[Ubuntu] Lege schermen met Unity

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Ik heb een vaag probleem met de unity en tevens gnome3 omgeving. Sommige vensters worden leeg weergeven. Soms helpt minimaliseren/maximaliseren om weer beeld te krijgen, maar soms ook niet.
Ik heb al lopen switchen tussen video drivers, maar dat mag ook niet baten. Wat apart is, is dat wanneer ik een screenshot maak het venster ook leeg is. Verder ben ik niemand tegen gekomen die dit ook heeft en daarom ben ik een beetje ten einde raad. In Windows 7 heb ik trouwens nergens last van, aero werkt naar behoren.

Moederbord met onboard graka: MSI P6NGM-FD
Processor: E6xxx serie
2GB werkgeheugen en een 1,5TB WD green schijf.

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/6484/blankwindow.png

[ Voor 5% gewijzigd door stijnos1991 op 01-05-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 20:23
Bij een screenshot worden eerst gegevens naar de videokaart gestuurd (beeld en alles), deze voegt ze samen, en vervolgens worden ze teruggstuurd en in het klembord gezet.
Als je screenshots er ook zo uit zien, zal het probleem dus ergens zitten voordat het naar de signaal naar de videokaart wordt gestuurt.

Bij welke soort programma's gebeurt dit? Zijn het steeds dezelfde? Zit er een patroon in, bijvoorbeeld alle programma's in Python?

meer gegevens = grotere kans op oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Als het goed is is het een g7xxx core als gpu op dat moederbord, misschien is het een driver issue? indien je inderdaad de nvidia core gebruikt is het misschien verstandig even te kijken welke driver je gebruikt en misschien even de andere te testen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de NVidia-driver geïnstalleerd? Bij mij was dit probleem opgelost door versie 173 te installeren, in plaats van current.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:06:
Heb je de NVidia-driver geïnstalleerd? Bij mij was dit probleem opgelost door versie 173 te installeren, in plaats van current.
Raar, ik had via de 'Restricted drivers' al de 173 aangezet en daar had ik ook nog steeds lege schermen. Nu heb ik het geprobeerd via synaptic (current verwijderen en 173 installeren) en het lijkt nu goed te gaan!