Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heegenees
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-06 14:02
Hallo Tweakers,

Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een LG 42LW650S lcd tv.
Voorheen had ik ook een LG televisie en maakte ik gebruik van een Alphacrypt module omdat de tv niet CI+ gecertificeerd was. Om de module destijds werkende te krijgen moest ik de tv qua land instellingen op Zweden zetten, anders kon ik geen digitale zenders scannen. Dat werkte goed.

Mijn nieuwe tv is wel CI+ gecertificeerd maar ik gebruik gewoon de Alphacrypt module. De module wordt direct herkent en bepaalde zenders kan ik zien. (Ned1 HD / Ziggo info kanalen) maar de rest is 'gescrambeld'.
Wel kan ik als de landinstellingen op Nederlands staan scannen. De digitale kanalen worden ook allemaal gevonden.

Zweden is niet meer beschikbaar bij de landinstellingen dus dat gaat ook niet meer lukken.
De kaart doet het wel nog altijd want in combi met een Ziggo ontvangen kan ik wel gewoon digitale tv kijken.
Iemand enig idee hoe ik mijn Alphacrypt module werkend kan krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Heegenees

Heegenees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat heb je al geprobeerd met software/firmware-update?

Wat zegt de support van Ziggo/LG?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 14:55
hier heb ik ook problemen mee gehad, ziggo forceert een tv met CI+ om CI+ te gebruiken, we hebben beneden een tv met alleen een CI slot daar werkt onze alphacrypt gewoon goed in echter probeer ik hem in mijn samsung tv hier bove nwerkt het niet wel met een CI+ module kortom koop een nieuwe module.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heegenees
Ziggo blijft bij haar standaard zinnetje, ci modules worden niet ondersteund. Het vreemde is dat ze dan op de meest simpele vragen niet meer reageren. (bijv.: wat zijn de standaard instellingen van een CI+ module? Meneer wij bieden geen ondersteuning voor ci modules... DAT VROEG IK OOK NIET!!!)\

LG heb ik nog niet kunnen bellen i.v.m. Koninginnedag.
Ik was er al bang voor een nieuwe CI+ module te moeten kopen... Jammer van mijn dure alphacrypt.
We zullen morgen zien wat LG zegt.

Heegenees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 20:56
Heegenees schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:23:
Ziggo blijft bij haar standaard zinnetje, ci modules worden niet ondersteund. Het vreemde is dat ze dan op de meest simpele vragen niet meer reageren. (bijv.: wat zijn de standaard instellingen van een CI+ module? Meneer wij bieden geen ondersteuning voor ci modules... DAT VROEG IK OOK NIET!!!)\

LG heb ik nog niet kunnen bellen i.v.m. Koninginnedag.
Ik was er al bang voor een nieuwe CI+ module te moeten kopen... Jammer van mijn dure alphacrypt.
Zie ook:

nieuws: Ziggo blokkeert vanaf 2 februari Alphacrypt-cams in CI+-tv's - update

Dat word dus een CI+ module aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heegenees schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:23:
Contact opnemen met LG heeft weinig zin. De belangrijkste reden waarom Ziggo gekozen heeft voor CI+ in plaats van de standaard DVB CI is controle en macht over wat de klant kan met het digitale TV signaal. Die macht gaat zover dat Ziggo via het digitale TV signaal het gebruikte apparaat met DVB-C tuner en CI+ slot kan opleggen dat deze alleen één van de door Ziggo ondersteunde Irdeto CI+ CAM's mag accepteren voor de weergave van kanalen. En als Ziggo die macht heeft, dan maakt Ziggo daar ook gebruik van. Gevolg: Jouw TV weigert om de AlphaCrypt Classic CAM te gebruiken omdat het van Ziggo niet mag. Ziggo zou ervoor kunnen kiezen om dit machtsmiddel niet te activeren zodat de gebruiksvriendelijkere AlphaCrypt Classic CAM wel werkt, maar Ziggo kiest ervoor om niet gebruiksvriendelijk te werk te gaan.

Er zit dus niets anders op dan de AlphaCrypt te vervangen door één van de door Ziggo ondersteunde Irdeto CI+ CAM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heegenees
Bedankt voor de reacties. Ik weet wat me te doen staat.

Van mij mag er een slotje op.

Heegenees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je misschien een review van je ervaringen met deze tv willen maken, ik ben erg benieuwd.

Misschien kan je ook wat media formaten proberen af te spelen op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heegenees
Ik zit momenteel midden in een verhuizing, Als ik die volgende week ergens achter de rug heb zal ik eens gaan stoeien met de tv en een review schrijven.

Heegenees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top man, ik zal erop wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik overweeg ook deze TV te kopen maar.. Zij hebben over SmartTV, media ondersteuning..
Kunnen jullie mij informatie sturen of ervaringen delen over supported media files?

Worden de volgende bestanden vanuit externe schijf of netwerkt ondersteunt:
MKV, ISO, AVI, MPG, WMV, AVCHD, VOB

of heb ik nog altijd een MEDIA SPELER nodig?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 12:02
@Moduncu,

Dit had je ook makkelijk kunnen vinden via google en je neemt een beetje het topic van de topicstarter over. Om je vraag toch maar te beantwoorden:
File Extensions
.divx
.wmv
.avi
.mp4
.mkv
.ts

Video Codecs
H.264/AVC
DivX 4/5/6
VC-1
XViD
MPEG2
MPEG1

Audio Codecs
MP3
AAC
DD
PCM
WMA

m2ts and vob worden ook ondersteund, maar niet volledig.
Bepaalde formaten worden niet ondersteund, omdat LG daar dure licenties voor moet kopen/LG ook nog blu-ray spelers wil verkopen.
Dit staat ook allemaal in het LG infinia topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zynex Ik dank voor uw antwoord!

Ik wil ook volgende vraag stellen, kan deze TV omgaan met een DIABLO CAM of AIR MATRIX CAM.

Info: Ik gebruik nu DREAMBOX en vandaar wil ik afstappen als ik een CAM werkend kan krijgen op deze TV.
Als er mensen zijn met ervaring op het SAT gebied, graag hoor ik hun reacties.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 16:42 ]

Pagina: 1