[Windows 7]Kan niet booten na vergroten bootpartitie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:16
Ik kan helaas niet meer booten na het vergroten van de bootpartitie onder windows 7. Ik had hiervoor een gratis tool gebruikt, leek prima te gaan, maar bij het rebooten komt er een melding dat ik een bootable disc moet toevoegen. Maw, het bootgedeelte van mijn partitie is naar de kloten. (had steeds slechts 2gb vrij met een ongebruikte partitie van 200 gb is dat nogal frustrerend.). Opstartherstel met de windows installatie disc werkt niet. In de log geeft hij als gevonden hoordoorzaak: De partitietabel bevat geen geldige systeempartitie. Hij geeft aan die hersteld te hebben, maar zoals gewoonlijk blijft het probleem bestaan. (sowieso wel interessant wie er ooit iets aan de herstelopties van MS iets heeft gehad, bij mij heeft het nooit gewerkt)

Systeemherstel punten vind hij niet. Hoe kan ik dit alsnog herstellen?

Alvast bedankt :)

[ Voor 22% gewijzigd door DarkShadow op 01-05-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
In de opdrachtprompt probeer ik bootrec te gebruiken, maar bij bootrec /fixboot of /rebuildbcd geeft hij aan: Kan element niet vinden

Best frustrerend dit, kan wel opnieuw installeren, maar dit moet toch te fixen zijn? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik haal niet uit je verhaal hoeveel fysieke schijven je in je systeem hebt zitten. Staat de boot volgorde nog wel goed in je BIOS? Wat gebeurd er als je maar 1 schijf aangesloten laat zitten?

Het opdrachtpromt waar je het over hebt, dat is die van de installatie disk? Wat krijg je als je "diskpart" uitvoert?

Anders zou ik er niet al te veel tijd in steken eigenlijk, de kans is groot dat je net zo snel opnieuw kunt installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Rupie op 01-05-2011 17:09 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Rupie schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:08:
Ik haal niet uit je verhaal hoeveel fysieke schijven je in je systeem hebt zitten. Staat de boot volgorde nog wel goed in je BIOS? Wat gebeurd er als je maar 1 schijf aangesloten laat zitten?

Het opdrachtpromt waar je het over hebt, dat is die van de installatie disk? Wat krijg je als je "diskpart" uitvoert?

Anders zou ik er niet al te veel tijd in steken eigenlijk, de kans is groot dat je net zo snel opnieuw kunt installeren.
Ik heb 2 schijven, ben nu bezig met het uitvoeren van chkdsk /r, zal straks even proberen om met 1 schijf proberen te booten.

waarschijnlijk moet ik met diskpart mijn partitie weer actief maken en pas daarna de fixboot stappen uitvoeren.

Nu geeft hij aan dat hij elementen niet kan vinden, wat dus waarschijnlijk wijst op een niet actieve partitie.

Opnieuw installeren zal flink wat tijd in beslag nemen, dus zolang ik hier in een aantal uurtjes uitkom is het voor mij rendabel.

[ Voor 6% gewijzigd door DarkShadow op 01-05-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Gefixed: http://social.technet.mic...f-4144-a96c-945299811f58/

Die thread heeft me geholpen, idd in diskpart partitie actief maken is de oplossing