Asus M4A78-E (AM2+) volledige support voor AM3-processoren?

Pagina: 1
Acties:

• Kevin-de-Groot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2025
Beste mede-tweakers,

Al een tijdje (> 2 jaar) werk ik op mijn (nog steeds ok) moederborde, processor en werkgeheugen. Dit heeft me toentertijd niet veel geld gekost en het werkt tot op heden nog steeds erg goed.
Nu speel ik veel Call of Duty: Black Ops. Ik heb een HD5770 XXX grafische kaart en ik werk op een SSD. Een vriend van me zit altijd enkele seconden eerder in een server terwijl we op hetzelfde netwerk zitten. Het laden van de map (en gametype etc.) vergt dus veel van je processor. Ik heb nu een AMD Athlon 7750BE, werkt perfect, maar de laadtijd is echt enorm balen. Ik wil dus mijn processor vervangen door een nieuwe. Dit is echter een AM3-CPU en ik vind deze sprong nogal gewaagd gezien het bedrag boven de €100,00 zit.

Mijn vraag
Is mijn moederbord compatible met de AMD Phenom || X4 955?

Volgens Asus.com: http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M4A78E/#CPUS

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Kevin de Groot

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-02 10:36
Dat gaat prima werken! Wel eerst even je bios updaten, daarna kan je lekker knallen met je 955!

• Kevin-de-Groot
Bas. schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:22:
Dat gaat prima werken! Wel eerst even je bios updaten, daarna kan je lekker knallen met je 955!
Hoi Bas,

Hartelijk dank voor jouw snelle reply! Ik ben meteen overtuigd en ga hem meteen bestellen.
De BIOS update houdt gewoon in dat ik het BIOS moet flashen? Of moet ik een "speciale" update uitvoeren die het moederbord van de ondersteuning kan voorzien?

Met vriendelijke groet,

Kevin de Groot

Verwijderd

het ondersteunt zelf de x6 cpu.
Zelf mijn ouwe M2A-VM HDMI ondersteunt alle cpu;s (geen x6 cores)

Verwijderd

nou je hebt in ieder geval gelijk wat 1 ding betreft , BO op de 7750 is niet gezellig!!!!
Heb een backupsysteempje ook met een 7750 , maar als je dan van de 1090t afkomt dan iriteer je je eigen idd mateloos! :P

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je baalt van langzaam laden gaat het upgraden van de CPU alleen geen oplossing zijn.
Met de betere CPU kun je betere performance verwachten na het laden, maar de laadtijden zelf zullen niet veel korter worden.

Controleer of je processor in de CPU Support lijst staat op de productpagina van je moederbord. AM3 CPUs zijn backwards compatible zodat ze op een AM2+ socket kunnen werken. Meeste AM2+ moederbord hebben ook geen problemen met AM3 CPU's, soms is er een BIOS update nodig (dat is nieuw BIOS flashen idd).
Ik gebruik zelf een AM3 Athlon II CPU op een AM2+ moederbord, een Biostar A760M2+, werkt prima.

Als je de laadtijden echt wilt verbeteren zul je een upgrade aan je opslag moeten doen. Een snellere harddisk (of modernere, weet niet wat je nu hebt). Maar nog idealer schaf je een SSD aan, daarmee kun je laadtijden dikwijls halveren. Ik ben ontzettend blij met zo'n ding in mijn laptop. De prijs per Gigabyte is echter wel een stuk hoger dan harddisk. Maar capaciteiten van 60GB zijn zeker betaalbaar nu.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ultraman schreef op maandag 02 mei 2011 @ 07:35:
Als je baalt van langzaam laden gaat het upgraden van de CPU alleen geen oplossing zijn.
Met de betere CPU kun je betere performance verwachten na het laden, maar de laadtijden zelf zullen niet veel korter worden.

Controleer of je processor in de CPU Support lijst staat op de productpagina van je moederbord. AM3 CPUs zijn backwards compatible zodat ze op een AM2+ socket kunnen werken. Meeste AM2+ moederbord hebben ook geen problemen met AM3 CPU's, soms is er een BIOS update nodig (dat is nieuw BIOS flashen idd).
Ik gebruik zelf een AM3 Athlon II CPU op een AM2+ moederbord, een Biostar A760M2+, werkt prima.

Als je de laadtijden echt wilt verbeteren zul je een upgrade aan je opslag moeten doen. Een snellere harddisk (of modernere, weet niet wat je nu hebt). Maar nog idealer schaf je een SSD aan, daarmee kun je laadtijden dikwijls halveren. Ik ben ontzettend blij met zo'n ding in mijn laptop. De prijs per Gigabyte is echter wel een stuk hoger dan harddisk. Maar capaciteiten van 60GB zijn zeker betaalbaar nu.
Even lezen AUB!

TS werkt al met een SSD!

• Kevin-de-Groot
Ik werk inderdaad al met een SSD, werkt over het algemeen vele malen sneller (wat logisch is). Voor de geinteresseerden: OCZ Vertex2 60GB.
Ikzelf wil een grote upgrade eventjes uitstellen. Tevens is het voor nu nog niet echt heel hard nodig. Als ik ga upgraden dan wil ik wel wat beters inderdaad. Waarschijnlijk een 1090T op een M4A79XTD moederbord i.c.m. 8GB geheugen. Kan ik wel even mee vooruit, lijkt me. Voor nu is het onzinnig, maar stoor me er wel aan. Dan heb ik wel €107,00 over voor een 955 :-)
Bedankt voor alle reacties! :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Kevin-de-Groot op 02-05-2011 21:03 . Reden: Prijs van een 955 ligt rond de €107,00 i.p.v. €120,00 ]

Pagina: 1