Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 23:15
Goedenmiddag,

Zoals de titel al zegt, de downloadsnelheid van mij wifinetwerk is erg langzaam.

Op de pc krijg ik 40mb/s down, 3,5mb/s up en via het wifi netwerk (iPod, iPhone en iPad) krijg ik maar 0,5mb/s down. En het rare is dat ik wel 3,5mb/s up heb!

De router staat op een goede plaats buiten de meterkast en uit de buurt van andere draadloze randapparatuur. Het is zo langzaam sinds een paar dagen, daarvoor was het gewoon goed, en het maakt niet uit of ik mn iPod naast de router legt, of aan de andere kant van het huis!

Weet iemand misschien wat de oorzaak kan zijn? Ligt het aan Apple (misschien wel firmware 4.3.2?) of aan de instellingen van de router (Linksys Cisco WRT120N)?

Alvast bedankt,.

Gr, Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Router al eens gereboot?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Kijk eens welk kanaal de WiFi router gebruikt. Misschien zit de buurman wel op hetzelfde kanaal te duwen. Handig tooltje hiervoor vind ik wirelessnetview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
Ik heb mb router meerdere malen gereboot zonder resultaat. Morgen ga ik dat tooltje eens proberen! Alvast bedankt voor de snelle reacties jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Kanaal wijzigen zal het probleem hoogstwaarschijnlijk oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
Ik heb tenet even naat dat tooltje gekeken en het kanaal veranderd, maar dat heeft geen zin:-( Welke Channel Width moet ik gebruiken, 20 of 40 Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
Ik heb 2 dingen veranderd, van WPA2 personal beveiliging naar WPA personal, en transmission rate (volgens mij) van auto naar 3-45 mb/s en ik heb nu 10mb/s down :-D ook heb ik channel width op auto gezet zodat hij automatisch een kanaal kiest!

Bedankt jongens!
Pagina: 1