EEE PC nieuwe HDD, nu recovery zonder externe CD rom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405136

Topicstarter
Hallo

Onlangs is de harde schijf van mijn ASUS Eee PC 1001HA (Windows 7) kapot gegaan. Er is toen een nieuwe in gezet (Western Digital 320 GB). Daarna moest ik Windows 7 er opnieuw op installeren, vanaf de bijgeleverde ASUS recovery cd. Here's the kicker: ik heb geen externe CD-rom speler. Dat moest dus vanaf een USB gebeuren. Op een andere laptop heb ik die CD gedraaid, er een ISO van gemaakt dmv MagicDisk. Daarna heb ik het (officiële) Microsoft tooltje 'Windows 7 USB DVD download' gebruikt om de iso op een usb stickje te zetten en bootbaar te maken. Toen heb ik mijn netbookje opgestart, geboot vanaf USB en ik kreeg het windows 7 recovery schermpje. Tot nu toe ging dus alles goed. Maar zodra ik de recovery wilde starten vroeg het programma om de recovery cd, wat dus precies de cd was waarvan het programma draaide! Mijn vraag dus: hoe fix ik dit? Ik heb er over gedacht om gewoon een Windows 7 Ultimate ofzo te downloaden, en opnieuw te proberen. Probleem daarbij is dat het 1) niet legaal is (dat is mijn schijfje dus wel) en 2) de drivers voor mijn eee pc mist.

Wat gaat hier mis (if any) en hoe fix ik het?
Overigens is die recovery cd de enige cd die er bij zat, het is dus niet zo dat het laptopje vraagt om een tweede cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Waarom niet gewoon de versie downloaden die jij hebt ?

Je key werkt gewoon als je de W7 start/HP download hoor.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat dan de drivers missen. Bovendien is het niet veel meer moeite om dit te doen, ware het niet zo dat er iets fout lijkt te gaan. Maar wie zegt dat hetzelfde niet fout zou gaan met een gedownloade versie van Win7? (Ik moet wel toegeven dat ik er helemaal niet aan gedacht heb dat het zo ook nog legaal zou zijn, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Drivers kan je toch gewoon afhalen van de website van Asus.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, maar waarom zou ik niet eerst dit kunnen proberen? Er moet toch een reden zijn dat het niet werkt, en dat moet toch te repareren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
Er zat niet iets van documentatie bij over hoe je dat zou moeten doen? Ik weet bijvoorbeeld dat Acer bij zijn AAO serie een DVD meeleverde waarmee je automatisch een herstel stickje kon maken. Die gooide je in een ander systeem en hij maakte automatische een recovery stick voor het netbookje. Is het ook niet zoiets bij Asus? Dat je dus helemaal geen images moet gaan maken van die recovery cd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, dat zit er niet bij. Ik heb in de gebruikershandleiding gekeken en op de cd zelf gekeken. Er zou dan iets van een programma op moeten staan, maar die is er niet. Jammer, dit soort dingen moet toch gewoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1222772

Hallo,
Heb een vraag over de Asus Eee PC 1001 HA
Zit er een tekstverwerkings programma op.

Mvg,Olivi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 1222772 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 13:49:
Hallo,
Heb een vraag over de Asus Eee PC 1001 HA
Zit er een tekstverwerkings programma op.

Mvg,Olivi
Als je dat wil, kan je dat gewoon installeren. Kan gratis maar Microsoft Office kan je er ook voor aankopen..

Maarja, dat geldt voor elke PC ;)

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1