Toon posts:

Core 2 Extreme QX6700 presteert beter dan de of E8400 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

Verwijderd

Topicstarter
Presteert de Core 2 Extreme QX6700 nu wel of niet beter als een core duo E8400
zonder over te clocken?

Ik wil 1 van deze 2 aanschaffen voor de pc van mijn neefje maar welke kan ik het beste kiezen voor een ASUS P5Q pro moederbord?

Iemand enig idee of ervaring hiermee?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 21:21 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De QXis een quadcore, de E8400 is een dualcore. Dus er is niets over te zeggen welke beter is, zonder aan te geven welke software je wil gaan draaien en of deze overweg kan met meerdere threads of niet.

Ga op zoek naar benchmarks, en kijk welke het beste is in de voor jou relevantie applicaties.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Terw_Dan,

de pc heeft win7 x64 ultimate en de software die gebruikt wordt zijn 3D studio Maxx, en Games.

Heb al gegoogled voor info maar kan niets vergelijkbaars vinden.
Zal de benchmarks eens proberen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

M2M

medicijnman

in dat geval is de kans groot dat de quad core processor toch iets sneller is dan de dual core variant. Maar ik hoop toch wel dat je niet van plan bent deze processoren nieuw aan te schaffen. De waarde van deze dingen mag niet meer al te hoog ingeschat worden.

-_-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, dat is wel heeeeeel algemeen natuurlijk. Kijk WELKE games, en waar die beter op draaien.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik vind het 2 hele vreemde keuzes.
De ene processor (core2 extreme) is al ruim een jaar niet meer te koop, de andere (E8400) is redelijk zwak, maar wel duur.

Wellicht een goede keuze zou de Core 2 Quad Q8300 kunnen wezen, voor ongeveer 115 euro geeft deze een redelijke prestatie weg.

Verwijderd

M2M schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:55:
in dat geval is de kans groot dat de quad core processor toch iets sneller is dan de dual core variant. Maar ik hoop toch wel dat je niet van plan bent deze processoren nieuw aan te schaffen. De waarde van deze dingen mag niet meer al te hoog ingeschat worden.
Die dingen kunnen nog steeds aardig meekomen, natuurlijk is een i5 en i7 sneller maar echt groot zoals verschil tussen P4 en Core is het niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:31:
[...]

Die dingen kunnen nog steeds aardig meekomen, natuurlijk is een i5 en i7 sneller maar echt groot zoals verschil tussen P4 en Core is het niet.
nou ja, het gaat niet zozeer om de performance. Op een Pentium D kun je ook prima internetten, mailen en youtube filmpjes bekijken. En met een beetje recente videokaart ook best 1080P materiaal afspelen. Dat wil niet zeggen dat een Pentium D een goede keuze zou zijn, al kom je dan van een AMD 3500+ af.

Het punt is een beetje dat het platform EOL is. Behoorlijk inmiddels, aangezien het geheugen nu standaard DDR3 is en DDR2 duurder begint te worden, er geen nieuwe processors meer ontwikkeld worden, en ik denk dat er ook geen nieuwe moederborden meer ontwikkeld worden voor dit platform. Misschien dat Asrock nog met iets geniaals komt op socket 775 maar dan heb je het ook wel gehad.

Intel heeft momenteel de strategie om lekker veel verschillende sockets te maken. Socketje voor high-end, socketje voor mid-end etc. AMD is wat meer universeel, en vond het prima als je een AM2 processor op een AM3 moederbord prikte.

Dus, als je toch gaat investeren in hardware, dan is het verstandig te investeren in een platform dat nu ondersteund wordt. Als je een oud platform neemt, heb je per definitie een performance plafond, en wordt nieuwe hardware duurder.
Tenzij je natuurlijk alle hardware nog hebt liggen en twee tweedehands processoren gezien hebt, voor niet al te veel geld.

-_-

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

2lemon, ik heb het even nagekeken, maar *LET OP* - Wat moet ik kopen was er ook al toen jij je vorige acht posts op dit forum plaatste. M.a.w. de bekende 'wat moet ik kopen?' topics zijn niet toegestaan op GoT. Met een klein beetje inzet en Google-fu kom je zo een vergelijking tussen de twee tegen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.