Ik heb ff dit topic gelezen, ten minste het meeste.
Ik sluit me hier bij aan:
Zo als al vaker is gezegd warme lucht stijgt op en die blaas je nu weer naar binnen
Zelf heb ik ook een Core i7 920 met 6GB RAM, alleen ik heb een HD5770 graka.
Mijn CPU temps zijn in IDLE zo rond de 40 graden met de STOCK cooler @ 950-980RPM en ingame tikt hij af en toe de 60 graden aan met 1000-1090RPM
Dus er is wel degelijk iets mis met je koeling.
Ik las ook dat je zei dat je de koelpasta over de processor had uitgesmeerd, deed ik eerst ook, werd mijn CPU ook erg warm. Wat ik nu doe is gewoon een beetje koelpasta, ter grote van een erwt in het midden van de CPU en de koeler er op zetten en dan kruislings de pinnen er in drukken, dit scheelde bij mij 20 graden.
Uitleg: Door dat je het uitveegt creëer je luchtbelletjes waardoor het contact tussen de heatsink en de CPU niet goed is. Daarnaast is het helemaal niet nodig op je cpu helemaal vol te hebben met koelpasta, want het deel van de koeler dat contact moet hebben heeft maar een diameter 1 á 1,5 cm.
Ik heb voor in een 80mm case die naar binnen blaast en aan de achterkant eentje van 120mm die naar buiten blaast en een cooler op mijn graka. Geen fans vanuit andere richtingen, daarmee verstoor je juist de airflow.
EDIT: Ik heb Turbo Boost, HPET etc. allemaal gewoon aan staan.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 03-05-2011 13:43
]