Toon posts:

WPA/WPA2 instellen op een idcidu 150N router voor airport

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb 2 airport expres units van Apple.
Ik wil deze heel graag gebruiken om muziek in diverse ruimtes af te spelen.
Om dit optimaal te kunnen doen moet ik de airports aansluiten op mijn huidige draadloos netwerk.
Hiervoor heb ik ooit een icidu 150n router gekocht. Opzich een prima apparaat alleen heb ik het idee dat die wat te nieuw/geavanceerd is voor mijn airports.
Ik de airports namelijk alleen maar verbinden met een WEP of WPA/WPA2 sleutel.
En de router stelt zich standaard op WPA-PSK in..
Nu heb ik wel een WPA/WPA2 optie gevonden maar dan moet ik iets met een radius server instellen. En daar snap ik de ballen van. Ik kan me wel herinnnren dat ik ooit met een oude router dat niet hoefte.
Kan iemand mij hierbij helpen aub?

Gr. Koen

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:33:
Ik de airports namelijk alleen maar verbinden met een WEP of WPA/WPA2 sleutel.
Stel een WPA-PSK/WPA2-PSK wachtwoord op je router in en gebruik dat wachtwoord voor je airports. PSK staat gewoon voor Pre-Shared Key, een radius server is meer iets voor bedrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik het dus niet voor elkaar.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Wat krijg je dan niet voor elkaar?
De router pakt standaard WPA-PSK en de airports kunnen verbinden met een WPA sleutel zeg je zelf. Waarom ben je dan op zoek geweest naar een WPA/WPA2 optie als de router al standaard op WPA-PSK staat?
Je kunt wel met een laptop of iets dergelijks verbinden met je draadloze netwerk?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan gewoon verbinden met alles behalve mijn airport.
Op het moment dat ik hem dus configureer als jij dat nu zegt. dan gaat die op een gegeven moment opnieuw opstarten en dan zou ik daarna (als die goed verbinding maakt) weer terug moeten komen in het airport configuratie programma. Maar dat doet die dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik het nu kan zien moet ik of een manier vinden dat mijn router op WPA/WPA2 gezet kan worden.. zonder dat achterlijke radius gedoe... of dat ik mijn airport toch op de 1 of andere manier kan verbinden hiermee...

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.. ik vind het namelijk een beetje zonder om hiervoor een andere router te kopen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
Je zegt zelf:
Nu heb ik wel een WPA/WPA2 optie gevonden maar dan moet ik iets met een radius server instellen.
Die 2e quote gaat over een instelling op je router neem ik aan? Je zegt in quote 1 dat je router al standaard op WPA staat. Waarom dan blijven zoeken naar een optie om je router op WPA te zetten? En hoe heet die optie waar je mee bezig bent?

Je hebt niet iets van een mac filter ingesteld op je router of iets dergelijks? Ik heb heel sterk het gevoel dat je naar het verkeerde aan het zoeken bent namelijk.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Bij de security setting van mijn wireless staan de opties:

GEEN
WEP
WPA/WPA2 (met dat gekke radius gebeuren)
WPA-PSK/WPA2-PSK

Op die laatste staat hij nu ingesteld (mijn router)
Ik heb alleen echter bij het instellen van mijn airport express niet de optie om wpa-psk te selecteren.
Als ik dan dan negeer en bij wpa toch het wachtwoord dat in mijn router bij wpa-psk staat invul... dan start de airport opnieuw op. en dan vind het configuratie programmaatje hem niet meer. Dit terwijl diet met mijn oude router zo wel ging.

En nee ik kan helaas niet die oude router meer gebruiken. Aangezien dat een adsl router is... en dat heb ik niet meer.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zoals ik al aangaf staat PSK gewoon voor Pre-Shared Key... Daar maakt de airport express met de optie WPA(2) ook gewoon gebruik van.
Volgens mij is het logisch dat je hem niet meer vindt, aangezien hij dan onderdeel is geworden van het ICIDU netwerk. Welke kleur heeft het lampje na het opnieuw opstarten? Zie ook hier. Probleem lijkt mij meer te liggen bij het instellen van je Airports.

[ Voor 2% gewijzigd door Nivk op 03-05-2011 18:02 . Reden: lampje ]

Pagina: 1