Hallo,
Al 2 weken ben ik bezig met het aansturen van een EPSON TM-T88IV printer. Ik heb alle mogelijkheden gezocht echter nog steeds niet tot een oplossing gekomen. Als laatst wilde ik het nog hier plaatsen om te kijken of dat er mensen ervaring hebben met het koppelen van een POS Printer via .NET
De code die ik gebruik is als volgt
De exception die ik krijg is
Tot aan regel 16 van de code gaat het goed. Wanneer er geclaimd wordt ontstaat er een exception. Alle variabelen zijn gevuld en de printer is ook gevonden. Ik heb de poort nu op USB staan en heb ik de LogicalName ingevuld. Ik heb alle poorten geprobeerd, maar kan nog niks printen vanuit mijn applicatie. Heeft er iemand een andere mogelijkheid of een werkende voorbeeld?
Al 2 weken ben ik bezig met het aansturen van een EPSON TM-T88IV printer. Ik heb alle mogelijkheden gezocht echter nog steeds niet tot een oplossing gekomen. Als laatst wilde ik het nog hier plaatsen om te kijken of dat er mensen ervaring hebben met het koppelen van een POS Printer via .NET
De code die ik gebruik is als volgt
C#: EpsonPrintCommand
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| private void EpsonPrint() { //POS Explorer laden PosExplorer explorer = new PosExplorer(); //Haal alle printers op DeviceCollection devices = explorer.GetDevices(); //Logicalname van de printer string strLogicalName = "PosPrinter"; PosPrinter oPrinter; //Ophalen printer DeviceInfo oDevicePrinter = explorer.GetDevice(DeviceType.PosPrinter, strLogicalName); oPrinter = (PosPrinter)explorer.CreateInstance(oDevicePrinter); try { if (oPrinter != null) { oPrinter.Open(); oPrinter.Claim(1000); } oPrinter.DeviceEnabled = true; } catch (Exception exPrinter) { MessageBox.Show(exPrinter.ToString(), "Warning"); } //Printen try { oPrinter.PrintNormal(PrinterStation.Receipt, "test print" + DateTime.Now.ToString()); } catch (Exception ex) { MessageBox.Show(ex.ToString()); } } |
De exception die ik krijg is
code:
1
2
3
4
5
6
| ================== Exception ===================== Microsoft.PointOfService.PosControlException ErrorCode : Illegal (106) ErrorCodeExtended : 1001 Message : The port name is illegal, or couldn't be connected to the device. Target : Void Claim(Int32) |
Tot aan regel 16 van de code gaat het goed. Wanneer er geclaimd wordt ontstaat er een exception. Alle variabelen zijn gevuld en de printer is ook gevonden. Ik heb de poort nu op USB staan en heb ik de LogicalName ingevuld. Ik heb alle poorten geprobeerd, maar kan nog niks printen vanuit mijn applicatie. Heeft er iemand een andere mogelijkheid of een werkende voorbeeld?