.net bericht als waarde is gewijzigd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Hallo,

Momenteel ben ik een programma aan het schrijven in vb.net.
Ik heb een formulier met allemaal textboxen enz, en ik zou graag een bericht willen krijgen (msgbox) als er 1 van de waardes van een willekeurige textbox veranderd.
Mijn vraag is: Moet ik dan de waardes controleren van iedere textbox apart? Of kan ik het veel eenvoudiger doen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSDN: Control.TextChanged Event (System.Windows.Forms)

Zelfde event handler voor alle textboxen gebruiken en adhv sender kijken welke het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Bedankt,
Maar ik zit al met volgend probleem. Als ik een leeg formulier heb, en dat wil nakijken op wijzigingen, is geen probleem. Omdat je hier gewoon de textxhanged kan gebruiken. Maar wat moet ik doen als er gegevens worden ingeladen in de textboxen, en ik wil daarna controleren op een wijziging? Want door het inladen heb ik sowieso een textchanged? Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 14:30
Ben niet thuis in .net, maar zomaar een idee. Op het moment dat je weet dat je gegevens moet laden (cq. een record ophaalt) zou je de handler kunnen wijzigen in een lege functie. Als de tekstvelden vervolgens gevuld zijn verander je de functie terug naar je handler

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je zelf degene bent die de tekstvelden vult in programmacode dan kun je toch ook zelf kijken of er al tekst stond en of die tekst anders was dan wat je inlaadt? En dan kun je toch zelf ook dat event afvuren met een simpele call naar OnChanged()?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 09:11

sopsop

[v] [;,,;] [v]

of je koppelt de events pas na het laden van de data in de textboxes.

Verwijder de 'handles' uit de method die het event afhandeld en voeg ze daarna toe met de addhandler method.

[ Voor 44% gewijzigd door sopsop op 01-05-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Bedankt! het is gelukt dmv een boolean toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Wat ik altijd doe is het 'lost focus' event gebruiken, zo trigged het event ook alleen als iemand het tekst vak verlaat, dus je doet pas checks als iemand klaar is met typen, ook trigger je zo geen events als je programma zelf er tekst in zet.

Wel moet je er dan goed op letten dat iemand het scherm niet kan verlaten zonder de focus te laten verliezen (toetsencombinaties).

[ Voor 19% gewijzigd door roy-t op 01-05-2011 14:56 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 13:50

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

(jarig!)
roy-t schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:55:
Wat ik altijd doe is het 'lost focus' event gebruiken, zo trigged het event ook alleen als iemand het tekst vak verlaat, dus je doet pas checks als iemand klaar is met typen, ook trigger je zo geen events als je programma zelf er tekst in zet.

Wel moet je er dan goed op letten dat iemand het scherm niet kan verlaten zonder de focus te laten verliezen (toetsencombinaties).
Meh... geen voorstander van. Kan voorkomen dat je een textbox wijzigt en dat je op save drukt, dat de waarde van de textbox nog niet gecommit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Armageddon_2k schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:18:
[...]

Meh... geen voorstander van. Kan voorkomen dat je een textbox wijzigt en dat je op save drukt, dat de waarde van de textbox nog niet gecommit is.
dat kan dan juist niet voorkomen ;)
bij de klik op de save knop gaat eerst het 'lost focus' event af.

Echter is het wel zo dat je op ctrl-s drukt (en dan iets geprogt heb om te saven) je event nog niet af is gegaan.
Of wanneer je alt-f4 indrukt.. etc.

ben het dus wel met je eens, dat je liever niet een lost-focus event hiervoor wilt gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door BasieP op 03-05-2011 15:26 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1