Telefooncontactdoos aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum. Ik volg Tweakers al tijden, maar heb nu een account gemaakt omdat ik een vraag heb.

Ik ben voor mijn moeder het internet aan het aansluiten. Ze heeft een Online abbo afgesloten. Nu heeft zij in de woonkamer een telefooncontactdoos. Omdat de modem niet werkte toen ik deze aansloot, moest ik volgens de klantenservice van Online de telefooncontactdoos openschroeven. Online heeft gezegd dat ik wit/transparant en zwart/transparant moet aansluiten. Op de foto kun je zien hoe het nu is aangesloten, helaas werkt het niet!

Mijn vraag: welke draden moet ik waar aansluiten??

Zoals te zien is op de foto heb ik de volgende draden: groen 2x / rood 2x / blauw 2x / transparant 2x / zwart / wit / geel / grijs. Nu aangesloten zitten dus transparant 2x (rechtsonder en boven) en zwart en wit (linksonder en boven).

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/05/01/5edc76267d5f528c71856317e80002bd/P1060462.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:41

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Heb je in de meterkast toevallig niet een IS/RA punt zitten .

dit is naar mijn weten niet het type bekabeling wat KPN gebruikt , Ik denk dat dit de koppelkabel is die naar het isra punt gaat en daar op de invoerkabel is aangesloten

soms is het een rechthoekig kastje met 4 schroefjes , soms is het een Dop op een blauwe kabel

Heb je daar misschien een foto van , kleuren zijn over het algemeen rood blauw ( dikke ader 1 ) oranje Wit ( Dikke ader 2 )

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik ga vanavond even langs om in de meterkast te kijken en een foto te maken.

Mocht het zo zijn dat het ISRA punt inderdaad daar zit, moet ik de kabels op de foto weer terug doen in de positie hoe ze zaten? (ik heb ze veranderd nav gesprek met Online..)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Het lijkt op een stap 58 is/ra.

Stap 58
zwart en transparant : aderpaar 1
wit en transparant : aderpaar 2
rood en rood : -
blauw en blauw : -
geel en geel : -
groen en groen : -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Siekman schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:28:
Heb je in de meterkast toevallig niet een IS/RA punt zitten .

dit is naar mijn weten niet het type bekabeling wat KPN gebruikt , Ik denk dat dit de koppelkabel is die naar het isra punt gaat en daar op de invoerkabel is aangesloten

soms is het een rechthoekig kastje met 4 schroefjes , soms is het een Dop op een blauwe kabel

Heb je daar misschien een foto van , kleuren zijn over het algemeen rood blauw ( dikke ader 1 ) oranje Wit ( Dikke ader 2 )
In dit geval gaat het om een STAP-58 aansluiting. De extra aders werden gebruikt voor de draadomroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SCIxX schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:36:
Het lijkt op een stap 58 is/ra.

Stap 58
zwart en transparant : aderpaar 1
wit en transparant : aderpaar 2
rood en rood : -
blauw en blauw : -
geel en geel : -
groen en groen : -
Bedankt voor je reatie.

Op de foto kun je zien dat ik wit en transparant (links en rechtsboven) en zwart en transparant (links en rechtsonder) heb aangesloten. Ik kreeg echter geen signaal. Kun jij zien of het op de juiste manier is aangesloten (zie foto). Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Linksboven Zwart en rechtsboven de bijbehorende transparante. Dit is wat ik mij nog kan herinderen van stap 58

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:40:
[...]

Bedankt voor je reatie.

Op de foto kun je zien dat ik wit en transparant (links en rechtsboven) en zwart en transparant (links en rechtsonder) heb aangesloten. Ik kreeg echter geen signaal. Kun jij zien of het op de juiste manier is aangesloten (zie foto). Alvast bedankt..
Heb je geen aansluistdoosje van Online gekregen? Dan kun je onder het linker kopertje gewoon zwart aansluiten en onder de ander transparant. (welke transparante weet ik niet, dus beide proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SCIxX schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:42:
[...]

Heb je geen aansluistdoosje van Online gekregen? Dan kun je onder het linker kopertje gewoon zwart aansluiten en onder de ander transparant. (welke transparante weet ik niet, dus beide proberen)
Die heb ik inderdaad gekregen. Ik ga het vanavond meteen proberen. Bedankt voor je hulp :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:41

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

nou zo een stap 58 ken ik nog niet , ik doe toch al een aardig tijdje telecom ( voornamelijk bedrijven )
dat zal het zijn .

maar bedankt voor de info

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SCIxX schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:42:
[...]

Ik heb even een foto gemaakt van de twee meegeleverde aansluitdoosjes. Welke moet ik gebruiken en waarop moet ik de zwarte en transparante kabeltjes aansluiten? Bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/05/01/73a498f16fafae7db7e89bfe0694ae1d/P1060464.JPG

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Op A en B, dat zijn de 2 contacten die in de oude ptt stekker het verst uit elkaar zitten. of de middelste 2 op een RJ11 stekker

dat is waar rood en blauw op geschroeft zitten, maakt in princiepe niet uit hoe om

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 01-05-2011 18:42 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52
Heb je nog wel telefoon via die aansluiting (kpn) of loopt die ook via online nu of een andere aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pacificocean schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:18:
Heb je nog wel telefoon via die aansluiting (kpn) of loopt die ook via online nu of een andere aanbieder?
Nee, ik heb bij Online aangegeven dat ik geen KPN aansluiting heb. Ik betaal 5 euro aan Online voor de lijnhuur.
De telefoon kan ik op de modem aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:40:
Op A en B, dat zijn de 2 contacten die in de oude ptt stekker het verst uit elkaar zitten. of de middelste 2 op een RJ11 stekker

dat is waar rood en blauw op geschroeft zitten, maakt in princiepe niet uit hoe om
Dankje, ik ga het zometeen proberen aan te sluiten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:26:
[...]

Nee, ik heb bij Online aangegeven dat ik geen KPN aansluiting heb. Ik betaal 5 euro aan Online voor de lijnhuur.
De telefoon kan ik op de modem aansluiten.
Ik zou er zelf geen kastje tussen zetten, maar het volgende proberen in de oude situatie:
- 2 transparanten omdraaien en testen
- zwart en wit omdraaien en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pacificocean schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:36:
[...]

Ik zou er zelf geen kastje tussen zetten, maar het volgende proberen in de oude situatie:
- zwart en wit omdraaien en testen
Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd in de oude en nieuwe situatie (kastje van Online) met de witte, zwarte en transparante kabels. Helaas werkt niets! Hebben jullie nog ideeën? Ik denk dat ik Online maar weer ga bellen...

Ik heb in de meterkast ook nog 'iets' gevonden, zie onderstaande foto. Moet ik hier iets mee doen ipv de Stap 58 aansluiting (zie foto 1e post)?

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/05/03/9fcab2de7293cc2acde238a589f638d8/P1060466.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dat zijn stroomdraden (230 volt). Daar zou ik niet mee spelen. Of je moet weten waar je mee bezig bent.
Overigens zie ik drie kale installatiedraden lopen zonder beschermende buis.
Dat is knoeiwerk van de bovenste plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Zo te zien heeft een of andere beunhaas telefoon en 220 gemengd in 1 lasdoos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waar zie jij 220v instalatiedraden ?

Maar wel beunwerk

Ik zou uitzoeken waar 2 twee middelste draden van die platte 4-aderige snoeren heengaan. dat je je beste kans

[ Voor 71% gewijzigd door Fish op 03-05-2011 14:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:47
fish schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:59:
Waar zie jij 220v instalatiedraden ?
Groen = oude kleur voor fasedraad?
Die ziet er namelijk wel dikker uit...

Desondanks: Ik zou maar eens erg goed kijken hoe en wat het is voor je gaat trekken, is nie fijn nie zoon opdoffer...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De oude kleuren zijn rood, groen en grijs of wit.
Die kleuren werden voor 1970 gebruikt, meen ik.

De drie draden zie aan de onderkant lopen van de lasdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Dat doosje lijkt meer op een laspunt voor een intercom installatie en zijn dus geen 230V installatie draden(het voordeel van elektricien zijn ;) )

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IlIlIlIlIl schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:35:
Dat doosje lijkt meer op een laspunt voor een intercom installatie en zijn dus geen 230V installatie draden(het voordeel van elektricien zijn ;) )
Haha ok. Nou ik houd mijn handen er in ieder geval vanaf, als jullie het niet erg vinden :-)
Er zit inderdaad een intercom achter geinstalleerd...

Ik heb Online gebeld en gezegd dat ik alle mogelijkheden geprobeerd heb. Het gaat nu door naar de technische afdeling. Volgens de medewerker van Online betekent dit vaak dat er een KPN monteur zal langskomen. Binnen 5 dagen nemen ze contact met mij op...

Het lijkt mij dat een KPN monteur het wel regelt? :-)

Bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Die zullen het wel regelen ja. Zijn ze sowieso de lijn niet komen meten na de aanvraag? Meestal doen ze dit wel en komt er een label aan welke je moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Het is in deze bekabeling situatie wel je ISRA op de eerste foto. Je eerste aderpaar is grijs + wit of kan ook een combinatie zijn met de 'transparante' buitenmantel met wit of grijs of zwart samen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een medewerker van KPN belde vandaag dat 'hij mij had aangesloten'. Dit was blijkbaar nog niet gebeurt!
Hij gaf aan dat het signaal op de zwarte en transparante kabel zat. Hij wilde zelfs nog de flat inkomen om te helpen. Gelukkig had ik het snel aangesloten en kon hem terugbellen dat alles werkte!
Mijn moeder blij, eindelijk internet! +1 voor KPN :)

Maar: waarom was het nog niet aangesloten? Is dit een fout van Online? Ik vind eigenlijk dat ik vanaf vandaag moet betalen ipv de 26e april...

In ieder geval hartelijk bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
Pagina: 1