Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:54
Ik kreeg vandaag toen ik mijn PC opstartte de melding in Windows 7 dat mijn Samsung Spinpoint F3 de geest gaat geven. Moet ik dit geloven of kan het ook heel goed onzin zijn? Hij geeft de melding nu net weer. Er staat er is een probleem met de harde schijf gevonden. Wel vreemd want het schijfje is net een jaar oud.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 12:30
Robolokotobo schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:04:
Ik kreeg vandaag toen ik mijn PC opstartte de melding in Windows 7 dat mijn Samsung Spinpoint F3 de geest gaat geven. Moet ik dit geloven of kan het ook heel goed onzin zijn? Hij geeft de melding nu net weer. Er staat er is een probleem met de harde schijf gevonden. Wel vreemd want het schijfje is net een jaar oud.
Hij heeft bij mij ook eens gezegd en toen was het waar. Schijfje hield het een week vol en daarna it was overrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:42

InFamous

excommunicado

Download even hdtune check op bad sectors en kijk vooral je smart na

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

En maak een goede backup, nu het nog kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
_Arthur schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:09:
En maak een goede backup, nu het nog kan ;)
Already done

HD Tune is aan het scannen ben benieuwd. Ik laat het wel even weten.

[ Voor 17% gewijzigd door Robolokotobo op 30-04-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/ heb ook een samsung spinpoint f3, nu ongeveer 9 maanden denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:30:
:/ heb ook een samsung spinpoint f3, nu ongeveer 9 maanden denk ik..
Nou en.

Er gaan altijd wel een paar schijven redelijk snel kapot. De meeste werken echter makkelijk 5 jaar zonder enige problemen. Gewoon zorgen voor een goede backup en er is niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
Robolokotobo schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:04:
Voor zover ik bekend ben, leest W7 ook SMART info uit van je HDD's... Waarschijnlijk is er daar een value die violated is... Maar als SMART begint te klagen, dan is het meestal tijd om de schijf te vervangen, dringend...

Wat zegt HDTune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
HyperBart schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:52:
[...]

Voor zover ik bekend ben, leest W7 ook SMART info uit van je HDD's... Waarschijnlijk is er daar een value die violated is... Maar als SMART begint te klagen, dan is het meestal tijd om de schijf te vervangen, dringend...

Wat zegt HDTune?
Of garantie claimen, ik heb de ervaring dat schijven of snel kapot gaan of zomaar > 10 jaar mee draaien.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zorgen dat je een goede backup hebt (heb je al las ik), schijf SMART status checken en uitgebreide schijfcontrole uitvoeren op bad sectors. Maar als de SMART status al niet klopt zou ik al contact op nemen met je verkoper, dat is voor mij altijd reden genoeg voor garantie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
Kevinp schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:57:
[...]

Of garantie claimen, ik heb de ervaring dat schijven of snel kapot gaan of zomaar > 10 jaar mee draaien.
Ik zeg vervangen, niet "een nieuwe aankopen", hoe dat hij ze vervangt maakt me niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het kan ook zijn dat je last hebt van scareware die zich voordoet als legitiem programma, maar je in feite alleen een (valse) waarschuwing geeft van problemen om je daarna te overtuigen van software te kopen.

Natuurlijk kan het ook echt zijn. Vandaar is de tip om de SMART waarden uit te lezen met een programma zoals CrystaldiskInfo, HDTune of Speedfan een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
Dat kan inderdaad kloppen. Is het het rogue programma "Windows Recovery"? heb ik op mijn werk ook al meerdere malen last van gehad (en moeten verwijderen dus ;)). http://www.google.nl/imgr...%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1

Dat programma maakt meestal ook een hoop bestanden "onzichtbaar" zo kan het dus zijn dat de helft van je bureaubladpictogrammen ontbreken, je documenten verdwenen lijken te zijn, enzovoort. Om je bestanden weer zichtbaar te maken na de verwijdering van het nepprogramma (bestanden zijn dan nog niet zichtbaar gemaakt) kun je Unhide gebruiken (als dat nepprogramma van toepassing is, en vje het eerst verwijderd hebt hé ;))

Owja en als je error scan doet met HDTune moet je niet de quick scan doen hé ;)

Maak eens een printscreen van die waarschuwing en post het hier. dan kunnen wij er ook wat meer mee hé ;)

[ Voor 36% gewijzigd door MineTurtle op 30-04-2011 21:20 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Geen bad sectors gevonden. Health status ook oke (Dat is de S.M.A.R.T. neem ik aan). PC opnieuw opgestart en hij geeft de foutmelding ook niet meer. Het zou me niks verbazen als het gewoon Windows was die spoken zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de SMART informatie posten? Niet scans doen ofzo, gewoon de waardes posten. Makkelijkste is met HDTune de Health tab een screenshot van maken en die ergens hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

EStool bij Samsung downloaden en je schijf daarmee testen. Je gebruikt altijd eerst de software van de fabrikant zelf boven generieke tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/2053/hdtunehealthsamsunghd10.th.png

[ Voor 19% gewijzigd door Robolokotobo op 01-05-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 23:59
Voor zover ik kan zien lijkt je schijffie in orde. alleen heb je omlaag gescold een screenshot gemaakt, zodat de reallocated sector count er niet op staat. Wel handig om de waarde hiervan te weten eigenlijk ;) (bad sectoren die vervangen zijn door "reserve" sectoren op de schijf)
Maak eens een screenshot van die foutmelding, als je hem krijgt. Ik vertrouw je software niet helemaal, aangezien de smart status van je HDD gewoon in orde lijkt te zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door MineTurtle op 01-05-2011 15:36 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Bovenste gedeelte van de S.M.A.R.T.

Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/4319/95123467.th.png

Uploaded with ImageShack.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je zeker wil zijn:

1. Backups, elke dag
2. Samsung HDD Diagnostic CD even branden en gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ik heb geen zin om elke dag backups te gaan maken dan koop ik liever een nieuwe schijf.

Edit:Of garantie natuurlijk. Zit er 1 of 2 jaar garantie op? Maar volgens mij is er niks met de schijf aan de hand.

[ Voor 40% gewijzigd door Robolokotobo op 01-05-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen bad sectors en geen kabelproblemen, ik zie niet direct een probleem in je SMART-output.

Wat mij betreft kun je de HDD gewoon blijven gebruiken. Merk wel op dat een hardeschijf zomaar plotsklap kan overlijden zonder vooraf een 'waarschuwing' te geven. De waarschuwingen die je krijgt hoeven ook niets te betekenen. Ik zou niet direct weten waarom je een waarschuwing hebt gekregen, prima mogelijk dat dit 'scareware' betreft. Een security-sweep zou dan ook meer logisch zijn dan je zorgen te maken om de data.

Over elke dag backups maken: je kunt met diverse programma's het zo regelen dat dit automatisch gebeurt zodat je er geen omkijken naar hebt. Gewoon nog een Samsung F4 schijfje van 2TB kopen en instellen dat je data hier automatisch neer wordt gekwakt, hoeft niet zo heel gecompliceerd te zijn en heb je toch aardige bescherming voor je data. Als je daar niet voor kiest bestaat natuurlijk wel een risico dat je data een keer foetsie is, zolang je je dat realiseert snap ik best dat backuppen lastig kan zijn maar maak voor jezelf dus een afweging tussen de lasten en de baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Ja je hebt natuurlijk gelijk. Als er op een gegeven moment veel films, muziek enz. op staat en hij gaat stuk heb ik natuurlijk flink de balen. Maar als ik nog een schijf bijplaats als backup kan het ook gebeuren dat daar een virus opkomt toch? En dan ben ik misschien alsnog alles kwijt. Is dan een externe niet veiliger? En dan 1 keer in de maand aansluiten, backuppen en weer afkoppelen? Of is dat onzin? Als ik van een maand data kwijtraak vind ik niet zo'n ramp. Hoe doe ik een security sweep? Ik heb ook een F1 500 gb in het systeem maar ja die staat nu na het backuppen van de data die op de 1 tb F3 staat bijna vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een backup schijf in je eigen kast is inderdaad geen goed idee, dat zou ik inderdaad extern doen en eventueel afkoppelen als je hem niet gebruikt. USB schijf en dan data overzetten als je hem aansluit en dan weer loshalen. Zijn backupprogramma's die herkennen of een USB schijf aangesloten wordt, dus je kan hem gewoon inpluggen en 10 minuten later weer loskoppelen en dan ben je klaar.

Met een security sweep bedoelt hij volgens mij wat anti-virus en anti-spyware programma's over je pc heen laten lopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Iemand die mij wat namen van wat van die programma's geven kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Robolokotobo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:57:
Iemand die mij wat namen van wat van die programma's geven kan?
Kom op, een beetje eigen inzet kan geen kwaad. In de diverse subfora hier op GoT en via Google moet je toch genoeg kunnen vinden, lijkt me? Waar loop je vast?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CobianBackup, Allway Sync, GFI Backup. En vele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Tsurany schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:00:
CobianBackup, Allway Sync, GFI Backup. En vele anderen.
Ik bedoelde eigenlijk voorbeelden van anti spyware en anti virus programma's. Ik heb wel AVG Free. Is dat goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:48

D4NG3R

kiwi

:)

nvm

[ Voor 105% gewijzigd door D4NG3R op 03-05-2011 02:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AVG, Avast, Norton, McAfee, Spybot, Adaware, Security Essentials.

Pagina: 1