Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ben van plan binnenkort een projector te kopen. hij zou komen te staan in onze veranda. Nadeel daarvan is natuurlijk dat er door het vele glas ook superveel lichtinval is. Maar de bedoeling is toch vooral 's avonds naar films te kijken, dus dat zal dan wel meevallen.

Maar mijn vraag is dan toch hoe ik moet omgaan met die lumen-waarden. Ik heb nu de Acer H7531D op het oog, en die heeft een lumen van 2000 (en contrast van 40 000:1).

2000, is dat genoeg lumen om in plus-minus HD te projecteren op een scherm van 200 x 200, en in een ruimte waar er iets meer lichtinval is dan normaal ('s avonds natuurlijk niet meer).

Of laat ik me beter niet misleiden door de resolutie (1920x1080) en het contrast en ga ik bijvoorbeeld beter voor iets als een BenQ MX761, die een lumen-waarde heeft van 4200 en contrast van 5300:1?

Alle advies is welkom :-)

Verwijderd

HD is geen 1:1 beeld formaat dus zal je ook niet 200x200 kunnen benutten. 10 jaar geleden was een beamer met 1600 a.lumen zn 4000 euro en top of the line... dus met 2000 moet je goed zitten er zal wel wat verschil zijn in beeld kwaliteid tussen verschillende merken en klasses maar dit komt toch neer op testen :) de 2e vraag kan ik niet veel over zeggen

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:12

mace

Sapere Aude

40.000:1 is een dubieuze contrastwaarde, beter kijk je naar de ANSI-contrastwaarde, die zal een STUK lager liggen.