Toon posts:

Celly1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, weer een topic van mij, mischien een rare vraag maar kan iemand mij vertellen of ik er goed aan ode om van mijn celly 400@500mhz over testappen naar een p3 550e@682mhz, ik bedoel ik wil gewoon een echt groot verschil merken denken jullie dat dat het geval is als ik deze upgrade maak.
Dus van celly naar p3

thx

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

je hebt het wel moeilijk mee he, welke processor je nou wil hebben.
500 mhz vind ik best wel veel eigenlijk. Het hangt er helemaal vanaf wat je er mee wil en hoeveel geld je er voor over hebt. Voor het geld van die processor kan je ook andere leuke computershit halen.
maar goed, het is maar net wat voor soort computerraar je bent.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Kan je die 400@500 niet hoger krijgen? Dan is de noodzaak om te upgraden ook wat minder.
Heb 'm zelf op 552 lopen zonder al te grote kunstgrepen (standaard intel koelertje)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

De PIII is qua instructie-verwerking sneller dan de P2/Celeron. Dus een PIII op 500 MHz zou sneller moeten zijn dan een Celly op 500.
Puur in MHz-en is een verhoging van 500 naar 682 ongeveer 36%. Als je ook nog weet dat niet alleen de CPU maar ook het mobo, geheugen, harddisk en videokaart een rol spelen in de snelheid van het systeem, dan denk ik dat je in praktijk nog geen 10% verbetering zult zien; Windows zal niet sneller booten, maar wellicht heb je 53 FPS i.p.v. 50 FPS in Q3A...of dat de moeite waard is?

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:40

Muggie

8 pm

Overclocken die Celly !

PSN: mug_8pm