Computer start alleen als ik CMOS reset

Pagina: 1
Acties:

• Stefan S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07-2022
Verse install. Als hij opstart werkt het geluid en mn explorer bar niet ( ik moet hem 2 keer herstarten )
zodra ik voor de derde keer herstart moet ik weer mn CMOS resetten voor het eindelijk werkt.

Computer is 3 jaar oud, en ik heb een half jaar terug een nieuwe grafische kaart erin gezet.
Het probleem moet ergens hardware matig liggen, ik heb geen garantie meer. en ik heb geen idee hoe ik mijn bios moet flashen.

kan het misschien zijn dat het bios-batterijtje leeg is?

Processor:
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz
Memory:
6134MB RAM
Hard Drive:
120 GB ssd + 2 TB harddrive
Video Card:
ATI Radeon HD 5800 Series
Windows 7 Ultimate
Motherboard:
MSI X58 Pro
Computer Case:
Antec 900

Het is iets hardware gerelateerd.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
en ik heb geen idee hoe ik mijn bios moet flashen.
dan moet je even de manual opzoeken.

Of het batterijtje leeg is kun je meestal al zien aan de tijd in je BIOS. die zal dan niet de juiste datum en tijd laten zien. Maar als ik het zo lees kan het ook zijn dat je mobo het aan het begeven is. Om uit te zoeken wat het is kan je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter raadplegen.

Hoe kom je trouwens tot de conclusie dat het probleem hardware matig is als je geluid en je explorer balk (de taakbalk neem ik aan?) niet lekker werken?

Desktop | Server | Laptop

• Stefan S
Rupie schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:50:
[...]

Hoe kom je trouwens tot de conclusie dat het probleem hardware matig is als je geluid en je explorer balk (de taakbalk neem ik aan?) niet lekker werken?
Ja de taakbalk, de eerste keer dat ik de computer opstart krijg ik maar een paar icoontjes in mijn taakbalk ( de standaard icoontjes ), en die functioneren niet.

zodra ik mijn computer voor de tweede keer opstart werkt alles gewoon.
zonder een CMOS reset start de computer helemaal niet op ( beeldscherm gaat niet aan / muis toetsenbord niet) Maar hij blijft wel draaien.

Ik zal zo even restarten en een print screentje maken, computer is al 2 keer geformatteerd geweest sinds het probleem er is en het is nog steeds niet verholpen. zodra ik CMOS reset, is de tijd er ook uit uiteraard.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/246/taakbalk.png

[ Voor 7% gewijzigd door Stefan S op 01-05-2011 18:47 ]

• Stefan S
nog steeds het zelfde probleem, computer draait 24/7 dus ik heb er niet zo heel veel last van maar ik zie toch graag dat het opgelost word.

;w
een veel voorkomend probleem bij dit type moederboard is het overhitten van de north-bridge. kan het hier aan liggen?