Vraagjes over MSI N580GTX Lightning

Pagina: 1
Acties:

• roeptoetert
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07-2025
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een week de N580GTX van MSI. Hij bevalt uitstekend, perfecte graphics (BF BC2), lekker stil een heel koel (ruim 50 graden lager dan m'n oude Asus 295 GTX, die met gemak 115 graden aantikte 8) ). MSI Afterburner is ook een verademing vergeleken met Smartdoctor van Asus.

Het enige probleem wat ik heb, is dat MSI niet erg scheutig is geweest met de gebruiksaanwijzing. Daardoor blijf ik met een aantal vragen zitten, die ik via de website van MSI niet beantwoord krijg (supportpagina's hebben last van broken links). Maar misschien zijn er hier MSI gebruikers die soortgelijke kaarten hebben, en mij dus op weg kunnen helpen met deze twee vragen:

1: Op de achterkant van de kaart brandt een rij rode- en groene lampjes. Hebben die nog een functie of is het alleen voor de sier?

2: Op de kaart zit een BIOS-schakelaar. Wat moet ik daar mee?

Alvast bedankt voor de hulp!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:01
Met die BIOS schakelaar kun je switchen tussen 2 biossen. 1 standaard en 1 oc bios bijvoorbeeld.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
En die lampjes zitten om problemen (met flashen en oc-en) te kunnen herkennen... het zijn dus zogezegd status-lampjes. Kortom, een echte oc-er kaart, ik denk dat als je even googled, dat daar een hele hoop info over te vinden is.

[ Voor 31% gewijzigd door MicGlou op 29-04-2011 20:39 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26

Deathchant

Don't intend. Do!

volgens mij zijn die lampjes indicators hoeveel powerphases dat er zijn ingeschakeld.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• roeptoetert
MicGlou schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:39:
En die lampjes zitten om problemen (met flashen en oc-en) te kunnen herkennen... het zijn dus zogezegd status-lampjes. Kortom, een echte oc-er kaart, ik denk dat als je even googled, dat daar een hele hoop info over te vinden is.
Ik heb mij al suf Gegoogled, maar niet echt veel bruikbaars gevonden. Misschien ben ik het Engels niet machtig genoeg om de juiste zoekterm te gebruiken, maar het is wel raar dat op de site van MSI niets te vinden is. De enige handleiding die ik bij MSI gevonden heb, is hetzelfde nietszeggende foldertje dat al in de doos zat.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-02 13:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wat je het beste kan doen als zoiets niet in de handleiding staat is een review van de videokaart opzoeken. Daar worden zulke dingen dan wel uitvoerig besproken.

Zie hier:
If we zoom in at the PCB a little deeper to the left we can see phase activity LEDs, that's twelve power phases.
Bron

En nu worden die fasen ingeschakeld aan de hand van temperatuur en load.

De antwoorden op beide vragen waren in minder dan een minuut te vinden :)

• roeptoetert
@BGG-er
Thnx! Ik heb de site meteen bij mn favo's gezet. Nu ga ik Googelen naar een cursus Google ;) .
Pagina: 1