2 verschillende videokaarten voor output naar monitor + TV

Pagina: 1
Acties:

• QuerulouS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-02 13:43
Hola,

ik heb geen ervaring met SLI en weet dus ook niet of ik het kan gebruiken als ik een nieuwe videokaart koop.

Op dit moment heb ik een Evga GTX 275 ssc edition, maar ben van plan om een nieuwe kaart te kopen waar ook hdmi op zit voor me tv in de woonkamer.

Is het mogelijk om deze kaart te koppelen aan een nieuwere model van Nvidea, of kan ik hem er maar beter uit halen?

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

nee je moet echt een hebben met dezelfde gpu..
als ik me niet vergis zou een GTX295 ook kunnen, omdat daar dezelfde gpu in zit.

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb nu een 470GTX, en dan kan ik daar een 480GTX bij kopen, maar dat betekent dat de 480GTX die sneller is, terug geclocked zou worden naar de snelheid van de 470GTX.
Of te wel, zelfde videokaart kopen, de rest is zonde van het geld. ;)

An  a day keeps the doctor away.

Verwijderd

Als je alleen maar HDMI wilt kun je beter een passief kaartje ernaast zetten. Dan ben je voor veel minder klaar. Een nieuwe kaart kan je imo beter kopen bij de overstap naar 32nm. Ik meen deze maand al, maar ik volg het videokaartnieuws niet echt.

• QuerulouS
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:36:
Als je alleen maar HDMI wilt kun je beter een passief kaartje ernaast zetten. Dan ben je voor veel minder klaar. Een nieuwe kaart kan je imo beter kopen bij de overstap naar 32nm. Ik meen deze maand al, maar ik volg het videokaartnieuws niet echt.
Met zo'n passief kaartje kan je de normale dingen doen toch? denk aan internetexplorer en bluray afspelen etc? Kan je er meer over vertellen, of een link geven naar zo'n kaart?

Wordt het geluid ook door de hdmi-kabel getransporteerd of gaat dat via de geluidskaart met een aparte kabel?

Verwijderd

Pick one: http://tweakers.net/price...8utTNjDLaqMGr9r-jNpFFr_QA
Een simpel kaartje (nu ja, een die nog geen 5 jaar oud is) kan alles wat je GTX 275 ook kan, 1080p afspelen ed. Alleen het gamen gaat wat minder.

HDMI = single link DVI-d + geluid.

Je kan ook DVI naar hdmi omzetten, maar dan heb je geen geluid. Dat zul je met een aparte kabel moeten doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 17:22 ]

• QuerulouS
dus eigenlijk is die videokaart met hdmi ook een geluidskaart.. of trekt ie het geluid van je geluidskaart vandaan?

bv. je hebt een uber geluidskaart in je systeem zitten, dan is het wel jammer mocht de hdmi er geen gebruik van maken. Of werkt dat niet zo?

ik ga nu ff naar je link kijken :)

Kan ik ook een ATi kaart ernaast zetten? Of vindt mijn systeem dat niet zo prettig?

[ Voor 12% gewijzigd door QuerulouS op 01-05-2011 17:46 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begrijp ik het goed dat je een tweede kaart erbij wilt voor een ander output?

Zo ja wil je helemaal geen SLI - SLI is twee kaarte samen gebruiken om één beeld te vormen. Meerdere kaarten die naast elkaar werken om meerdere schermen aan te sturen kan al veel langer en is in de regel veel vrijer.

Je meldt niet welk OS je gebruikt, dat is nogal bepalend. Windows Vista is erg beperkt als het op GPU drivers aankomt, onder Vista moeten beide kaarten dezelfde drivers gebruiken, dus bij benadering uit dezelfde serie van dezelfde fabrikant komen. Die eis is er bij vrijwel elk ander OS (Windows 98-XP en 7, MacOS 10.x en Linux) niet, dus ben je vrij om te combineren.

Dat gezegd, uitgerekend nVidia en ATi/AMD hebben erg lompe drivers die met elkaar kunnen conflicteren - maar in de regel zou het goed moeten gaan.

Oslik blyat! Oslik!

• QuerulouS
Ja klopt, ik wil een 2e kaart omdat ik geen hdmi output heb op me huidige kaart en wil graag in de woonkamer kunnen surven en desktop-dingen kunnen uitvoeren.

Ik heb als OS Windows 7 ultimate.

In het verleden heb ik ook erg veel conflicten gehad op oudere systemen met dan een nvidea kaart erin en later een ati kaart. Ik hoop dat het geen conflicten op levert om 2 drivers naast elkaar te laten draaien.

Zijn er nog meer voordelen van 2 kaarten in me systeem? Of genereren beiden kaarten dezelfde beelden?

Verwijderd

koop gewoon een anderen kabel dan ben je voor 10euro klaar.

Je heb toch dvi aansluiting/
Koop een dvi naar hdmi aansluiting .
Zet je geluidskaart met analoog kabels op je tv analoog ingang .
Kijk in de tv menu hoe je analoog met hdmi input samen kan werken .

Kan je tv dat niet dan heb je een dvi met audio kabel nodig die dan naar hdmi gaat.
Google is vriend voor een online winkel.

Het is 100% nutteloos om een anderen er bij te kaart te gaan kopen voor je hdmi out-put.
Zeker als je tweede kaart een nvidia word omdat deze geen audio kan door geven .

Wil je niet game en alleen voor beeld plus dvd te kunnen kijken .
Dan kan je een anderen goedkopere kaart kopen en je huidige verkopen.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-02 13:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:20:
Je kan ook DVI naar hdmi omzetten, maar dan heb je geen geluid. Dat zul je met een aparte kabel moeten doen.
Nee hoor, hij kan ook audio dan uitsturen. Moet je wel de goede adapter hebben.

@ TS

Je kan dus gewoon een DVI>HDMI adapter halen. :) Monitor aansluiten op DVI en je tv kan dan op de andere DVI dmv die adapter.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 01-05-2011 23:19 ]

Verwijderd

Ik meende dat dat inderdaad mogelijk was, maar ik kon geen bron vinden. Heb jij er wel een?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:28:
Ik meende dat dat inderdaad mogelijk was, maar ik kon geen bron vinden. Heb jij er wel een?
Alle nvidia kaarten hebben een audio in (spdif aansluiting) (alleen de hdmi versie)
Helaas werk dit niet altijd .
Een tijd lang wezen klote met een nvidia gt120 oem .
Had mooi hdmi en een spdif ingang met een draadje die je op je moederbord moest aansluiten .
Helaas is dit wel audio chip afhankelijk dat het wel of niet werkt.
Helaas niet werkent gekregen en toen maar een ati kaart er in gezet .

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:28:
Bij recente AMD/ATI videokaarten weet ik zeker dat het kan zonde verdere aanpassingen.

NVIDIA heb ik 'vroeger' wel eens geprobeerd en dan moet je soms zo'n S/PDIF-kabel aansluiten. Bij de GTX275 is dat ook het geval.

Bij mij werkte het wel gewoon direct, dus misschien had suijkerbuijk pech.
HDMI Via adapter
Audio Input for HDMI SPDIF

Requires DVI-to-HDMI dongle and SPDIF audio cable from motherboard to graphics card.

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 02-05-2011 00:29 ]

Verwijderd

Maar dan heb je dus een connector nodig met HDMI aan de ene kant, en DVI en sp/dif aan de andere kant?

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:40:
Maar dan heb je dus een connector nodig met HDMI aan de ene kant, en DVI en sp/dif aan de andere kant?
Nee, zijn gewoon de standaard DVI>HDMI adapters.

S/PDIF sluit je aan door een connector op de videokaart en die van het moederbord aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GTX_275_Amp_Edition/images/power.jpg

De witte aansluiting dus. Dat is trouwens ook een GTX275 :)

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
ik heb 2 gtx 260's en daar zit een audio in op de kaart, zit met een stukje rubber afgedekt. de 275 zal deze ook wel hebben. Dan kan je gewoon een verloopje nemen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of het geluid gewoon van het moederbord digitaal naar de TV?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• haarbal
of het volume op je pc gewoon harder zetten :)

• QuerulouS
Hardstikke bedankt voor jullie reacties!

Fijn om reacties te krijgen van gebruikers die er ervaring mee hebben (bijv. de GTX275 zelf in bezit te hebben gehad) en dus weten dat die kaart de HDMI-standaard ondersteund. Dan hoef ik nu alleen nog maar een DVI-HDMI adapter aan te schaffen en zo'n spdif kabeltje.

Ik heb even de gegevens erbij gehaald van me geluidskaart omdat ik geen onboard geluid heb. Mijn moederbord is een MSI Eclipse SLI met een MSI Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio kaartje (zat in 1 box mobo en geluidskaart).

ik denk dat het wel plug and play moet worden, maar als iemand nog tips heeft met het aansluiten ervan dan hoor ik het graag :)

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-02 16:19
FF dit topic kapen (sorry ;))

Maar ik heb ongeveer dezelfde vraag, maar een iets andere invalshoek. Ik had graag mijn PC via HDMI naar de TV verbonden, mijn huidige graka heeft geen HDMI, en met 2 verschillende kabels werken kan mijn TV niet, en wil ik ook niet. Als ik een 2e videokaart inbouw, puur voor het HDMI-gedeelte (en PhysX), gaan mijn games dan die 2e kaart gebruiken als ik beeld wil hebben via de 2e kaart? Of gaan ze voor de verwerking van beeld de hoofdkaart gebruiken, maar wel de output via kaart 2?

No Gillette, No Minette

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even titelfix, want het gaat hier nadrukkelijk *niet* over SLI

"SLI met 2 verschillende kaarten" -> "2 verschillende videokaarten voor output naar monitor + TV"

Oslik blyat! Oslik!

• Kerberos84
dion_b schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:28:

"SLI met 2 verschillende kaarten" -> "2 verschillende videokaarten voor output naar monitor + TV"
Thx, is idd betere benaming... Ik weet dus niet of mijn huidige vraagstelling duidelijk is:
Mijn huidige PC heeft een Gigabyte 9800GTX+ 1GB GraKa zitten, wat voor mijn toestel snel genoeg is, al mijn huidige games die ik graag speel kan ik met genoeg pracht en praal spelen.
Maar deze graka heeft geen HDMI zitten. Kan ik een 2e kaart installeren (heb 2 PCI-e kaartsloten zitten) waarop dan wel HDMI zit, dit puur voor die functie? Dus echt een low budget graka'tje (zoals een geforce 210 of 8400 of zo)
Gaan mijn games dan nog via de 9800gtx+ lopen als ik beeld heb op mijn TV (via HDMI)? of gebruiken mijn games de power van de kaart waarop het beeld verschijnt?

No Gillette, No Minette

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je games lopen via je primaire adapter, omdat dat de enige is die overlays ondersteunt. Welke dat is kies je zelf in je OS (vermoedelijk Windows). In de regel wil je je krachtigste kaart als primair hebben.

Wat wel zo is, is dat je vaak geen beeld hebt op je secundaire scherm als je een game speelt op je primaire scherm, of dat er een vertekende, halve beeld op te zien is. Minder mooi, maar heeft ook al te maken met hoe Windows met overlays omgaat. Als je TV uit staat heb je er geen last van, maar ga er niet vanuit dat iemand anders film kan kijken vanaf jouw PC terwijl jij zit te gamen.

Oslik blyat! Oslik!

• Kerberos84
En als ik wil gamen vanop mijn TV? Dat gaat dan niet of wel? (OMG, voel me zo'n noob momenteel...)

No Gillette, No Minette

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kerberos84 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:26:
En als ik wil gamen vanop mijn TV? Dat gaat dan niet of wel? (OMG, voel me zo'n noob momenteel...)
Dat kan, maar dan wel op de kaart waar je je monitor/tv aan hebt hangen. En als dat een simpel kaartje is schiet dat neit echt op.

• Kerberos84
Terw_Dan schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:29:
[...]

Dat kan, maar dan wel op de kaart waar je je monitor/tv aan hebt hangen. En als dat een simpel kaartje is schiet dat neit echt op.
Dan is dat geen oplossing voor mij, wil voornamelijk kunnen gamen op de TV, maar die staat in andere ruimte, en is verbonden met een lange (goeie) HDMI-kabel... Voor films en zo te bekijken heb ik een (goeie) mediaplayer...

No Gillette, No Minette

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wil je voornamelijk op de TV gamen of alleen op de TV gamen?

Als je alleen op de TV wilt gamen en de monitor gebruikt voor 'serieuze' dingen, is het niet zo moeilijk, neem dan een DVI-D -> HDMI verloopstuk en trek er een losse geluidskabel langs.

Wil je beide... dan kun je dat trouwens alsnog doen, want je 9800GTX+ heeft neem ik aan gewoon twee DVI-uitgangen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Jouw 9800GTX+ ondersteunt ook dat wat eerder werd verteld over de GTX275. Je moet dus een DVI>HDMI adapter halen en een S/PDIF kabel voor in je pc.

Hier een afbeeldingen zodat het misschien duidelijker wordt:
Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/686/xfx_9800gtx_spdif.jpg

• Kerberos84
Bolletje92 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:42:
Jouw 9800GTX+ ondersteunt ook dat wat eerder werd verteld over de GTX275. Je moet dus een DVI>HDMI adapter halen en een S/PDIF kabel voor in je pc.

Hier een afbeeldingen zodat het misschien duidelijker wordt:
[afbeelding]
Jeps, dat zit idd op de kaart, maar er wordt toch geen geluid meegestuurd hoor... Ik zou ook niet weten hoe het zou moeten overgedragen worden...

Ik vind het eigenlijk erg raar dat de kaart de S/PDIF ingang heeft... Wie heeft hier een verklaring voor?

Dit is de kaart in kwestie
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/imageview.php?image=15729

No Gillette, No Minette

Verwijderd

spdif uit van de moederbord naar spdif ingang van de vga.
Van de vga kaart inwendige gaat het naar de dvi of hdmi stekker.
Van de stekker gaat de audio digitaal (spdif) naar de tv\monitor .

• QuerulouS
Gister heeft meneer de postbode mijn kabeltjes en adapter geleverd. Gelijk geinstalleerd en heb er beeld en geluid uit weten te krijgen. :)

Maar ik moet nog even verder op onderzoek uit gaan hoe ik op beiden geluidsuitgangen geluid krijg. Dus en op spdif en op analoog (waar me speakertjes op zitten nu), want ik moet anders elke keer me audio uitgang veranderen. Of kan dit niet anders?

Dus als ik op me tv wil gamen, dan moet ik me spdif "als standaard apparaat instellen" selecteren. En andersom ook. Dus dat zijn dan weer extra handelingen iedere keer weer.. Heeft iemand hier een oplossing voor? (geluidskaart = MSI Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI-E)

En ik kan ook niet de beeldschermen klonen met de 1080p die me tv ondersteund. Maar dat lijkt mij normaal aangezien me pc-monitor geen full-hd of hd-ready ondersteund en dat de kaart dus op de minder hoge resolutie het beeld genereert. Dus eigenlijk moet ik een full-hd monitor kopen voor me computer zodat ik niet telkens de resolutie moet veranderen, of ik kan primair me tv selecteren maar dan kan ik niks meer op me op doen xD

@Kerberos84 Ik heb het volgende besteld bij Alternate.nl:

Club Nvidia SPDIF 2pin audio. art.nr:JZZU0D (4.99 euro)
Club DVI to HDMI AMD 3/4/5K ser. art.nr: JZZU0B (Deze ondersteund geluidsdoorgave!) (9.99 euro)

(edit: verkeerde persoon ge-@)

• QuerulouS
dion_b schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:28:

Eigenlijk was dat wel de vraag of je 2 verschillende nvidia kaarten op SLI kon zetten en dan met de nieuwe kaart ook hdmi door kon laten voeren.

Maar heb me antwoord al gekregen, dat door de SLI functie mijn huidige kaart waarschijnlijk langzamer zou gaan draaien. En heb gelijk goed advies gekregen om het wel te kunnen laten werken, met gevolg dat ik geen nieuwe kaart hoef te kopen en dat alles nu al functioneel is! _/-\o_

Heb ik al gezegd dat ik blij met jullie ben? ;)

• Kerberos84
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:23:
spdif uit van de moederbord naar spdif ingang van de vga.
Van de vga kaart inwendige gaat het naar de dvi of hdmi stekker.
Van de stekker gaat de audio digitaal (spdif) naar de tv\monitor .
Maar een DVI-stekker heeft toch geen audio??? En op de kaart zit enkel DVI (2x) en een component-uitgang |:(

No Gillette, No Minette

• QuerulouS
Kerberos84 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:58:
[...]

Maar een DVI-stekker heeft toch geen audio??? En op de kaart zit enkel DVI (2x) en een component-uitgang |:(
Dat klopt, DVI-D ondersteund inderdaad geen audio. Maar de DVI - HDMI adapter is uitgevoerd als een DL-DVI-D uitvoering, waardoor waarschijnlijk? de overige 6 pikkies gebruikt worden om audio door te voeren.

Maar op wiki kan je vinden dat met een converter ATI 3000-series en NVIDIA GTX 200-series audio over dvi ondersteunen. Op deze kaarten zit een S/PDIF ingang. bron:wiki Wikipedia: HDMI

• haarbal
Ik had daarnet toevallig een 7600gt in handen en zelfs die had al een spdif ingang.

• Kerberos84
Ik heb de nvidia plug besteld van Club-3D

http://www.club-3d.com/in...ies/video/adapter.en.html

En het werkt!!! Schitterend, ik had zeker 3 of 4 adapterstukjes getest (die bij diverse GraKa's zitten) en die deden het niet (met 1tje kreeg ik een bromgeluid, meer niet), maar met die van Club3D werkt het wel... Alvast bedankt iedereen!!!

No Gillette, No Minette

Pagina: 1