Zo efficient mogelijk BOINCEN op een Atom N330

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Ik heb vorige week Malaria Control op mijn Intel Atom systeempje geïnstalleerd, waar ook mijn XBMC (www.xbmc.org) op draait. Ik wilde eens kijken of ik enig prestatie verschil zou merken binnen XBMC en dit was gelukkig niet het geval.
Inmiddels is de Stampede afgelopen en zit ik eens na te denken wat voor project ik op dit ding kan draaien, wat ook nog een beetje puntjes oplevert op dit vrij slome systeem.Ik weet dat het niet veel puntjes zullen zijn, maar ja... het ding staat nu eenmaal 24/7 aan en staat 22 uur per dag te nixen.... Specs:

* Intel N330, 2 x 1,6 Ghz met Hyperthreading met 2 Gbyte geheugen: http://www.malariacontrol..._detail.php?hostid=194290

Daar XBMC er op draait, wil ik niet de GPU gebruiken :)

Iemand toevallig enige ervaring met verschillende BOINC-projecten op een dergelijk sloomheidsmonster? Welk project zou de meeste puntjes per dag opleveren? Daar ik XBMC Live gebruik, wil ik graag het bestaande OS op het systeem houden :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

De meeste CPU-gebaseerde projecten leveren ongeveer evenveel punten op. Er zijn enkele uitschieters zoals AQUA@home en 'The Lattice Project', maar die WU's zijn wel erg groot.

Hoewel ik geen ervaring heb met een ATOM-processor, zou ik Spinhenge@home eens proberen: Daar krijg je ca. 50% meer credit dan een project dat gewoon de geadviseerde cobblestone-waardering aanhoudt.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Crack schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:27:
De meeste CPU-gebaseerde projecten leveren ongeveer evenveel punten op. Er zijn enkele uitschieters zoals AQUA@home en 'The Lattice Project', maar die WU's zijn wel erg groot.

Hoewel ik geen ervaring heb met een ATOM-processor, zou ik Spinhenge@home eens proberen: Daar krijg je ca. 50% meer credit dan een project dat gewoon de geadviseerde cobblestone-waardering aanhoudt.
Spinhenge@home is alleen Windows zo te zien, dus die valt af :)
Van Aqua@Home & The lattice project zal ik eens kijken of deze machine de WU's wel tijdig af kan krijgen voor ze verlopen ;) Mocht iemand hier ervaring mee hebben, dan hoor ik het graag :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
In maart een tijd aqua gedraait op m'n atom systeem, geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Ik heb mijn queue voor Malariacontrol maar eens stilgelegd, er komt dus geen nieuw werk meer binnen. Misschien maar eens met Aqua@Home aan de slag dan :)

@Qazlaplol:
Wat voor WU tijden kreeg je op jouw Atom systeem? En welke Atom/OS gebruikte je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Ook een 330, alleen wel met 4GB geheugen en WinXP 64bit. Op de site kan je helaas de wu history alleen van korte tijd zien, maar volgens mij waren dat de "D-Wave's Fokker-Planck Simulation : Multi-Threaded v2.10 (fpmt)"

Op zich kan een atom nog redelijk mee komen, bij malariacontrol de helft van de punten van een Intel C2D P8600 @ 2.40Ghz, zelfs climateprediction mee gedaan (deed dan wel 53 dagen over 1 WU, maar dat mag de pret niet drukken).

Met een atom met 2GB zijn 2 dingen belangrijk
* lange houdbaarheidsdatum van WU's
* Weinig geheugen per WU

Maar waarom de vraag eigenlijk? pak een project wat je aanspreekt en kijk hoe het gaat, red ie het niet op tijd dan een ander project

[ Voor 6% gewijzigd door Qazwaplol op 01-05-2011 21:36 ]

Pagina: 1