[MilkyWay@home] en nieuw hier!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 07:15
Ola, AHWolf hier.

Ik bedacht me een paar weken terug dat ik me wilde verdiepen in grid computing, mede naar aanleiding door berichtgeving op tweakers van The Dutch Power Cows. Inmiddels heb ik na wat research BOINC draaien. Uit de vele projecten die via BOINC gekozen kunnen worden viel mijn oog op MilkyWay@home. Een logische keuze voor mij als Sci-Fi liefhebber. Bovendien ondersteunt MilkyWay@home Ati kaarten. Draai dus nu volop mee met mijn Ati Radeon 6950. Ik heb inmiddels ook een account aangemaakt bij de DPC en heb me via BOINC ook voor MilkyWay@home aangemeld bij het DPC team. Omdat ik nieuw ben met grid computing zal ik af en toe een vraagje droppen hier! :)

Vraagje: Na de website van de DPC te hebben doorzocht en met name de projecten viel het me op dat ik MilkyWay@home niet kon vinden. Ik vroeg me af waarom.

Vraagje: Op de website van MilkyWay@home kun je zien wie van de DPC leden actief participeren. Het aantal actieve leden is op dit moment 104. Ik neem aan dat dit uitsluitend de leden van DPC zijn die actief aan MilkyWay@home computen? Ook vroeg ik me af wat de volgende term precies inhoud: "Huidige punten gemiddelde". Als ik hier namelijk op sorteer dan verschijn ik op de 7de plaats. Aangezien ik pas zeer recent ben begonnen kon ik de ranking dus niet helemaal plaatsen.

Verder ben ik onderzoek aan het doen naar een setup die geheel dedicated zal worden aan grid computing waarbij de setup aan de volgende zaken moet voldoen:
- De gehele setup mag niet exorbitant duur worden (onder € 1000,=)
- Er moet rekening gehouden worden met de TDP van het geheel
- Als laatste mogen de eerste twee eisen niet al te erg ten koste gaan van de performance.

Ik ga dus zeker niet voor het maximaal haalbare maar eerder een soort gulden middenweg zeg maar. Als ik het een en ander heb uitgezocht zal ik mijn idee eens posten voor wat feedback!

MvG
AHWolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 21:16

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Welkom bij de Dutch Power Cows! Een mooi team om in te zitten. :)

Om antwoord te geven op je vraag over waarom MilkyWay (MW) niet op dutchpowercows.org (WDO) staat, op WDO staan op dit moment alleen de officieel ondersteunde projecten van de Dutch Power Cows vermeld.

Aangezien MW nog geen officieel project is staat er nog geen informatie op, niet dat dit uitgesloten is hoor. De eisen voor een nieuw officieel project staan hier omschreven: http://wiki.dutchpowercow...r_verschillende_projecten

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-08 02:04

ongekend41

Division Brabant

Welkom bij DPC :w
Vraagje: Na de website van de DPC te hebben doorzocht en met name de projecten viel het me op dat ik MilkyWay@home niet kon vinden. Ik vroeg me af waarom.
Kijk even hier, vooral de laatste alinea http://wiki.dutchpowercow...buted_Computing-projecten
Vraagje: Op de website van MilkyWay@home kun je zien wie van de DPC leden actief participeren. Het aantal actieve leden is op dit moment 104. Ik neem aan dat dit uitsluitend de leden van DPC zijn die actief aan MilkyWay@home computen? Ook vroeg ik me af wat de volgende term precies inhoud: "Huidige punten gemiddelde". Als ik hier namelijk op sorteer dan verschijn ik op de 7de plaats. Aangezien ik pas zeer recent ben begonnen kon ik de ranking dus niet helemaal plaatsen.
Dat zijn idd alleen DPC leden met een huidige punten gemiddelde boven de 0.50. Ik heb zelf bijvoorbeeld ruim een maand geen werk bij Primegrid ingeleverd, maar ik sta nog wel met 311 punten gemiddeld als actieve user in het lijstje. Het huidige punten gemiddelde is je gemiddelde dagproductie. Daarmee sta je op plek #7. Als je naar het totaal aantal punten kijkt sta je op plek #71
Verder ben ik onderzoek aan het doen naar een setup die geheel dedicated zal worden aan grid computing
Ga je zowel CPU als GPU projecten draaien of kan het ook zonder GPU? Een GPU levert meer punten op maar niet alle projecten ondersteunen het. Als je het voorlopig op M@H houdt dan zou ik meer investeren in de GPU.
Sommige projecten willen nog wel eens wat geheugen slurpen. In combinatie met een multicore CPU (meer draadjes ) kan dat een bottleneck vormen. Kost bijna geen drol tegenwoordig dus ik zou voor min. 8 Gb gaan.

Aangezien het een dedicated systeem gaat worden zal het wel 24/7 op 100% draaien. Je kan er niet omheen dat er dan veel warmte geproduceerd gaat worden.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je het beste kan aanschaffen.

edit: sneller leren typen :P

[ Voor 12% gewijzigd door ongekend41 op 30-04-2011 00:48 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
Dat zijn idd alleen DPC leden. Het huidige punten gemiddelde is je gemiddelde dagproductie. Daarmee sta je op plek #7. Als je naar het totaal aantal punten kijkt sta je op plek #71
And rising!
Ga je zowel CPU als GPU projecten draaien of kan het ook zonder GPU? Een GPU levert meer punten op maar niet alle projecten ondersteunen het. Als je het voorlopig op M@H houdt dan zou ik meer investeren in de GPU.
Aangezien de performance schaal ga ik voornamelijk GPU gebruiken. Dat houd in dat ik beperkt ben tot een klein aantal projecten maar je moet ergens beginnen. Bovendien spreekt MW@H me erg aan dus dat komt uit. Voor het geld van een goede multicore CPU heb je al 2 video kaarten die stukken beter presteren. Mijn C2D E8400 doet op dit moment 26 uur over een pakketje--> mijn 6950 doet dat onder de twee minuten. Enfin, dat hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen :) Zoals ik al zei ik zal het een en ander uitzoeken en een lijstje met onderdelen posten voor wat feedback!

Bedankt voor het warm onthaal!

Edit @ ongekend41: bedankt voor de 8GB tip. Had voor mijn dedicated setup 4GB in gedachte maar dat zal ik aanpassen. Om de kosten en TDP te drukken had ik juist in gedachte om een simpele CPU te nemen (maximaal een dual core bv). dan kan ik me toeleggen op het draaien van 4 GPU's

[ Voor 11% gewijzigd door AHWolf op 30-04-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AHWolf, van harte welgekomen in de boeiende wereld van distributed computing. Hier zijn enkele gerelateerde websites, misschien ben je er iets mee (mocht je ze nog niets reeds kennen):

- Je profiel op Boincstats (voor zover ik weet is dit de meest complete stats site):
http://boincstats.com/sta...4e8d0806766598e2da6c0721d

- DPC op Boincstats:
http://boincstats.com/sea...2f8136036514e2b874c4d3e66

- DigiK-oz stats enigne:
http://www.digik-oz.nl/dcTeamStats.aspx

- TaDaH stats engine:
http://tadah.mine.nu/

- DC-Vault competitie (zie de aparte thread):
http://www.dc-vault.com

Veel succes in MilkyWay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 10:49
Welkom! :w

Niet om je te ontmoedigen, maar houd er rekening mee dat je energierekening fors kan oplopen.

Rekenvoorbeeld:

Systeem 24/7 @ 250 Watt

250 x 24 (uur) = 6.000 Watt/h per dag (6 KW/h)
6 * 365 (dagen) = 2.190 KW/h
2.190 * € 0.20 (prijs per KW/h) = € 438 per jaar

Stiekem hoop ik dat ik ergens een rekenfout heb gemaakt, want eigenlijk is het best een dure hobby. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:28

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Nope, het is inderdaad een hele dure hobby als je echt kilowatts zuipt... Echter, met tactisch bezuinigen kom je een heel eind, underclocken, en echt meten wat je PC verbruikt helpt je cijfers al naar iets optimistischer waarden... Desnogwelteplus is 24/7 een dure hobby (met 2 euro / watt / jaar)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
Volgens mij klopt het sommetje niet helemaal. 8)7
Ik ben bang dat het nog hoger is ivm werken via gpu. Reken vanaf de muur dan snel op 350w. dan krijg je volgens Victors sommetje
350*24 = 8400waatt/h per dag 8.4 kw
8.4 * 365 =3066 kw/h
3066*€0.2=€ 613 euri's per jaar

das ook de reden waaron mijn systeem niet aldoor vol aan de bak gaat (5970 en 5870 in tri- fire) die lust namelijk een best slokje zeg maar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'(

[ Voor 0% gewijzigd door amberjr op 30-04-2011 17:03 . Reden: moelijk he typen ]

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
@amberjr
350W zou heel goed mogelijk zijn, eerlijk gezegd heb ik het nooit gemeten.

Om even terug te komen op het samenstellen van een systeem. Ik zou zeker een goede/efficiënte voeding aanraden. Het liefst ééntje met een 80Plus certificaat (Brons, Silver, Gold).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amberjr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik zou zeggen GOUD (ik heb zelf een cm 1200 gold plus maar das een beetje overkill. :9
En je moet ff kijken naar de rest van wat feesxj ook al zei, je processor kan idd minimaal zijn die is op mijn quad nu 0,05 cpu en 1 gpu dus die hoeft niet al te zwaar evt dus underclocken maar je weet het alles wat je in/aan je pc hangt vreet stroom fans, schijven enz

vb: heb nog een e6500 met een 460gtx draaien voor primegrid verbruikt niet te veel maar doet wel 3 ton per dat tegen ongeveer 6 ton voor mijn 3 ati gpus

ps
Bij de website van guru3d kun jeaardig zijn bij de videokaart testen wat een kaart(en alleen de kaart) op full load wegtrekt moet je daar maar eens snuffelen een 6950 doet geloof ik 207 watt

[ Voor 33% gewijzigd door amberjr op 30-04-2011 17:21 ]

Genoeg om over te denken, niets om over te piekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
Voor de liefhebbers een animatie wat Milkyway@Home zoal doet:

Link animatie MW@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHWolf
Bedankt voor de reacties allemaal. Dat distributed computing veel stroom kosten wist ik eigenlijk al wel. Toch schrik ik van zulke bedragen aangezien mijn eigen computer al 24/7 aan staat. Dat zou met een dedicated distribution rig dus verdubbelen. Ik heb daarom besloten om in mijn eigen computer een goede voeding (gold) in te gooien en een extra 6950 8)

Wat zou een enkele 6950 aan punten moeten halen op een volle dag draaien? Als ik mijn grafiek bekijk, is mijn hoogste score op een dag 160.000. Nou las ik iets op het MW@H over een aanpassing van de puntentelling. Tellen andere projecten op een andere (snellere) manier? Niet dat ik overstap hoor vind die animatie retegaaf dus blijf lekker rekenen aan MW@H. :)
Pagina: 1