Port Multiplier (e-sata)??

Pagina: 1
Acties:

• BaseM
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10-2024
Ten eerste nog van harte met de koningin.
Ten tweede heb ik een vraag over bovenstaand onderwerp, nu diverse topics hier al gelezen te hebben.
Ik ben in het bezit van een externe harde schijf met plek voor 4 harde schijven. Op deze externe hdd zit een esata aansluiting. Ik wil deze (enkele) aansluiting op mijn pc via esata aansluiten. Volgens mij heb ik dan een port multiplier nodig. (aangezien mijn mb dit niet ondersteund. Asus M4A785D-M Pro)
Nou is mijn vraag; Wat moet ik eigenlijk kopen? (ik heb bij addonics al gekeken)en moet ik deze dan ook met de aanwezige (bijv. 5 stuks) interne sata aansluitingen ook aansluiten?
Volgens mij zoek ik alleen een controller met 1 x esata uit en 1 x sata host, waaraan dan 4 x een sata schijf kan hangen, en volgens mij is dat er niet.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Verwijderd

Silicon Image fakeRAID controller met eSATA plug zou moeten werken; Silicon Image ondersteunt PMs namelijk prima, aangezien ze zelf de uitvinder zijn als ik dat goed heb onthouden.

Kaartje kost iets van twee tientjes en is onder vele merkjes te koop. Silicon Image SiI-3132 chip moet je op letten. Absoluut geen PCI chips nemen die zijn bagger. de SiI-3132 is PCI-express en dual port SATA/300. Je weet dat je met port multiplier die snelheid deelt, maar zonder gebruik van RAID zou dat verder prima moeten werken tegen nauwelijks snelheidsverlies. Controller is dan PCI-express 1.0 x1 (250MB/s).

• BaseM
Bedankt voor je snelle reactie,

Als ik dus zo'n pci slotje koop bijv. van addonics kunnen daar dan de 4 harde schijven via de externe behuizing met 1 x een esata naar me desktop mee aangesloten worden?

bijvoorbeeld met deze pricewatch: Addonics SATA/IDE RAID PCI-E Controller ?

Verwijderd

Slechte site, maar de driver download geeft aan dat deze een JMicron JMB363 controller heeft; geen Silicon Image SiI-3132. Ik zou nog even verder zoeken, maar je bent al in de buurt. :)

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06
je kunt ook even hier https://ata.wiki.kernel.org/index.php/SATA_hardware_features kijken welke controller wat ondersteund _/-\o_

• BaseM
Zo heb de externe hdd eindelijk werkend met een Dawicontrol Pci-e kaart. (310e) Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1