Omdat mijn 10 jaar oude Pioneer receiver afgelopen week is overleden, moet ik een nieuwe hebben. Mijn oog is inmiddels gevallen op de Onkyo TX-SR608, dus daar heb ik geen hulp meer bij nodig. Daarnaast is er hier ook een nieuwe 3D TV in huis gekomen, waar ik ook rekening mee gehouden heb bij mijn keuze.
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is dat 'verzamelen op één punt' wat die receivers tegenwoordig allemaal kunnen. Al je apparaten aansluiten op je receiver en één kabel naar je TV dus. Mijn situatie was hier Ik heb een paar vraagjes:
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is dat 'verzamelen op één punt' wat die receivers tegenwoordig allemaal kunnen. Al je apparaten aansluiten op je receiver en één kabel naar je TV dus. Mijn situatie was hier Ik heb een paar vraagjes:
- Is het nog nodig om HDMI én optisch van mijn HTPC naar de receiver te laten lopen? Hiervoor had ik gewoon optisch naar mijn Pioneer receiver, en HDMI naar mijn TV. Is tegenwoordig geluid via HDMI net zo goed als via optisch? Zo ja scheelt me dat weer een kabeltje.
- Ik heb vandaag even 3D uitgeprobeerd door een 3D-filmpje met PowerDVD 11 af te spelen op mijn HTPC die verbonden is via HDMI. Dit gaf gewoon 3D-beeld. Ik heb gehoord dat HDMI 1.4 nodig is voor 3D, betekent dit dat mijn kabel HDMI 1.4 is? Ik heb geen idee
scheelt me ook weer aanschaf van nieuwe kabel.
- Als ik kijk naar de achterkant van de SR608, wordt me niet echt of dat 'met één kabel naar TV' ook voor component geldt. Kan ik HDMI én component apparaten via één kabel met mijn TV verbinden?