[Bootcamp] Kan geen partitie aanmaken? (deel 2)

Pagina: 1
Acties:

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Goedenavond allen :)

Hier ben ik weer, en ik kan weer geen partitie maken via Bootcamp om zo Windows te draaien op mijn Mac. }) Jammer genoeg denkt Bootcamp er niet zo positief over, ik krijg namelijk altijd een fout:
"De schijf kan niet in partities worden verdeeld, omdat sommige bestanden niet kunnen worden verplaatst"

Gelukkig heb ik het internet nog en die zegt dat ik alle bestanden die groter zijn dan 1gigabyte moet verplaatsen naar een externe harde schijf en daarna zal het wel goed gaan, leuk! Ik heb geluisterd naar het internet maar het bleek jammer genoeg niet te werken, nog steeds dezelfde fout. Het internet zei me ook dat ik m'n schijf moest defragmeteren, ook dit heb ik gedaan (iDefrag 1.7). Ook dit heeft niet geholpen...

Het programma Drive Genius 3 wou ik ook een kans geven, die kan namelijk defragmeteren door het systeem in een minimale shell op te starten. Nu ja dat zeggen ze op de website bij mij komt er een fout en start OSX gewoon weer op :)

Toen ben ik zelf maar wat gaan proberen en heb ik via de OSX-dvd een partitie proberen aanmaken, deze geeft uiteindelijk de melding "not enough space on device". Vreemd aangezien er bijna 50gigabyte vrij is voor het aanmaken van een 20gig-partitie. Ook de schijf(/bevoegdheden) herstellen heeft het probleem niet opegelost..

Disk Inventory X geeft dit plaatje: http://tweakers.net/ext/f/WdJf1qsstv4akvqp89rKimGe/full.png

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ohja, formatteren en een virtuele machine gebruiken is geen oplossing. Het OS is X.6.7

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
Dit heb ik ook vaker gehad, maar de enige oplossing is toch echt eerst alles opslaan via een extern HDD en vervolgens een schone installatie. Dan weer alles terugzetten.
Vraag me niet waarom dit zo hoort, vind ik ook uber storend. Als je al een tijdje je Macbook gebruikt en de partitie wilt verwijderen om vervolgens een grotere te maken heb je dit ook. Dus kies goed hoeveel GB je wilt gebruiken.

• filenox
Dus het superieure OS X kan nog eens geen paritites aanmaken? (knipoog naar Apple fanboys ;))

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Kan wel, maar dit heeft er gewoon mee te maken dat er niet genoeg aaneengesloten vrije ruimte is om die partitie te maken.
Een oplossing is inderdaad een schone install en alles terug zetten. Waarom? Simpel: op die manier begin je de schijf terug te vullen vanaf het begin en wordt de data achtereenvolgens teruggezet. Zo blijft de overige schijfruimte ongebruikt en zijn er dus geen fragmenten die op het einde van de schijf blijven hangen waardoor je geen nieuwe partitie kan maken.

In principe zouden er ook tools moeten bestaan om alle data terug netjes aan elkaar te 'plakken' in een fysiek logische volgorde, in plaats van enkel de fragmenten terug bij elkaar te zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Darkstar op 30-04-2011 22:58 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• filenox
"Compact
Moves all files on the selected volume to the beginning of the volume. Useful for resizing a volume, or to improve free space fragmentation without running a full optimization." Die moet ik hebben dus :)

Edit: Natuurlijk is er geen enkele gratis tool te vinden die het werkje wilt doen....

[ Voor 19% gewijzigd door filenox op 01-05-2011 10:40 ]

• filenox
Het programma TechTool Pro 6 heeft me laten weten dat de 'free space fragmentation' 99.96% is. Geen wonder dus dat het niet lukt. Het defragmenteren gaat echter niet met het programma..Pffff... How hard can it be... :X

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

filenox schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:30:
Het programma TechTool Pro 6 heeft me laten weten dat de 'free space fragmentation' 99.96% is. Geen wonder dus dat het niet lukt. Het defragmenteren gaat echter niet met het programma..Pffff... How hard can it be... :X
Met bijvoorbeeld iDefrag kan dat wel, het kost helaas wel geld.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 07:45

Releases

Ja maar!

Even de permissies van je partitie/HD herstellen, zodoende werkte het bij mij wel na het herstellen van de permissies.

• filenox
@Digistorm gratis lijkt me leuker :)
@Releases "Ook de schijf(/bevoegdheden) herstellen heeft het probleem niet opegelost.."

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Heb je een Time Machine backup?
Ik heb het zelf gisteren even getest: opstarten vanaf een Mac OS X install DVD en vervolgens via Hulpprogramma kiezen om een backup terug te zetten. Op die manier wordt de partitie terug netjes van voor af aan opgevuld. Het duurt een paar uurtjes, maar defragmenteren ook dus uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.
Zo weet je ineens dat je TM backup goed werkt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Darkstar op 02-05-2011 09:13 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Hm, klopt :) Ik heb dezelfde ervaring, en heb 't met iDefrag gecheckt. Maakt het zichzelf overbodig ;) Er is overigens ook een trial versie van iDefrag waarmee je wel de status van je schijf kan bekijken. Dan weet je in feite genoeg.

Hier stond achterhaalde informatie…

• filenox
Mmm leuk dat je het even hebt uitgeprobeerd :)
Ik ga nu nog even Time Machine syncen en daarna een poging wagen! *O*

[ Voor 3% gewijzigd door filenox op 03-05-2011 17:37 ]

• filenox
Gelukt _/-\o_
Pagina: 1