Hoi, ik heb een vraagje. Ik heb een nieuwe led tv met wifi en internet en ik heb mijn pc met een utp kabel aan mijn router aangesloten. Moet ik nu mijn tv ook met een lan kabel op mijn router aansluiten of kan dat draadloos (aangezien ik wifi op mijn tv heb)? Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er niet uit.
Is je router draadloos? Dan zou het moeten lukken. Maar je post niet welk merk en type TV je hebt en router. En wat je zelf al hebt ondernomen?
Ik heb een samsung 40d8000 tv en een belkin wireless n router. Ik zie op mijn pc wel de tv in mijn netwerk zien staan maar als ik met mijn tv media probeer af te spelen lukt dat niet. Ik heb ook in windows media player ingesteld dat ik media kan delen. O ja, en ik heb windows 7.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 23:16 ]
in de samsung aplicatie moest je expliciet toestemming geven dat je tv mocht verbinden de laatste keer dat ik keek
Download de samsung PC share manager. Je moet wel even goed naar de link zoeken, maar dat stukje software doet een stuk beter zijn werk dan het onboard windows geval. Overigens hebben samsung tv's grote moeite met het afspelen van materiaal met andere DLNA server software.
Om te beginnen bedankt voor het meedenken.Ik heb het met die samsung pc share manager ook al geprobeerd maar mijn systeem wordt er ontzettend traag door. En een library opbouwen duurt zó ontzettend lang. Is er geen andere mogelijkheid?
geef em ff, volgens mij hoeft hij ook niet alles te doorzoeken
Wat voor systeem heb je?Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:33:
Maar is het normaal dat mijn pc zo traag wordt door die share manager, zelfs als hij afgesloten is?
Als je een traag systeem hebt, kan het best zijn dat hij trager wordt inderdaad. Weet niet hoe groot je media-sectie is.
Ik heb een zelfbouw pc met een pentium core i7 met 6 gig geheugen, ik heb wel heel veel mp3 en lossless op mijn pc staan (plusminus 300 gig) en nog zo'n 200 gig aan videobestanden.
Tja, als de sharemanager 300 gigabyte muziek moet doorbladeren, dan werkt dat natuurlijk niet bijzonder snel. Overigens blijft het proces nog even draaien als je het programma gesloten hebt. Het programma zelf is slechts een frontend. En ik draai de share manager op mijn intel atom single core machine zonder noemenswaardige performancedrop.
Dus, het programma even uninstallen en het eens proberen met een klein beetje videomateriaal of muziek ipv de volledige collectie in een keer.
edit: leesvoer: link
Dus, het programma even uninstallen en het eens proberen met een klein beetje videomateriaal of muziek ipv de volledige collectie in een keer.
edit: leesvoer: link
[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 30-04-2011 00:53 ]
Vertel even hoe het gelukt is
heb je iets anders gedaan of geduld opgebracht
heb je iets anders gedaan of geduld opgebracht
Ik heb de nieuwe Samsung AllShare manager geïnstalleerd en heb daarna niet meer de hele library toegevoegd maar losse mappen, daardoor hoeft het programma niet al mijn bestanden meer te indexeren maar alleen wat in de losse mappen staat en dat gaat een stuk sneller.
Pagina: 1