Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PCI Geluidskaart neemt niet gehele PCI slot in beslag?

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 13:59
Hallo,

Ik heb een PCI geluidskaart gekocht voor mijn mediapc, bij het inbouwen zag ik dat de 2e set pinnen niet het hele PCI socket nodig had. Kan dit kwaad voor de geluidskaart en/of moederbord en zal de kaart werken?

Hierbij een foto om te illustreren wat het probleem is:

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/8200/fotoses.jpg

Mess with the best, die like the rest

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Volgens mij moet dit niet uitmaken. Als de kaart met het huidig aantal pinnen voldoende bandbreedte pakt dan is het goed.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 13:59
Inmiddels geprobeerd, de kaart werkt in het slot

Misschien kan een moderator zich erover buigen of de TT aangepast kan worden, want ik heb nl een nieuw probleem met de kaart,

Dit is een C-Media CMI8738 C3DX

Na het installeren van de kaart krijg ik in Windows 7 x64 de errorcode 12, met als foutmelding erbij dat de kaart niet genoeg bronnen ter beschikking heeft, en dus niet werkt.

Ik heb geen idee wat ik hiermee aanmoet, en wat ik kan doen om het op te lossen

Heeft iemand een idee?

Mess with the best, die like the rest

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ander PCI slot geprobeerd?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-11 00:27
Switchie schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:47:
Volgens mij moet dit niet uitmaken. Als de kaart met het huidig aantal pinnen voldoende bandbreedte pakt dan is het goed.
Dat is bij PCI-E zeker zo, bij PCI (wat het is in dit geval) zie je het eigenlijk nooit... Ik vind het apart, maar volgens de wikipedia pagina zit er alleen wat stroom en 64 bit headers op die pinnen die over zijn, niets enorm benodigds dus.

Niet genoeg bronnen kan misschien opgelost worden door je onboard geluidkaart uit te schakelen in je bios. Dat al geprobeerd?