Toon posts:

WMI filters voor NL windows 7 x64 SP1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik probeer symantec endpoint protection client assigned te deployen via GPO met gebruik van wmi filters op een 30-tal windows 7 clients. De 32-bit clients kan ik perfect deployen via een zelf gemaakte WMI filter, maar ik krijg de x64 wmi filter maar niet in orde.

Omdat ik de wmi filter meteen goed wil zetten voor later gebruik, verkies ik hier om geen generieke 64-bit filter te gebruiken maar wel meteen één die enkel en alleen de windows 7 x64 clients toelaat tot installeren. De clients hebben allemaal al SP1 staan ,geen idee of het hiermee te maken heeft maar alle filters die ik online vind (zoals hier op http://it.miljkovic.se/gp...windows-version-win-7-xp/), geven steeds volgende toepassingserror als ik check via gpresult /R:

SEP Deployment x64 Clients
Filteren: Geweigerd (WMI-filter)
WMI-filter: Windows Seven x64

Dus: Weet er iemand een perfect werkende windows 7 x64 (sp1) wmi filter?

Mijn huidige filter voor de 32-bit Sevens die perfect werkt, geldt als volgt:
Select * from Win32_OperatingSystem Where Caption Like 'Microsoft Windows 7%' and OSArchitecture='32-bit' AND ProductType = "1"

BTW: heb al AddressWidth en Osarchitecture op 64-bit al geprobeerd...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gevonden door een wmi explorer te doen van de class Win32-operating system, de online info is verkeerd want het is niet property "64-bit" maar "64-bitS" die men moet gebruiken.

Voor Seven x64 SP 1 werkt volgende wmi query via wbemtest hier perfect:

select * from Win32_OperatingSystem where Version like "6.1%" AND csdversion="Service Pack 1" and OSArchitecture='64-bits' AND ProductType = "1"

nu eens testen via de GPO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

code:
1
SELECT * FROM Win32_OperatingSystem WHERE OSArchitecture = "64-bit"
geeft bij mij iig wel TRUE met de WMICodeCreator.

Een andere optie zou
code:
1
Select * from Win32_Processor where AddressWidth = '64'
kunnen zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope die addreswidth deed het hem niet. in elk geval, de sep is al bezig met installeren op de systemen. Het ligt misschien aan het feit dat ze Nederlandstalige Sevens zijn (geen MUI's)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ieuw... NL. :P vandaar de extra s erachter dus.

Tja, dan moet je wel zelf controleren met een WMI browser of het werkt inderdaad.
De WMI Code Creator is wat dat betreft best wel handig als hulpmiddel.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 29-04-2011 23:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jupjup het werkt nu 100% perfect zeg ik net. 't zal dus wel degelijk door die NL zijn dat een deel van de properties van de class in het nederlands staat, erg tof van Microsoft om daarin verwarring te stichten...
Gelukkig kun je dat allemaal checken met de free tool wmi explorer.
wmi code creator zal ik wel eens uitproberen, ik gebruik in feite altijd wbemtest, dat staat native al op elke windows, en is gewoon op te starten via de run, daarna verbinding maken met de root\cimv2 namespace en het querietje lanceren, voordeel is dat je geen third party tool nodig hebt dan :)
Pagina: 1