[W7 64-bit] programma's kunnen niet meer schrijven naar HDD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNAx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-03-2023
Sinds kort heb ik heb probleem dat programma's niet langer bestanden kunnen wegschrijven naar mijn HDD. Ik merkt het voor het eerst toen ik met Firefox 4 niet langer bestanden kon opslaan in mijn downloads map. Gewoon naar mijn documenten kon wel (Staat op de D schijf (HDD), C schijf is Windows (SSD)) Toen kon met utorrent ook geen bestanden meer downloaden (ook naar de map downloads). Als ik vervolgens de programma's uitvoer als admin (via de compatibiliteits tab) dan kan het weer wel, maar dan moet ik bij iedere startup ervan weer een waarschuwing weg klikken. Nu merk ik ook dat games niet willen saven omdat ze niet kunnen/mogen schrijven.

Ik had hier eerst geen last van, een paar dagen geleden begon het opeens. Ik heb maar 1 account en dat is ook een administator account. Toch heb ik dus niet overal toestemming voor (opeens). Iemand die weet wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 11:20
Zeggen de event logs iets? Of maakt deze geen melding. Dan ben ik vooral benieuwd naar de logs van de security (eff filteren op adit fail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNAx
In de logboeken (heb de NL versie van W7) kan ik onder beveiliging niets vinden van fouten. Alleen de categorie informatie laat dingen zien. Ik weet niet zeker of ik goed gefilterd heb op adit fail (kon de NL versie niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

PeeCee schreef op zondag 01 mei 2011 @ 01:46:
... (eff filteren op adit fail).
Typo, hij bedoelt "Audit failure"

Maar effe serieus, heb je niet toevallig met de permissions op je HD zitten spelen?
Everyone groep weggehaald, ofzo?

[ Voor 25% gewijzigd door Brahiewahiewa op 02-05-2011 00:31 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNAx
Ik heb nergens mee zitten spelen, ik zou niet weten hoe ik de permissions op mijn HD zou kunnen aanpassen! Ook van de everyone groep weet ik niets, ik heb hem in ieder geval niet verwijderd. Waar zou ik dit eventueel moeten kunnen vinden?

Het vreemde is, ik kan in sommige mappen bestanden prima opslaan zonder FF als admin te starten, maar andere mappen weigert hij. Ook het maken van een nieuwe map heeft geen zin omdat hij daar ook weer niet in opslaat.