Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-08 11:50
Ik zit dus met een 2,5" Seagate FreeAgent GoFlex van 1,5TB (Mac editie uit de VS) die via USB2.0 en FW800 werkt (apart ook nog USB3.0 en esata adapters te koop maar doet niet ter zake denk ik) en USB/FW800 powered is. Via computer: geen probleem werkt als een zonnetje en geformatteerd in NTFS.

Aan de tv heb ik echter een Pioneer BCS-FS500 staan (compacte blu-ray home cinema) die een USB poort heeft waarmee ik makkelijk filmpjes kan kijken vanaf een USB-stick of externe schijf. Als ik mijn Seagate inplug dan begint het lampje van de schijf te branden én je hoort het motortje opvoeren, maar toch geeft de bluray-speler rechtsboven in het scherm een USb logootje met een rode streep door.

Nu het zeer voor de hand liggende antwoord is: USB poort levert niet genoeg stroom, typisch voor zo'n USB-powered drive... Maar de drive start wel degelijk (je hoort dat het motortje zijn snelheid haalt) én de bluray-speler detecteert hem ook! Op de site van Pioneer kan ik er echter weinig over vinden en in de handleiding lees ik enkel dat "niet alle USB drives gegarandeerd werken" en "USB drives die software nodig hebben om te werken ook niet werken". Software heeft ie niet nodig, incompatibel misschien? 1,5TB boven een mogelijke 1TB grens van de speler?

Een WD drive van 1TB met aparte voeding werkt wel, alsook een USB-stick van 16GB.

Ik weet het niet... Wie kan me helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Terrestraeon op 30-04-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

mace

Sapere Aude

Kan je zo'n kabeltje regelen waar 2 USB-stekkers aan zitten zodat je hem van wat meer prik kunt voorzien?

Zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xy2vN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Ik heb in mijn DVD-recorder nog een USB-poort, geen idee of die extra kan poweren...

Ik ben in ieder geval niet van plan om een andere schijf te gebruiken, ik zoek echt wel een oplossing voor deze.
Als zo'n USB-kabel die jij me zegt werkt dan is het ok... maar als het daar nou niet aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KOICE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 13:42
Kan de Pioneer BCS-FS500 wel overweg met de NTSF indeling zoals hij nu is geformateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
KOICE schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:45:
Kan de Pioneer BCS-FS500 wel overweg met de NTSF indeling zoals hij nu is geformateerd?
Grote kans dat idd daar het probleem zit, meestal kunnen dergelijke apparaten idd niet omgaan met ntfs. Probeer eens fat32 of als je daar de mogelijkheid toe hebt een ext2 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Hij kan wel met NTFS overweg, FAT16, FAT32 en NTFS staat in de handleiding, bovendien werken mijn WD drive en USB-stick wél met de speler die beide NTFS geformateerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Chris5488 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:24:
Als zo'n USB-kabel die jij me zegt werkt dan is het ok... maar als het daar nou niet aan ligt?
Dan is het wat anders he :o

Maar ik denk dat je HDD inderdaad niet genoeg stroom krijgt. M'n 1.8" portable doet 't ook niet overal en ook bij mij spint hij wel op(maar vreemd) en gaat het lampje branden

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat het schijfje wel opspint, maar blijkbaar niet voldoende op toeren kan komen en daadwerkelijk kan lezen/schrijven, puur omdat hij stroom tekort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Goed, dan zal ik eens voor zo'n kabeltje gaan kijken. Kans is groot dat dat het probleem wel zal zijn. Ik dacht eerst van niet omdat hij wel opspint maar ik hoor nu van jullie dat hij ondanks het opspinnen toch te weinig stroom kan krijgen.

Bedankt iedereen!

[ Voor 8% gewijzigd door Terrestraeon op 01-05-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 09:43
Je zou even een powered usb hubje er tussen kunnen gooien, hoewel de kans bestaat dat de tv hier weer niet mee om kan gaan. Anders even zelf een usb power injector maken, gewoon een usb wall charger die je voor een paar euro op ebay vindt (pak dan wel voor de zekerheid een 1000mA versie) en z'n kabeltje als mace linkte, of zoiets icm een 5v adapter:
Afbeeldingslocatie: http://www.streakwave.com/mmSWAVE1/Images/5VUSB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Een powered USB-hubje ga ik niet doen. In de handleiding staat letterlijk dat hubs niet altijd werken dus daar wil ik het niet op wagen.

Maar dat laatste lijkt wel interessant, met een 5V adapter is in mijn situatie wel iets handiger. Maar dan moet ik die 5V adapter wel nog apart kopen? Die foto die je laat zien toont wel een bizarre 5V-plug, die lijkt zo dun?
Zal daar nog eens naar zoeken... Of heb je misschien een precieze naam hoe zoiets noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Chris5488 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:04:
Een powered USB-hubje ga ik niet doen. In de handleiding staat letterlijk dat hubs niet altijd werken dus daar wil ik het niet op wagen.

Maar dat laatste lijkt wel interessant, met een 5V adapter is in mijn situatie wel iets handiger. Maar dan moet ik die 5V adapter wel nog apart kopen? Die foto die je laat zien toont wel een bizarre 5V-plug, die lijkt zo dun?
Zal daar nog eens naar zoeken... Of heb je misschien een precieze naam hoe zoiets noemt?
Volgens mij hebben die plugjes heel vaak verschillende diktes en is er niet echt een standaard voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 09:43
Bij de meeste universele voedingen zitten wel verschillende plugjes, maar een y-kabeltje icm een usb netlader is denk net zo makkelijk, zijn namelijk overal wel te vinden voor weinig (bv hier of hier, of natuurlijk delaxetreme/ebay als je wat meer geduld hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Mmm dan denk ik dat ik het bij zo'n dubbele USB kabel houd. Mocht het dan toch zo zijn dat ik geen extra USB poort (om te voeden) bij mijn bluray speler krijg (of die van de dvd-recorder niet voldoende zou zijn), dan kan ik nog zo'n USB netlader bijhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Behalve dat mogelijke voeding probleem, wellicht heeft het apparaat problemen met bepaalde vormen van NTFS:

http://www.areadvd.de/hardware/2010/pioneer_bcs_fs500.shtml

Helemaal duidelijk is het me niet... ik lees ook elders (site kwijt) dat de paragon drivers op de mac (Ik zie het woord "mac" in je post...) soms raar doen en een iets minder compatible NTFS formaat opleveren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nooit Paragon NTFS gebruiken, levert problemen op. Gebruik van NTFS-3G, icm Fuse. Meest recente build: http://macntfs-3g.blogspo...for-mac-os-x-2010102.html

Maar als je te weinig power hebt, zoals hierboven vaak gepost is: meer power regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Ik heb de drive gewoon in Windows 7 geformateerd naar NTFS. Er is geen mac aan te pas gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
Vorige week dat kabeltje besteld, MAAR...

Sinds dinsdag mijn eerste Mac ontvangen, maar OSX zei dat deze de schijf niet kon lezen!
Herstellen ging niet want dan moest hij geformateerd worden. Ok mijn 900GB bestanden dan er weer allemaal afgehaald om dan in Windows opnieuw te formaterennaar ntfs, nog steeds niet leesbaar in OSX! Ok, in OSX dan maar geformateerd naar FAT, en toen kon OSX het natuurlijk lezen. Dan in Windows aangesloten en opnieuw geformateerd naar ntfs, en toen kon OSX hem wél lezen!

Bizar... anyway nu is hij GOED geformateerd, maar dat zette mij natuurlijk aan het denken... Zou het dat mijn Pioneer speler hem daarom ook niet kon lezen? Een paar filmpjes op gezet en eens aangesloten op de speler EN VOILA hij doet het! En juist op dat moment valt dat USB-kabeltje in de bus dat me 10 euro kostte en nog eens 9 euro verzendingskosten... Had ik dat eerder geweten :'(

Anyway terugsturen om geld ga ik niet doen, want dan moet ik het terugzenden ook nog betalen om uiteindelijk 10 euro terug te krijgen... nee laat het dan maar. Anyway misschien dat anderen hieruit geleerd hebben? Als zij zo'n probleem hebben eens te formatteren in een ander besturingssysteem en nadien opnieuw naar ntfs in windows om resultaat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zo`n Y kabeltje is nooit weg hoor ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Je kunt het kabeltje altijd nog op V&A zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
johnkeates schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:52:
Nooit Paragon NTFS gebruiken, levert problemen op. Gebruik van NTFS-3G, icm Fuse. Meest recente build: http://macntfs-3g.blogspo...for-mac-os-x-2010102.html

Maar als je te weinig power hebt, zoals hierboven vaak gepost is: meer power regelen!
Mag ik vragen waarom niet?
Ik gebruik 'm nu al 'n paar jaar voor mijn NTFS needs en heb tot nu toe geen klachten.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reden dat je problemen hebt is waarschijnlijk omdat je externe schijf in feite twee hardeschijven zijn. 1TB is namelijk de grootste 2,5" disk naar mijn weten. Dus of enorm veel platters of gewoon twee hardeschijven in een hardware JBOD/RAID0 zoals externe disks wel vaker zijn. Dat kun je checken door de dikte te meten. Een normale notebook disk is 9,5 tot 12,5 millimeter dik, grofweg een centimeter.

USB met losse power stekker is mogelijk, maar dan valt het voordeel van USB powered HDD weer weg. Een normale externe HDD is daarom aan te bevelen, die maar uit één hardeschijf bestaat en dus ook beperkte spinup current nodig heeft. Op je USB poort hoort iets te staan als 5V 1A, dat betekent 5*1 = 5W max vermogen. Vaak is dit slechts een halve ampere dus 2,5W en dan krijg je dit soort problemen.
Pagina: 1