Toon posts:

Probleem AVR 255?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Ik heb het volgende probleem:

Ik bezit een Harman Kardon AVR 255 versterker met daarbij de speakers van Canton CD 1011
(7.1 set).

Probleem is als ik de volume harder zet naar bijvoorbeeld 20 DB dan gaat de rechter speaker opeens zachter in volume. Zet ik de versterker 5 DB terug in volume dan pakt de speaker langzaam weer zijn goede volume op zoals het linker kanaal en is het stereobeeld weer in orde.

Ik gebruik 6MM dikke koper kabel (kwaliteit snoer dus) die ongeveer 4 meter lang zijn per speaker.

Ik heb nog niet de processor gereset omdat ik natuurlijk dan alles opnieuw moet inrichten.

2de probleem is :
Ik heb een iritante ticksound als ik van een Dolby zender omschakel naar bijvoorbeeld SBS6 etc.
Iemand daar ook bekend mee? dus als ik van een tv kanaal omschakel van Discovery Showcase (dolby digital sound) naar RTL4 / SBS6 (PCM volgens mij?) dan hoor je een TICK in de BACK speakers.

Ontvanger is een Humax 5050C.

Wellicht onhandig de vragen tegelijk te stellen maar goed wellicht kan iemand mij helpen met dit probleem
vind het eerste probleem belangrijker overigens ;).

gr,

Tim

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-10-2025
6 MM, what the... 8)7
Ik denk dat het probleem bij de H/K ligt.

[ Voor 50% gewijzigd door EcktenBaas op 01-05-2011 10:53 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:49:
Hoi Allen,

Ik heb het volgende probleem:

Ik bezit een Harman Kardon AVR 255 versterker met daarbij de speakers van Canton CD 1011
(7.1 set).

Probleem is als ik de volume harder zet naar bijvoorbeeld 20 DB dan gaat de rechter speaker opeens zachter in volume. Zet ik de versterker 5 DB terug in volume dan pakt de speaker langzaam weer zijn goede volume op zoals het linker kanaal en is het stereobeeld weer in orde.

Ik gebruik 6MM dikke koper kabel (kwaliteit snoer dus) die ongeveer 4 meter lang zijn per speaker.

Ik heb nog niet de processor gereset omdat ik natuurlijk dan alles opnieuw moet inrichten.

2de probleem is :
Ik heb een iritante ticksound als ik van een Dolby zender omschakel naar bijvoorbeeld SBS6 etc.
Iemand daar ook bekend mee? dus als ik van een tv kanaal omschakel van Discovery Showcase (dolby digital sound) naar RTL4 / SBS6 (PCM volgens mij?) dan hoor je een TICK in de BACK speakers.

Ontvanger is een Humax 5050C.

Wellicht onhandig de vragen tegelijk te stellen maar goed wellicht kan iemand mij helpen met dit probleem
vind het eerste probleem belangrijker overigens ;).

gr,

Tim
Ik heb dit probleem (jou probleem 1) ook gehad, de reciver is een paar keer terug geweest omdat het probleem zich mij direct opviel. Helaas konden ze het bij HK niet reproduceren, en heb de reciver 3x als ok terug gekregen.
Bij mij deed het probleem zich alleen in een van de surround modus voor. Bij stereo was er niets aan de hand, ik kreeg steeds meer het idee dat het een productie fout van de DSP betrof. Uit eindelijk heb ik na 4x heen en weer sturen een nieuwe AVR255 gekregen van mijn leverancier, deze werkt vanaf dag 1 perfect.

[ Voor 25% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2011 10:56 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hebben jullie de software al eens geupdate? dit is mogelijk dmv een RS232 kabel

p.s. werkt HDMI-CEC bij jullie wel? de 255 van mij weigert hieraan mee te werken, terwijl de ps3 het wel normaal doet.

[ Voor 43% gewijzigd door Fietsbel op 01-05-2011 11:14 ]

39

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn versterker voorzien van de laatste firmware. HDMI-CEC is mij niet bekend, geen idee of het dus werkt ;).

Ik heb een AC ryan stream kastje erop aangesloten en de Humax 5050C rechtstreeks naar de TV om kwaliteit verlies te voorkomen. De Ryan moest wel naar de versterker voor DTS-Master sound via HDMI kabel. (kan niet via SPdif).

verder heb ik slechte ervaring met de versterker terug sturen. Ik hoop het dan liever zelf op te kunnen lossen. deze AVR 255 heb ik namelijk gekregen van MEdiamarkt aangezien ik hiervoor een 768 type had deze was defect en viel nog binnen de garantie, lang verhaal kort te maken, deze opgestuurd kreeg ik hem defect terug met een ander frontje die er niet ophoorde, weer terug gestuurd 3 maand verder intotaal kreeg ik een nieuwe maar dit bleek een 2dehandse te zijn met heel veel schade!
Ik dus boos en min of meer gedreigd dat ik de winkel leeg trek als ik NU geen oplossing kreeg en dat is dus een nieuwe HK uitzoeken in de schappen. (de 255 is dat geworden).

Ondanks die problemen blijf ik nog trouw aan HK. Het is meer die repair sjop waar Mediamarkt gebruik van maakt die maakt de naam stuk.

Oke back to topic:

Bullet NL na het lezen van jou bericht ga ik dan maar eerst de boel eens resetten :( kijken of dit wat uithaalt.
thx zover voor de reactie's.

gr,
Tim

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de google dudes die wellicht hetzelfde probleem hebben:

Probleem opgelost door de receiver te resetten. En opnieuw ingesteld met de EZset microfoon.

Thx voor de reply's.
Pagina: 1