Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarde oud server systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
beste Tweakers,
Binnenkort wil ik mijn oudere servers vervangen en ik ben benieuwd wat deze nog waard zijn als ik ze verkoop zonder besturings systeem of software maar gewoon kaal.
Het gaat om de Dell Poweredge 2650 en Poweredge 860.
met de verkoop van de ouder server hoop ik een deel van de nieuwe te bekostigen en hoop dat iemand mij een indicatie kan geven of dit nog mogelijk is.
Alvast bedankt.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

ik zou zeggen kijk eens op:
http://www.it-recycling.nl
http://www.ixushardware.nl/du/hardware/default.aspx

[ Voor 40% gewijzigd door WPN op 30-04-2011 19:57 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

PE2650 - Maximaal 100 of hij moet heel compleet zijn, met veel ram (8Gb of meer) en grote disks (bijv. 300GB/stuk)

PE860 - rond de 100, misschien iets meer als hij een Core2 variant Xeon aan boord heeft ipv PentiumD, DRAC management kaast en hardware raid aan boord zijn ook pluspunten. Iig niet echt veel geld helaas.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Is er maar een antwoord voor deze servers, wat een gek er voor geeft..

Hoe dan ook missen de preciese specs, evt. dingen als een perc controller, drac en dual psu kunnen het nog aantrekkelijk maken, anders weegt het energie verbruik (wat zich voornamelijk vertaald in warmte en lawaai) niet op tegen de beperkte performance van die modellen (p4 xeon series).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat lijkt mij de beste plek om te zoeken/posten.

Dit is geen onderwerp voor PNS :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.