3x 25,5inch.... hoe kan ik dit meenemen naar lan-party?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-08 09:52
Oi, ik heb nu 3x 25,5" (echt super vet 8) 8) 8) ).
maar weet iemand een manier om dit makkelijk meenemen naar een lan-party?
eerst had ik 1x25.5" en 1x22" toen konnen die 2 samen in een boodschappentas.
maar nu zou mij dat 3 boodschappen tassen kosten (schermen zijn 10cm dik)
weet iemand een manier om daar 1 handige tas voor te maken of een site waar ik die kan kopen?? of een andere manier???

Gr, Django

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je zou een houten kist kunnen maken waarvan je de binnenkant bekleed met schuimrubber, met ook weer een vel schuimrubber tussen 2 schermen. En dan de voeten van de schermen weer in een andere kist/tas.

Maar als je dan 5cm dik schuimrubber gebruikt kom je op minimaal 50cm dik uit, niet echt ideaal.

En weet je wel zeker dat je genoeg ruimte krijgt voor 3 schermen, want als je slechts 1m tafelruimte krijgt gaat het niet passen ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Daarnaast. waar wil je ze laten :?
Meeste lans heb je maar een meter brede tafel ofzo..

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
Dat van dat patsen snap ik van jullie :P
maar dat bedoel ik niet echt het gaat meer om bij vrienden en naar kamp meeteneemen niet omdat ik wil "patsen" maar gewoon om te demonstreren en een hoop mensen die ik ken willen graag weten hoe dat eruitziet
maar idd een kist is dan mishcien wel een oplossing XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Stop ze gewoon even terug in de originele verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
daar heb ik er nog maar 2 van en dat zijn fatsig groote dozen...
.....
bestaan er geen monitor tassen?

[ Voor 18% gewijzigd door Kid Jansen op 01-05-2011 08:56 . Reden: twee posts binnen de minuut kunnen ook in één post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ja, LAN Bags. Ben even kwijt wat de exacte naam is, maar er is een merk dat draagsystemen maakt voor schermen en PC's.

Even gauw gezocht:
pricewatch: Xbags CTSSL LAN Bag

Zoiets dus.
Verstelbare straps , een hengsel en een opbergvakje voor bijbehorende kabels e.d.

Edit:
Anyway, ik ben het toch eens met de "custom flightcase" ideeen.
TFT panelen zijn gewoon kwetsbaar en zou ze voor geen goud in een tasje of een strap willen hangen bij transport.

Paar panelen triplex, wat balkjes als frame. Foam over de balkjes plakkenmet bison contactlijm. Stand-offs onderin zodat de onderste hoeken van de schermen daar op rusten.
En dan 2 schermen rechtop in de twee buitenste vakken en de middelste op de kop zodat je de voet niet hoeft te demonteren.
Zorgen dat je onderin nog iets ruimte over hebt waar je kabels in kan leggen. Hengsels aan de buitenkant en zwenkwieltjes er onder.

[ Voor 48% gewijzigd door McKaamos op 30-04-2011 12:26 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bouw een flightcase voor het ding (of laat er een bouwen). Dat heb ik ook gedaan voor mijn monitor die meegaat naar een lanparty, maar verder gewoon te groot is om zo op de achterbank te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YetFjSzK60JMkoj52vqOpRUF/full.jpg

Het ding is stevig genoeg om op te gaan staan, te zitten om wat ik ermee doe, onderop de auto te leggen en vervolgens de rest van de zooi er bovenop te stapelen :P
Kost wel een paar duiten, maar gezien de waarde van m'n monitor vond ik dat de moeite wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:23:
lijkt me niet dat je met 3 schermen beter gaat gamen;)
Field of view? Je ziet mensen zonder dat ze jou kunnen zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Modbreak:Het feit dat een 15 jarige 3x 25.5" schermen heeft is nog geen reden om meteen oordelen te gaan vellen. Houd het gewoon netjes en on-topic of reageer niet.

Alle off-topic reacties heb ik zojuist getrashed.

@ Django.666: een beetje eigen initiatief zou niet mistaan in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Paprika schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:04:
[...]

Field of view? Je ziet mensen zonder dat ze jou kunnen zien....
Hestel je ziet zelf meer :) Dus je kunt iemand eerder zien.
Neemt niet weg dat iemand anders jou wel of niet kan zien. IMO

Misschien een optie => zelf mallen maken met bv purschuim.
Neem een kist/doos waar je monitor in past.
Wikkel 1 monitor netjes in met plastic.
Spuit pur in de doos => leg snel je ingepakte monitor erin en vul hier en daar de gaten.
FF hard laten worden en je monitor eruit halen.
Als het goed is heb je nu een " mooie" mal waar je scherm goed in blijft liggen.

Omslachtig maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
Oi, allemaal het ide van een doos/kist lijkt me wel een goede (alleen met dat pur idk) ipv dat heb ik schuim:P
ik heb de link van "McKaamos" bekeken en heb een ontwerp gemaakt. ik heb hier wat foto's:???

hoe kan ik foto uit mijn afbeeldingen toevoegen?

Gr, Django
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------alvast bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als het alleen om het goedkoop beschermen van het paneel gaat zou ik gewoon een plank op maat zagen, voorzien van een zacht laagje (isolatieschuim), en deze aan je scherm vastplakken met ducktape ofzo.
Eventueel nog met hoekjes zodat ie niet verschuift.

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 01-05-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:42
mitsumark schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:50:
Als het alleen om het goedkoop beschermen van het paneel gaat zou ik gewoon een plank op maat zagen, voorzien van een zacht laagje (isolatieschuim), en deze aan je scherm vastplakken met ducktape ofzo.
Eventueel nog met hoekjes zodat ie niet verschuift.
Aan je scherm vastplakken met ductape voel jij nog ff aan je hoofd.

Ik zou gewoon een goede kist op maat zagen met 2 planken aan de binnenkant en dan maak je daar gewoon noppenschuim in en de voeten neem je dan los mee in een tas oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Je moet echt geen ducttape op je scherm plakken, ook niet de behuizing. De lijm is namelijk behoorlijk sterk en er zitten daarom ook behoorlijk sterke weekmakers in die lak- en verflagen, maar ook gewoon het plastic van de behuizing zelf aan kunnen tasten.

Ik heb dat zelf kunnen ervaren toen ik een laptop van een oom van me uit elkaar haalde die met ducttape aan elkaar hing. Alle plastic onderdelen waar de tape op had gezeten waren een beetje zacht/kneedbaar/elastisch geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 21:44

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Wat ik wel eens heb gedaan is met een stuk schuim uit de achterkant van een oud bankstel strak het scherm ingewikkeld, en daarna het schuim met elkaar verbinden met wat tape, ging prima.

Nu begrijp ik wel dat dit geen optie is voor de TS, omdat hij 3 schermen heeft nu.

Tevens gebruik ik deze methode niet meer, omdat ik zelf nu ook met 3 schermen zit (Asus ve278q) die zijn ongeveer 65cm dus ik neem meestal maar 2 schermen mee omdat de ruimte op (private)lanparty's dan bijna 1,2 meter is. Het vervoer los ik altijd op met het piepschuim uit de doos aan elkaar getaped en vervolgens in een doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
Oi, lijkt me echt geen goed idee duck tape gebruiken. da spul is echt sterk ( bij mythbusters hadden ze er ene brug megemaakt!!!) maar ik heb al een paar screens van een goed idee (denk ik maar hoe moet ik die uploaden)? zodat jullie mischen tips hebben?

Gr, Django

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/68c97c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Jeetje, wat een heftige reacties over de duct/duck tape, het was maar bij wijze van (ikzelf gebruik van dat witte papieren schilderstape).
Het ging mij erom dat je niet 3 hele kisten hoeft te maken, 3 planken is genoeg.
Hoe je dat dan aan je scherm bevestigt is dan even de creativiteit erop loslaten.

Een mooie kist is natuurlijk beter, maar hoe vaak denk je die te gaan gebruiken?

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 01-05-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom 3 kisten maken als het ook in 1 kan? Ik weet wel een manier om 3 monitoren in 1 "koffer" te maken, zonder dat er iets beschadigt. Het formaat zou dan iets groter zijn dan de hoogte en breedte van 1 monitor, maar wel 3 monitoren dik, dus tussen de 35 en 40 cm diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb regelmatig flightcases gezien voor 42" + schermen die gebruikt worden op evenementen als presentatie tv`s. Ik vermoed dat deze dingen gewoon zonder problemen kant een klaar te koop zijn. Zelf zou ik voor 3 koffers gaan welke op elkaar geklikt kunnen worden zodat je makkelijker kan sjouwen.

1e google hit
http://www.casebuilder.com/?gclid=CIGP4tzex6gCFUOFDgodzzZbqA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Creatief met Sketchup? ;)
Maar ziet er prima uit :) Kwenie of je zelf handig genoeg bent, if not, vraag paps, oom, opa, whatever erbij ;) Leuk projectje voor een weekend :)
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:34:
Waarom 3 kisten maken als het ook in 1 kan? Ik weet wel een manier om 3 monitoren in 1 "koffer" te maken, zonder dat er iets beschadigt. Het formaat zou dan iets groter zijn dan de hoogte en breedte van 1 monitor, maar wel 3 monitoren dik, dus tussen de 35 en 40 cm diepte.
Volgens mij zijn het er maar twee ;)
Eentje voor een scherm + PC + tobo/muis/etc en eentje voor twee schermen.
Dat geeft ook nog eens de flexibiliteit om eens naar een LAN party te gaan met slechts 1 scherm en de andere thuis te laten.
Kan je alles mooiin je uppie dragen en hoef je niet meerdere keren heen en weer :)

[ Voor 50% gewijzigd door McKaamos op 02-05-2011 00:04 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 21:44

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

raymonvdm schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:52:
Ik heb regelmatig flightcases gezien voor 42" + schermen die gebruikt worden op evenementen als presentatie tv`s. Ik vermoed dat deze dingen gewoon zonder problemen kant een klaar te koop zijn. Zelf zou ik voor 3 koffers gaan welke op elkaar geklikt kunnen worden zodat je makkelijker kan sjouwen.

1e google hit
http://www.casebuilder.com/?gclid=CIGP4tzex6gCFUOFDgodzzZbqA
De meeste flightcases worden op maat gemaakt, dit weet ik omdat ik mensen uit de licht & geluid business ken..
Er zijn wel een paar gangbare formaten, maar die dienen alsnog costum ingericht te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
ik vind die flightcases echt veel te duur. dan is van een paar planken met foam goedkopen XD en makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je 3x 25.5" kunt kopen moet dat toch ook wel te betalen zijn? (nee geen troll,serieuze vraag :)).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van een koffer waar je de voor en achterkant openklapt en zo 3 monitoren naast elkaar hebt? Dit kan ik wel ontwerpen voor je als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld als het ontwerpen niet al te moeijlijk of teveel tijd voor je is. ben ik wel benieuwd wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een super-de-luxe transportkoffer die je alleen uit hoeft te klappen en kabels hoeft aan te sluiten. Het gebruikte materiaal zal MDF, aluminium, pianoscharnier en een handvol schroeven zijn. Desgewenst kan ik er een handgreep of draagriem aan maken.
Het enige wat je dan op een lanparty hoeft te doen, is de koffer op tafel zetten, de voor en achterkant openklappen en voila, een opstelling van 3 monitoren. Onder ieder segment zal ik voetjes maken, zodat het geheel met gemak op een tafel van 1 meter breed past. Na het aansluiten van de kabels ben je dan helemaal klaar. Enige wat ik van jou nodig heb, zijn de exacte maten, dus hoogte, breedte en diepte van je monitoren en daarnaast de dikte van de bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
monitor: 59.6cm breed 40.3 hoog en 10cm dik. de voet die eronder zit is 23cm bij 23cm. achter het scherm zit een buis naar beneden in de voet(alleen de voet is afneembaar van de buis, buis niet van monitor) die buis is 12,5cm bij 5cm en steekt onder mijn scherm uit. ik kan even een foto van de achterkant maken want ik kan niet echt op internet een foto vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
wat dacht je van zoiets??

http://www.roelvanmil.com/schermcase.png
http://www.roelvanmil.com/schermcase-doorsnede.png

Bruine zijn gewoon osb platen ofzo, grijze is van dat noppenschuim.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, de meeste maten heb ik nu. Was alleen even vergeten te vermelden dat de voet niet benodigd is in het ontwerp, tenzij je dat echt wilt. Het scheelt in ieder geval een hoop (nutteloze) ruimte. Enige wat ik nu nog nodig heb, is de dikte van de bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
dat had ik net al moeten vragen XD wat bedoel je met de bezel?
(als dat het scherm zelf is is het 55cm bij 34,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg je vinger op de bovenkant van je monitor, dan voel je een rand, hoe dik is deze?
De bezel is bij mij 30mm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
Ok, waar in de buurt woon jij? ik oosterhout vlak bij breda en maak jij alleen de schets of ook het uiteindelijke ontwerp? wan na het aanschaffen van die monitoren heb ik niet meer zoveel over?

medion 25,5inch (65cm). YouTube: Medion Akoya Monitor P65001 / 30009748.

[ Voor 98% gewijzigd door DjangoSoe op 02-05-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardig dik, maar ok.
Ok, kan dinsdag of woensdag even wat handschetsen maken om je een indruk te geven van wat ik bedoel.
Als het jouw goedkeuring heeft, dan maak ik de echte werktekeningen, ben daar wel even mee bezig.
Wat nog een beter idee is, is om met 1 monitor langs te komen, dan kan ik je gelijk over de mogelijkheden adviseren. Wat ook een mogelijkheid is, is om even merk en type van de monitor door te geven, dan loop ik wel even langs de winkel om te kijken hoe en wat.
Django.666 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:47:
Ok, waar in de buurt woon jij? ik oosterhout vlak bij breda en maak jij alleen de schets of ook het uiteindelijke ontwerp? wan na het aanschaffen van die monitoren heb ik niet meer zoveel over?

medion 25,5inch (65cm). YouTube: Medion Akoya Monitor P65001 / 30009748.
Ik woon in Leiderdorp, zo'n 20 km boven Den Haag. Als eerste maak ik een grove schets om je een indruk te geven, daarna maak ik de echte werktekeningen (3D) met alle maatvermeldingen in millimeters. De enige kosten die jij hebt, zijn de materiaalkosten. Desnoods kan ik je ook nog helpen met het bouwen van de koffer.

[ Voor 43% gewijzigd door Kid Jansen op 02-05-2011 08:27 . Reden: even twee posts samengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
als het niet te moeilijk is om te bouwen ga ik het graag proberen
maar langskomen/helpen bouwen is lastig want of de fiets is nogal ver XD en ik heb nog geen auto :(.
en materiaalkosten vallen wel mee als ik gewoon houtplaten pak van karwei ofzo. als je met een 3d programma overwech kan kan je dan even een hele grove schets maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh, zo moeilijk is het niet en anders leer ik het je wel. ;)
Ja, op de fiets is het een aardig eindje, ooit aan de trein gedacht? Ik vang je dan wel op op station Leiden. Als het goed is, moet je 1 keer overstappen in Rotterdam.
Ik heb hier zowel een Praxis als een Karwei om de hoek zitten, dus we kunnen zo de spullen halen.
Ik ben nog van de oude stempel en maak normaal me ontwerpen met liniaal, papier, gum en tekentafel. Heb sinds kort SketchUp 8 draaien, maar dat ben ik nog aan het ontdekken. Maak je geen zorgen over de ontwerpen, die komen echt wel in orde. Het lukt alleen niet om nu even een schets te maken, ga zo me bed in, moet morgen om 10 uur alweer aan de slag en ben pas 's avonds weer thuis. Eerder dan dinsdag gaat helaas niet lukken. Hoop dat je het geduld hebt tot dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjangoSoe
ja ik heb het geduld nog wel evenXD maar denk dat mijn ouders het nooit goed vinden dat ik met de trein naar leiden ga... maar ik/vader kunnen ook goed met houd omgaan dus als er schetsen zijn is dat wel makklijker want ik kan niet echt heel goed ontwerpen. en als het af is of ik iets neit snap stuir ik dan zekerweten foto's.
heb/gebruik je msn? ik ben bijna latijd onn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mooi. :)
Kom anders met je vader langs als hij het niet vertrouwt. Tijd van een dag kan het geheel in elkaar staan. Ik neem aan dat je vader wel een auto heeft.
Schetsen zijn leuk, maar werktekeningen zijn beter en duidelijker. Ik maak al jaren werktekeningen en zo moeilijk is het niet, maar als je iets weet is het nooit moeilijk.
Uiteraard heb ik msn, mijn addy staat in mijn profiel. Ik kom alleen vanavond niet meer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Django.666 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:16:
ik vind die flightcases echt veel te duur. dan is van een paar planken met foam goedkopen XD en makkelijker.
Dat dacht ik eerst ook, tot ik een monitor van me heb beschadigt tijdens vervoer (gelukkig maar een 20"). Dan bedenk je je dat een monitor vervangen je meer kost dan een flightcase en dan is het een investering die ik het wl waard vind.
Mijn monitor was destijds €1220 euro, de flightcase €160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Modbreak:Django.666 uitleggen hoe het forum werkt (o.a. de UBB-tags) kan ook per DM.

Ik heb zojuist weer even de boel opgeschoond.
Pagina: 1