8gb geheugen strips

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 08:01
Beste allemaal,

Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen voor videobewerking. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een intel DP67BG moederbord plus een i7 2600K processor. Ik zou echter de volle geheugen capaciteit van het bord willen benutten (max 32gb) en ben dus op zoek naar 8gb non ECC geheugen strips. Maar deze zijn nergens te vinden?

Ik ben wel 8gb ECC strips tegengekomen maar deze zijn voor server borden en passen niet in mijn bord. Ik heb veel gegoogled maar kon niks concreets vinden. Waarschijnlijk worden deze 8gb non ECC strips nog niet gemaakt? Misschien heeft iemand enig idee hoe lang het nog zal duren voordat deze op de markt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

http://twk.rs/c8x/bE

[ Voor 88% gewijzigd door Beatboxx op 30-04-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Bedankt voor de link. Deze had ik inderdaad ook voorbij zien komen. Alleen als ik bij de site van kingston ga kijken en ik zoek op mijn moederbord dan worden deze strips niet getoond. Dus ik neem aan dat deze dan niet passen? Aangezien deze registered zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je hier kijkt zie je wat je nodig hebt,
System Memory Features
The board has four DIMM sockets and supports the following memory features:

* 1.35 V DDR3 SDRAM DIMMs (New JEDEC Specification)
* Two independent memory channels with interleaved mode support
* Unbuffered, single-sided or double-sided DIMMs with the following restriction: Double-sided DIMMs with x16 organization are not supported.
* 32 GB maximum total system memory (using 4 GB memory technology).
* Minimum total system memory: 1 GB using 512 MB x16 module
* Non-ECC DIMMs
* Serial Presence Detect
* DDR3 +1600 MHz, 1333 MHz, and DDR3 1066 MHz SDRAM DIMMs
* XMP version 1.2 performance profile support for memory speeds above 1600 MHz

Using a DIMM with a voltage rating higher than 1.65 V may damage the processor.
Dus Non-ECC, het lijstje van Beatboxx in "8gb geheugen strips" zijn waaruit die je kan kiezen, en dan moet je alsnog goed kijken naar de voltages, want die staan niet genoteerd in de PW.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Even muggenziften, het is GB, gb bestaat niet in computerland ;)

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt gewoon ECC DIMMen kopen, als je geheugencontroller niet met ECC overweg kan, negeert hij gewoon iedere 9e chip.
Zolang het spul aar niet registered is gaat dat gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Ok bedankt voor de antwoorden. Maar helaas het voltage van de strips die Beatboxx aangaf zijn 1.5 volt ( http://www.valueram.com/datasheets/KVR1333D3D4R9S_8G.pdf ) ( http://www.valueram.com/datasheets/KVR1333D3D4R9S_8GI.pdf ) en het moederbord ondersteunt 1.35 volt dus dat gaat helaas niet werken.

Iemand enig idee of deze strips überhaupt nog gemaakt gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 10:04
Just saying, maar waarom zou je serieus 32GB geheugen willen? Zelfs voor videobewerking is dat een overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
naarden 4ever schreef op zondag 01 mei 2011 @ 08:58:
Just saying, maar waarom zou je serieus 32GB geheugen willen? Zelfs voor videobewerking is dat een overkill.
Ik werk veel met after effects en ik hoop met 32GB meer ram preview tijd te krijgen dan met 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:57
Waarom zou 1.5V een probleem zijn? Zit toch nog perfect in de range van je moederbord. Low voltage dimms zijn interessant als je absoluut weinig power wil gebruiken, maar zijn volgens mij hier niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Over de voltages van het geheugen moet je _mij_ niets vragen, ik quote in Resistor in "8gb geheugen strips" alleen maar wat er op de Intel site stond, en miste een woordje "1.35 V DDR3 SDRAM DIMMs (New JEDEC Specification)", betekent dit dus dat ze _ook_ de oude ondersteunen? Ik zou het echt niet weten ;)

En verder over het overkill: hoe veel cores heb je? Volgens dit hier is AE 32 bits, dat zou dus plusminusongeveerafgerond 4GB per core zijn, als jij een quadcore hebt zou je alles wat meer dan 16GB is aan RAM niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
AE CS5 is alleen 64bits. Dus die 32GB is denk ik niet echt overbodige luxe? De processor die ik wil gaan gebruiken is de i7 2600K.

Ik heb net nog bij crucial en andere geheugen configurators gekeken, maar ook daar komen nergens de 8GB strips naar voren. Ik durf het dus eigenlijk niet te gokken om "ander" geheugen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ah, OK, ik zat dus hele oude meuk te linken waar je niets aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Resistor schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:56:
Ah, OK, ik zat dus hele oude meuk te linken waar je niets aan hebt ;)
Geeft niet, in ieder geval bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 08:25
Let er ook op dat Windows 7 Home Premium max 16GB ondersteunt, dus dat je minimaal Windows 7 Ultimate/Professional nodig hebt.

Trouwens kan ik ook nergens non-registered 8GB modules vinden, die in de pricewatch zijn stiekem allemaal toch registered. Als je bij kingston op dat moederbord zoekt staat er ook:
Maximum Memory: 16 GB with current Kingston products
32 GB with release of 8GB modules
Wat ook al impliceert dat ze nog niet bestaan.

[ Voor 63% gewijzigd door Shagura op 01-05-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Daar was ik al bang voor. Hopelijk duurt het niet al te lang voordat ze deze strips uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Resistor schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:31:
En verder over het overkill: hoe veel cores heb je? Volgens dit hier is AE 32 bits, dat zou dus plusminusongeveerafgerond 4GB per core zijn, als jij een quadcore hebt zou je alles wat meer dan 16GB is aan RAM niet gebruiken.
32-bit software kan maximaal 4 GB geheugen adresseren. Maar dat gaat niet per core - dus als je vier cores hebt, betekent dat niet dat je 32-bit programma ineens 4 x 4 GB kan adresseren. De limiet is altijd 4 GB voor een 32-bit proces, ongeacht het aantal CPU cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Even een update: (misschien handig voor anderen)

Ik stap over op een xeon e3-1270 (equivalent 2600) aangezien voor deze processor wel 8gb strips te krijgen zijn.Videokaart wordt de GTX570. Hopelijk kan ik met dit systeem weer een tijdje mee vooruit :-)
Pagina: 1