?
HENG HENG