Via dealextreme heb ik een scoopje besteld. Simpel dingetje en ik ga hem vooral gebruiken om PWM-signalen te meten.
Nu zat ik eens de reviews te lezen:
. Dat lijkt mij vragen om problemen...
Ik heb als ik ga meten altijd een fatsoenlijke aarde (of daar zorg ik voor). Dan zou het niet uit mogen maken als ik de aarde ga verbinden? Of is het beter als ik nog een isolatietransformator er tussen zet? Dat is in principe alleen handig als je aan 230V schakelingen gaat meten toch?
Nu zat ik eens de reviews te lezen:
Ik was enigszins verbaasd. Blijkmaar heeft deze mafkees zijn aardedraad met de nuldraad verbondenCons:
Came in Europe with non european plug.
The big disadvantage I just found: all inputs are not isolated! All grounds are connected to wall-plug ground (zero in my case). I tried to view PWM controler signal on my router pulse power supply, Attached the ground clip, switch the power on and.. FLASH! O_o
It may cause measurment errors too (if the device survive).

Ik heb als ik ga meten altijd een fatsoenlijke aarde (of daar zorg ik voor). Dan zou het niet uit mogen maken als ik de aarde ga verbinden? Of is het beter als ik nog een isolatietransformator er tussen zet? Dat is in principe alleen handig als je aan 230V schakelingen gaat meten toch?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!